• Misscaswell

Bf augusti 2017

Någon med bf i augusti som vill följas åt den sista biten (och inte flytta till facebook)? Skulle vara roligt! Jag har bf den 16/8, har en 1,5-årig son sedan innan.

• Svar på tråden Bf augusti 2017
  • Misscaswell
    isaswe skrev 2017-07-28 18:05:45 följande:

Jag hoppas verkligen att barn två kommer liknande som första; dottern kom två dagar innan BF. Hon hade dock bråttom ut och jag blev inlagd i v 30 eftersom att förlossningen startade redan då.

Den här ungen verkar mer seg och ligger både högre upp och är fortfarande ganska så rörlig.

Ni som får kollat om ni är mogna; frågar er BM er eller tvärtom? Här är de extremt omotiverade till fler undersökningar än nödvändigt. De senaste två gångerna har de inte ens tagit blod (i fingret då). Inte för att jag har haft behov av det de andra gångerna. Det kanske beror på att det är semestertider? Dottern är också född i augusti -15 så har ingen koll på hur det är övrig tid på året i slutet av graviditeten :)

Förra gången var jag också höggravid under sommaren och gick på samma mvc, och då blev jag inte gyn-undersökt alls före förlossningen. Bad om hinnsvepning när jag var typ en vecka över bf men fick inte. Den här gången har jag en annan bm dock, så hoppas hon är mer medgörlig.
  • isaswe
    Misscaswell skrev 2017-07-28 18:16:49 följande:

Förra gången var jag också höggravid under sommaren och gick på samma mvc, och då blev jag inte gyn-undersökt alls före förlossningen. Bad om hinnsvepning när jag var typ en vecka över bf men fick inte. Den här gången har jag en annan bm dock, så hoppas hon är mer medgörlig.

Aa okej. Man läser så mycket om hinnsvepningar och mognadsgrad hit å dit här så började fundera lite. Å andra sidan är knappast Familjeliv en rättvis bild av hur verkligheten ser ut alltid :)
  • Vet hur det känns
    isaswe skrev 2017-07-28 19:01:02 följande:

Aa okej. Man läser så mycket om hinnsvepningar och mognadsgrad hit å dit här så började fundera lite. Å andra sidan är knappast Familjeliv en rättvis bild av hur verkligheten ser ut alltid :)

Min barnmorska har aldrig kollat min tapp..dom gör inte sånt här.. frågade om hinsvepning med barn nr2 men hon sa nej till det och sa att man inte ska pilla där nere osv.

Denna gång har jag tät kontakt med förlossningen (sedan 2-3 veckor tillbaka) och det är där som läkaren har gjort undersökning av min livmodertapp för att se när jag kan sättas igång (han vill att jag ska vara så öppen att man kan ta hål på hinnorna då jag tidigare har snitt)

Jag tror inte det är så vanligt att barnmorskor ute på vårdcentralen är där och pillar osv.. bebis kommer ju när den är redo :)
  • Vet hur det känns
    Pinapinota skrev 2017-07-28 17:50:45 följande:

Min slempropp gick imorse, blev skitglad ha ha! kändes som att det går framåt :) Igår var BF och jag var så deppig att det inte hände något och att jag gick över. Trodde inte det då barnmorskan för en vecka sen sa att jag nog föder närsomhelst. Plus att det satte igång 3 dagar före BF med sonen.

Har samma grej som många av er; (vilket är nytt för mig då det bara small till med värkar förra gången) molande mensvärk, sammandragningar, onda stötar neråt, sjukt hungrig men illamående - så vad äter man? Supertrött ..

Min lilla pojk på snart fyra springer upp till mig i sängen och frågar hur jag mår hela tiden :) Tanken var ju att när värkarna startar så ska sambon skjutsa sonen till farmor, men det är ju inte läge än ..

Jag får ändå för mig att livmodertappen håller på att utplånas, för det känns som att det händer något hela vägen upp i vaginan (kan inte förklara!) men det värker och har sig.

Äh nu drar jag på en serie eller ngt :)

Kämpa på girls!

Åååh så spännande!!! Min slempropp gick igår samt mer idag. Är gult, tjock, seg klump som en golfboll typ.. inget blod i eller så. Har samma sorts värkar som du större delen av dagen.. man verkligen känner att något är på gång!

Så du är på bf+1 idag? Jag är på bf-2 idag.. snart kommer bebisarna :) åååh nu är det spännande! Jag tror på 1 eller 2 augusti.. spännade att se om jag får rätt.. lycka till nu!

Uppdatera om det är något mer som händer :)
  • Erla
    Vet hur det känns skrev 2017-07-28 19:37:12 följande:
    Min barnmorska har aldrig kollat min tapp..dom gör inte sånt här.. frågade om hinsvepning med barn nr2 men hon sa nej till det och sa att man inte ska pilla där nere osv.

Denna gång har jag tät kontakt med förlossningen (sedan 2-3 veckor tillbaka) och det är där som läkaren har gjort undersökning av min livmodertapp för att se när jag kan sättas igång (han vill att jag ska vara så öppen att man kan ta hål på hinnorna då jag tidigare har snitt)

Jag tror inte det är så vanligt att barnmorskor ute på vårdcentralen är där och pillar osv.. bebis kommer ju när den är redo :)
    Jag tror att det är så hos min BM också, att de inte är inne och pillar. Verkar vara först vid misstanke om att tappen är förkortad som BM skulle gå in och kika extra. Hade gärna velat veta hur min tapp är, men tror jag kommer få ett nej om jag frågar om de kan kolla :P Man vill ju få varenda hint om att det åtminstone är på g!
  • isaswe
    Vet hur det känns skrev 2017-07-28 19:37:12 följande:

Har också fått uppfattningen att det inte är så vanligt, och som sagt kom dottern innan BF sist så har ju inte direkt brytt mig heller. Mer intressant då man läser så många som gjort hinnsvepningar.

Förstår ju dock att det ibland finns skäl till det, som i ditt eller om man gått över tiden.
  • isaswe

Är nog bara jag som är vaken nu, men här har värkarna börjat i alla fall. En flashback till förra förlossningen om hur jäkla ont det gör i latensfasen och då kommer de bara var 8-9 minut än så länge.

Hade hoppats att jag skulle få natten att sova på (tog två Alvedon och en varm dusch tidigare) men nu får jag nog ge upp den tanken och bara försöka vila så gott det går mellan värkarna.

Det verkar bli en julibebis istället för augusti här :)

• Vet hur det känns
    isaswe skrev 2017-07-29 01:38:02 följande:

Är nog bara jag som är vaken nu, men här har värkarna börjat i alla fall. En flashback till förra förlossningen om hur jäkla ont det gör i latensfasen och då kommer de bara var 8-9 minut än så länge.

Hade hoppats att jag skulle få natten att sova på (tog två Alvedon och en varm dusch tidigare) men nu får jag nog ge upp den tanken och bara försöka vila så gott det går mellan värkarna.

Det verkar bli en julibebis istället för augusti här :)

Åååh så spännande!!! Lycka till nu :)
  • isaswe
    Vet hur det känns skrev 2017-07-29 06:07:39 följande:

Åååh så spännande!!! Lycka till nu :)

Det gick undan här och vi fick en till liten flicka nu på morgonen :) Hon hade bråttom ut. Första riktiga värken vid 00.30 och fem timmar senare var hon ute. Är helt utmattad nu.

Är glad att jag inte behövt oroa mig för att bli ivägskickad med tanke på att det är semestertider. Mannen och dottern blev tom erbjudna eget rum.
  • Vet hur det känns
    isaswe skrev 2017-07-29 06:26:38 följande:

Det gick undan här och vi fick en till liten flicka nu på morgonen :) Hon hade bråttom ut. Första riktiga värken vid 00.30 och fem timmar senare var hon ute. Är helt utmattad nu.

Är glad att jag inte behövt oroa mig för att bli ivägskickad med tanke på att det är semestertider. Mannen och dottern blev tom erbjudna eget rum.

Helt fantastiskt!! Stort grattis! Skönt att ha en snabb förlossning :) gick din (dina) andra barn lika snabbt?
Svar på tråden Bf augusti 2017