• brennaV

För oss med BIM 1-7 juli 2017

Så kom mensen idag. För mig är BIM den 3/7. Fler som vill följas åt?

ÄL

brennav:

21-22/6

BIM

brennav:

3/7

• Svar på tråden För oss med BIM 1-7 juli 2017
  • Hansson88

Hej!

Hoppar in här.

Har dock bim den 8 Juli, en dag efter trådens namn. Är det ok om jag ändå hänger här inne?

ÄL 24 Juni enligt appen men har lite olika långa menscykler på 31-37 dagar. Vanligast är dock 36 dagar men vi får se.

Jag kör med äl-stickor och sekretmetoden.

Hur gör ni?

Heja oss. Nu ska det snart liggas massor!

• Hansson88
    Isvattenis skrev 2017-06-16 14:48:38 följande:

Okej.

Funderat fram o tillbaka om jag ska beställa dom där digitala CB testen med gubbe. Samtidigt tycker jag mig ha väldigt tydlig ÄL känning med ont i magen, ena bröstet trådig flytning osv. Plus att jag har 10 st baby plan Stickan hemma.

Dag 14 idag och med lång cykel är de väääääldigt lång väntan.

En vecka till beräknad ÄL. Midsommar helgen kommer bli en ligg helg :P

Vi ska också ligga, massor!!!
  • Jooosen

Finns ju massa olika sidor av detta men min kille sa imorse "tror inte jag kom så mycket" det spelar väl ingen roll egentligen haha?? Fan man blir knäpp med allt man tänker på :((

• emizz
    Hansson88 skrev 2017-06-17 10:29:56 följande:

Hej!

Hoppar in här.

Har dock bim den 8 Juli, en dag efter trådens namn. Är det ok om jag ändå hänger här inne?

ÄL 24 Juni enligt appen men har lite olika långa menscykler på 31-37 dagar. Vanligast är dock 36 dagar men vi får se.

Hur gör ni?

Hej välkommen :)

Jag har börjat använda mig av ÄL stickor denna månaden så jag vet när den inträffar. Har haft oregelbundna cyklar efter p-spruta men denna gången är jag säker på när jag hade ÄL och vi fick till det dagen innan, samma dag och dagen efter så nu håller ja tummarna...
  • emizz
    Jooosen skrev 2017-06-17 10:23:00 följande:

Äl imorn tror jag. Ska snart testa med sticka. Sex imorse!! Woho och förhoppningsvis sex nån/några dagar framåt

Håller tummarna..

:) berätta gärna hur det går
  • emizz
    Jooosen skrev 2017-06-17 10:42:10 följande:

Finns ju massa olika sidor av detta men min kille sa imorse "tror inte jag kom så mycket" det spelar väl ingen roll egentligen haha?? Fan man blir knäpp med allt man tänker på :((

Inte riktigt säker på det där men det borde bli lite mindre för varje dag de får utlösning om man har sex flera dagar på rad...hinner inte producera upp igen antar jag men det behöver inte betyda att kvalitén är sämre för det...har läst någonstans att tre dagar på rad sen paus fast det kan ju vara en skröna.....bara kör på och glöm inte bort att njuta!!!!
  • Isvattenis
    Hansson88 skrev 2017-06-17 10:29:56 följande:

Hej!

Hoppar in här.

Hur gör ni?

Självklart är du välkommen. Jag kör som du ÄL test o sekret metoden.
    Kul att de bara skiljer en dag på oss. Om jag har 34 den här månaden men de brukar jag ha så.
    När tänker du börja med ÄL testen?
  • Hansson88
    Isvattenis skrev 2017-06-17 11:03:00 följande:

Självklart är du välkommen. Jag kör som du ÄL test o sekret metoden.

Kul att de bara skiljer en dag på oss. Om jag har 34 den här månaden men de brukar jag ha så.

När tänker du börja med ÄL testen?

Tack!

Åh! Kul!

Jag har börjat med ett test om dagen redan. Jag har bekymmer med mitt sekret och det hade jag inte innan era graviditeten. Jag har ofta äggvitesekret även när jag inte "ska" ha det. Upptäckte det förra cykeln.

Eller så har jag det kanske bara längre än vad jag hade tidigare. Äsch. Det är nog därför jag kompletterar med stickorna.

Har du testat att känna på tappen hur det känns? Man kan känna via den också vart i cykeln man är.

Jag gjorde det sist innan jag blev gravid med sonen.

Kände på tappen, sekretet, tempade och äl-stickor. Men gravid blev jag. Haha!!!
  • Jooosen
    emizz skrev 2017-06-17 11:02:10 följande:

Inte riktigt säker på det där men det borde bli lite mindre för varje dag de får utlösning om man har sex flera dagar på rad...hinner inte producera upp igen antar jag men det behöver inte betyda att kvalitén är sämre för det...har läst någonstans att tre dagar på rad sen paus fast det kan ju vara en skröna.....bara kör på och glöm inte bort att njuta!!!!

Tack söta för svar! Precis man får kanske sluta tänka för mycket oxå (dock typ omöjligt haha)
  • Isvattenis
    Hansson88 skrev 2017-06-17 11:13:18 följande:
    Tack!

Åh! Kul!

Jag har börjat med ett test om dagen redan. Jag har bekymmer med mitt sekret och det hade jag inte innan era graviditeten. Jag har ofta äggvitesekret även när jag inte "ska" ha det. Upptäckte det förra cykeln.

Eller så har jag det kanske bara längre än vad jag hade tidigare. Äsch. Det är nog därför jag kompletterar med stickorna.

Har du testat att känna på tappen hur det känns? Man kan känna via den också vart i cykeln man är.

Jag gjorde det sist innan jag blev gravid med sonen.

Kände på tappen, sekretet, tempade och äl-stickor. Men gravid blev jag. Haha!!!
    Okej ja men då säkerställa du ju upp med fler metoder så då borde ni prick :)

Jag funderar på att börja imorgon eller måndag. Då jag äter Munkpeppar så blir lh alltid förhöjt pga de så de är ingen idé att börja förtidigt.
    Ja jag har provat det o gör de lite då o då mest när de närmar sig ÄL. Men tycker de är rätt svårt
Svar på tråden För oss med BIM 1-7 juli 2017