• Misscaswell

Bf augusti 2017

Någon med bf i augusti som vill följas åt den sista biten (och inte flytta till facebook)? Skulle vara roligt! Jag har bf den 16/8, har en 1,5-årig son sedan innan.

• Svar på tråden Bf augusti 2017
  • Äntligen92

Ååh, har inte skrivit på länge nu.

7dagar kvar till bf och jag är redo men ändå inte, är man någonsin redo på en så stor livsförändring som att bli mamma, att ta hand om en helt ny människa...?

Vagnen har kommit, väskan är typ packad, kläder och allt är tvättat. Magen ska bara gipsas xD

Hundvakt fixat och, tja vi är redo.

Huset däremot, det blir väl färdigt till slut...

Jag går mellan att vara lyckligast i världen till världens ångest men det är väl så det ska vara? <3

Allt lugnt med symptom, lite sammandragningar, halsbränna. Rörelserna i magen har ökat kraftigt i styrka, liten är väldigt stark nu <3

Så nu har jag fått skriva av mig lite...

Hoppas jag sprider lite glädje till alla även när det inte går som man vill, jag hoppas allt är bra med alla och bebisarna kommer ut när dom är färdigbakade <3

• Misscaswell
    Äntligen92 skrev 2017-07-27 07:45:42 följande:

Ååh, har inte skrivit på länge nu.

7dagar kvar till bf och jag är redo men ändå inte, är man någonsin redo på en så stor livsförändring som att bli mamma, att ta hand om en helt ny människa...?

Vagnen har kommit, väskan är typ packad, kläder och allt är tvättat. Magen ska bara gipsas xD

Hundvakt fixat och, tja vi är redo.

Huset däremot, det blir väl färdigt till slut...

Jag går mellan att vara lyckligast i världen till världens ångest men det är väl så det ska vara? <3

Allt lugnt med symptom, lite sammandragningar, halsbränna. Rörelserna i magen har ökat kraftigt i styrka, liten är väldigt stark nu <3

Så nu har jag fått skriva av mig lite...

Hoppas jag sprider lite glädje till alla även när det inte går som man vill, jag hoppas allt är bra med alla och bebisarna kommer ut när dom är färdigbakade <3

Låter som om du mår bra, på det stora hela :) Och som svar på frågan i början: nej det blir man inte :) Lika bra att bara go with the flow, som du redan verkar göra!

Hörrni, har så skumma känningar. Ibland verkar bebisen komma åt nåt som gör att det känns som extremt intensiv mjölksyra eller typ som när man får en änkestöt, fast i ena eller båda ljumskarna. Skitobehagligt! Och det är inte värkar, för har känt det ganska länge nu, oftare på sista tiden bara. Någon som känner igen?
  • Äntligen92
    Misscaswell skrev 2017-07-27 09:47:42 följande:

Låter som om du mår bra, på det stora hela :) Och som svar på frågan i början: nej det blir man inte :) Lika bra att bara go with the flow, som du redan verkar göra!

Hörrni, har så skumma känningar. Ibland verkar bebisen komma åt nåt som gör att det känns som extremt intensiv mjölksyra eller typ som när man får en änkestöt, fast i ena eller båda ljumskarna. Skitobehagligt! Och det är inte värkar, för har känt det ganska länge nu, oftare på sista tiden bara. Någon som känner igen?

Hmm jag tror det är samma jag har, väldigt obehagligt men går över snabbt, iallafall för mig. Barnmorskan sa att det är vanligt och inget att göra något åt.

Tror det kallas "Lightning crotch" på engelska men är osäker på om det är det... passande namn i alla fall :)
  • Misscaswell

Blä, jag mår skumt. Svårt att sova inatt, delvis pga tvååring men också för att bebisen var EXTREMT aktiv. Sammandragningar blandat med molvärk. Illamående, ingen aptit. Om det inte betyder att det är på g hoppas jag att det är tillfälligt :(

• Erla
    Misscaswell skrev 2017-07-28 07:57:29 följande:

Blä, jag mår skumt. Svårt att sova inatt, delvis pga tvååring men också för att bebisen var EXTREMT aktiv. Sammandragningar blandat med molvärk. Illamående, ingen aptit. Om det inte betyder att det är på g hoppas jag att det är tillfälligt :(

Sådär har jag också haft hela denna veckan. Bebisen är mycket mer aktiv än vanligt och jag får lätt sammandragningar, med värk och illamående. Hoppas något är på g :)
  • Misscaswell
    Erla skrev 2017-07-28 08:42:57 följande:
    Sådär har jag också haft hela denna veckan. Bebisen är mycket mer aktiv än vanligt och jag får lätt sammandragningar, med värk och illamående. Hoppas något är på g :)
    Vi får hålla varandra uppdaterade :)
  • Äntligen92

Det måste vara något som smittar, illamående, ingen aptit, sammandragningar. Har suttit i några timmar nu. Helt slut!

Hela gårdagseftermiddagen var magen spänd och bebis väldigt aktiv.

Får gärna vara på g... <3

• Lottis

Nu klev jag in i vecka 40 (39+0) jag är mer än redo! Komsi komsi bebis.
  • isaswe

Åh, då har vi BF samma dag; 3/8 :)

Har precis som ni andra noll aptit. Illamående och spytt har jag dock gjort hela graviditeten så för mig är just det inget nytt.

Hade dock extrema förvärkar för någon dag sedan och i dag har slemproppen börjat lossna. Det var första tecknet med dottern också och samma dag drog värkarna i gång. Så nu håller jag tummar och tår här :)

Lottis skrev 2017-07-28 11:08:48 följande:

Nu klev jag in i vecka 40 (39+0) jag är mer än redo! Komsi komsi bebis.

Svar på tråden Bf augusti 2017