• Misscaswell

Bf augusti 2017

Någon med bf i augusti som vill följas åt den sista biten (och inte flytta till facebook)? Skulle vara roligt! Jag har bf den 16/8, har en 1,5-årig son sedan innan.

• Svar på tråden Bf augusti 2017
  • lillajag10

Ok, det funkade inte att göra smileys i mobilen här :) blev bara en massa frågetecken ju.

• heffaklumpen89

Halloj! Hoppar in här nu. Har bf 10/8. Mitt första barn kom på bf och bm tror att detta antagligen kommer starta några dagar innan (inget man kan veta helt säkert men hoppas).

Har massa förvärkar men inget regelbundet. Längtar så nu!! Kom ut lille vän <3

• Heineken86

Jag hoppar också in. Har BF 11/8.

Jag har två andra barn. Det första föddes 8 dagar innan bf mef snabb förlossning. Hon är 2 år och 8 månader nu. Det andra föddes 5 dagar efter bf, också snabbt. Han är 1 år och 4 månader.

Innan de andra barnen har jag inte känt ac nått alls innan. Nu har jag haft lite värk i magen och ryggen på kvällarna senaste kvällarna och nätterna. Vi får se när det blir av. :)

• Vet hur det känns

Välkommnq in hit :) idag har jag bf men ingen bebis i sikte.. mina andra två kom bf+3 och bf+4 så det är ialf nära nu.. slemproppen gick för några dagar sen.. har haft onda sammandragningar i några kvällar men sen lägger det av.. längtar efter bebis!!! Fast är sjukt nervös för smärtan..

Ska bli så skönt när detta är över och man har sin bebis på utsidan.

• Misscaswell

Välkomna hit! The more the merrier :)

Vi ska våga oss på en shoppingutflykt till ett köpcentrum idag och köpa det sista till bebisen samt nån present till stora som fyller 2 i september. Sambon är skeptisk och tror att jag ska föda vilken sekund som helst eftersom jag har så mycket sammandragningar, men jag tror det kan dröja nån vecka till minst. Blir ändå tokig av att bara vara hemma!

• Misscaswell
    Vet hur det känns skrev 2017-07-30 07:54:38 följande:

Välkommnq in hit :) idag har jag bf men ingen bebis i sikte.. mina andra två kom bf+3 och bf+4 så det är ialf nära nu.. slemproppen gick för några dagar sen.. har haft onda sammandragningar i några kvällar men sen lägger det av.. längtar efter bebis!!! Fast är sjukt nervös för smärtan..

Ska bli så skönt när detta är över och man har sin bebis på utsidan.

Spännande! Exakt sådär var det för mig de sista typ 3 dygnen innan det drog igång sist :) Snart!!
  • Vet hur det känns
    Misscaswell skrev 2017-07-30 08:17:02 följande:

Spännande! Exakt sådär var det för mig de sista typ 3 dygnen innan det drog igång sist :) Snart!!

Hoppas ni får mysigt idag.. passa på att njuta.. ta en lång fika och bara njut.. idag ska vi äta brunch ute sen blir det säkert en fika på Erikslund (vårat köpcentrum) och en riktigt fin middag hemma ikväll..försöker njuta sista tiden. jag tror oftast förlossningen startar på natten.. har fått den uppfattningen ialf. Åååh jag hoppas du har rätt :) skulle inte vara mysigt att gå över massa.. men jag tror stenhårt på denna vecka.. innan nästa helg har jag bebis här :)
  • Äntligen92

Idag har jag vaknat med mycket sammandragningar(?) känns som hemsk mensvärk, pågått i några timmar men väldigt oregelbundna.

Mitt första barn så jag vet inte riktigt vad jag ska tänka men om dom ökar i smärta och blir mer regelbundna så ska jag nog ringa och kolla med förlossningen :P

Hoppas lite att det är på g men börjar bli lite nervös också :O

• Misscaswell
    Vet hur det känns skrev 2017-07-30 08:46:09 följande:
    Hoppas ni får mysigt idag.. passa på att njuta.. ta en lång fika och bara njut.. idag ska vi äta brunch ute sen blir det säkert en fika på Erikslund (vårat köpcentrum) och en riktigt fin middag hemma ikväll..försöker njuta sista tiden. jag tror oftast förlossningen startar på natten.. har fått den uppfattningen ialf. Åååh jag hoppas du har rätt :) skulle inte vara mysigt att gå över massa.. men jag tror stenhårt på denna vecka.. innan nästa helg har jag bebis här :)
    Lång mysig fika är uteslutet i sällskap med vårt barn tyvärr, men åt en jäkla god burgare till lunch iaf :) Hoppas du har en fin söndag!
  • Vet hur det känns
    Misscaswell skrev 2017-07-30 11:58:45 följande:

Lång mysig fika är uteslutet i sällskap med vårt barn tyvärr, men åt en jäkla god burgare till lunch iaf :) Hoppas du har en fin söndag!

Åååh jaa dom små liven :) mina tjejer är så stora nu så man glömmer bort hur det var när dom var mindre.. burgare låter inte helt fel! Mums!

Själv ligger jag i hängmattan o vilar.. jag konstant mensvärk just nu (sen 1-2 timmar tillbaka) håller tummarna att det startar inatt
Svar på tråden Bf augusti 2017