• Anonym (L)

Så sjukt...

Mina hyresvärdar är inte kloka, jag hyr ett hus där allt ingår. Jag har påpekat att de förvarar grejer i mitt enda förråd på gården. Jag lessnade en dag och plockade ut saker som kan stå ute för att få in mina saker. Hyresvärden är till gården under dagen och ser att jag lagt ut sakerna, skickar då ett sms till mig att jag beter mig förjävligt. Jag åker hem till hyresvärden och frågar vad det är frågan om varpå han kastar sig över mig och knuffar ut mig, har blåmärken på armen efter honom. Han ber mig dra åt helvetet osv? Här sitter jag och kan välja mellan att konfrontera och bli bostadslös eller tiga och lida! Jag känner mig så kränkt och ledsen! Och lagarna är så tragiska att jag måste tiga och lida! Det här är så fruktansvärt så jag finner inga ord!

• Svar på tråden Så sjukt...
  • Anonym (L)

Plockade även ner ytterdörren som såg ut som skit. Slipade köpte dyr snickerifärg och den blev som ny, Inget tack för det heller. Satte upp ny utebelysning för egna pengar för de andra brann upp.

• Anonym (L)

[quote=77718355][quote-nick]Anonym (ge dig) skrev 2017-05-31 13:09:29 följande:[/quote-nick]Jaså det var din systers man. Ja då hade du nog redan fått kompispris på hyran. Och hur vet du att de inte redan gett dig hyresavdrag?[/quote

Om jag nu fått hyresavdrag varför betalar jag då samma hyra som jag gjort sen jag flyttade in? Svara på den du hyresvärden!

• Anonym (ge dig)
    Anonym (L) skrev 2017-05-31 17:38:02 följande:

[quote=77718355][quote-nick]Anonym (ge dig) skrev 2017-05-31 13:09:29 följande:[/quote-nick]Jaså det var din systers man. Ja då hade du nog redan fått kompispris på hyran. Och hur vet du att de inte redan gett dig hyresavdrag?[/quote

Om jag nu fått hyresavdrag varför betalar jag då samma hyra som jag gjort sen jag flyttade in? Svara på den du hyresvärden!

Därför att du troligen fått avdrag hela tiden. Och varför ska hyresvärden svara på den. Då måste du fråga honom.
  • Anonym (L)

vaddå troligen fått avdrag hela tiden, vad yrar du om?

• Anonym (L)

Jag vet väl vad jag betalar i hyra, och jag har betalat samma hela tiden. Hur fan ska jag då ha kunnat fått hyresavdrag?

• Anonym (..)
    Anonym (L) skrev 2017-05-31 18:24:51 följande:

Jag vet väl vad jag betalar i hyra, och jag har betalat samma hela tiden. Hur fan ska jag då ha kunnat fått hyresavdrag?

Ge dig menar nog att du betalar nog mindre än vad hyran skulle legat på om ni inte var "släkt"

Alltså fått hyresavdrag från start
  • Anonym (ge dig)
    Anonym (..) skrev 2017-05-31 18:29:37 följande:

Ge dig menar nog att du betalar nog mindre än vad hyran skulle legat på om ni inte var "släkt"

Alltså fått hyresavdrag från start

Precis men TS lyssnar inte. TS ser inte utanför sin supersmala väg.
  • Anonym (L)

Vad tror ny hyran ligger på då? Gissa?

• Anonym (L)

Får vi se om det är så rabatterat som ni tror?

• nevermind
    Anonym (L) skrev 2017-05-31 11:28:17 följande:

Förrådet är med i avtalet som jag sa, jag har pratat med advokat. hyresvärden har även vart in i mitt hus utan att tala om dag och tid. Vad säger ni om det? Då kanske man inte är så jätteglad på dem? Det är ett allvarligt brott!

Sätt upp en kamera.
Svar på tråden Så sjukt...