• Misscaswell

Bf augusti 2017

Någon med bf i augusti som vill följas åt den sista biten (och inte flytta till facebook)? Skulle vara roligt! Jag har bf den 16/8, har en 1,5-årig son sedan innan.

• Svar på tråden Bf augusti 2017
  • Misscaswell
    isaswe skrev 2017-07-28 12:09:06 följande:

Åh, då har vi BF samma dag; 3/8 :)

Har precis som ni andra noll aptit. Illamående och spytt har jag dock gjort hela graviditeten så för mig är just det inget nytt.

Hade dock extrema förvärkar för någon dag sedan och i dag har slemproppen börjat lossna. Det var första tecknet med dottern också och samma dag drog värkarna i gång. Så nu håller jag tummar och tår här :)

Alltså slemproppen är svår tycker jag. Har den börjat lossna eller var det bara extra slemmiga flytningar? Oklart. Men molvärk trots att jag sitter ner borde väl betyda något?

Åh, jag som lovade mig själv att jag skulle vara mer avspänd den här gången! Men vill verkligen inte gå över så mycket som sist... fast å andra sidan har jag inte bf förrän 16/8 så jag borde väl bara sitta still i båten :)
  • isaswe
    Misscaswell skrev 2017-07-28 12:27:25 följande:

Alltså slemproppen är svår tycker jag. Har den börjat lossna eller var det bara extra slemmiga flytningar? Oklart. Men molvärk trots att jag sitter ner borde väl betyda något?

Åh, jag som lovade mig själv att jag skulle vara mer avspänd den här gången! Men vill verkligen inte gå över så mycket som sist... fast å andra sidan har jag inte bf förrän 16/8 så jag borde väl bara sitta still i båten :)

Tycker också det är svårare denna gång. Med dottern kom hela slemproppen på en gång, lite blodig (ursäkta äcklig info :)), så då var det liksom ingen tvekan.

Hittills i dag har det bara varit blodiga bitar, tror jag i alla fall.

Gick du över mycket sist?

Dottern föddes två dagar innan BF så jag hoppas på liknande även denna gång men är ganska inställd på att även gå över BF :)
  • Misscaswell
    isaswe skrev 2017-07-28 12:57:05 följande:
    Tycker också det är svårare denna gång. Med dottern kom hela slemproppen på en gång, lite blodig (ursäkta äcklig info :)), så då var det liksom ingen tvekan.

Hittills i dag har det bara varit blodiga bitar, tror jag i alla fall.

Gick du över mycket sist?

Dottern föddes två dagar innan BF så jag hoppas på liknande även denna gång men är ganska inställd på att även gå över BF :)
    Gick över 2 veckor. Kvällen innan planerad igångsättning startade det av sig själv. Då hade jag haft lossnande slempropp (med lite blod) och kraftiga förvärkar i typ 3 dygn. Så himla långsamt! Jag räknar väl egentligen med att gå över lite nu med, men 2 veckor var så himla MYCKET.
  • isaswe
    Misscaswell skrev 2017-07-28 13:04:17 följande:

Gick över 2 veckor. Kvällen innan planerad igångsättning startade det av sig själv. Då hade jag haft lossnande slempropp (med lite blod) och kraftiga förvärkar i typ 3 dygn. Så himla långsamt! Jag räknar väl egentligen med att gå över lite nu med, men 2 veckor var så himla MYCKET.

Fy, vad segt! Tiden går liksom tillräckligt långsamt i slutet. Det är tur att man har en 2-åring som får tiden att gå nu :)
  • Vet hur det känns

Ser att ni skriver om att gå över. Jag tror att man oftast följer samma mönster mina bf+3 och +4 så räknar med samma nu.

Var hos läkaren i onsdags då var jag öppen 1 cm och 3 cm lång, mogen. Så något händer ju ialf. Räknat att föda nästa vecka. Har bf på söndag.. v 39+4 idag.

Igår morse och idag gick slemproppen.. inget blod i eller så.. samt regelbundna värkar i 3 timmar igår kväll 20 min imellan... La av när jag la mig och sov. Idag har jag även diarré och det hade jag 2 dagar innan det startade med både 1 och 2a barnet.

Åååh nu längtar jag!!! Snart har vi alla våra bebisar här.

• Erla

Vad himla spännande att läsa om era upplevelser! För mig är detta första barnet, så har absolut inget att gå på :P min mor har en känsla av att jag kommer föda för tidigt, men det fanns inget att basera den känslan på.

Har ingen koll på slempropp eller något, men har märkt av att bebisen ändrat aktivitetfrekvens till mycket oftare än tidigare. Jag har också fått starkare molvärk denna veckan trots att jag sitter ner och tar det lugnt. Verkar som att det i sig inte behöver innebära att något är på gång, men förändringar borde väl tyda på något?? Är inte beräknad förrän 19/8 så jag får säkert gott vänta ett tag till :P

• Misscaswell
    Erla skrev 2017-07-28 15:33:54 följande:

Vad himla spännande att läsa om era upplevelser! För mig är detta första barnet, så har absolut inget att gå på :P min mor har en känsla av att jag kommer föda för tidigt, men det fanns inget att basera den känslan på.

Har ingen koll på slempropp eller något, men har märkt av att bebisen ändrat aktivitetfrekvens till mycket oftare än tidigare. Jag har också fått starkare molvärk denna veckan trots att jag sitter ner och tar det lugnt. Verkar som att det i sig inte behöver innebära att något är på gång, men förändringar borde väl tyda på något?? Är inte beräknad förrän 19/8 så jag får säkert gott vänta ett tag till :P

Vad skönt med nån mer som troligen har ett par veckor kvar - jag kanske inte blir ensam här i alla fall :) Jag ska till mvc nästa vecka och då ska jag försöka få henne att kolla om det har hänt något med tappen eller så. Jag veeet ju att hon inte kommer att kunna säga något om när jag ska föda men det skulle bara vara skönt att veta om all den här molvärken har haft någon effekt.
  • Erla
    Misscaswell skrev 2017-07-28 15:50:36 följande:

Vad skönt med nån mer som troligen har ett par veckor kvar - jag kanske inte blir ensam här i alla fall :) Jag ska till mvc nästa vecka och då ska jag försöka få henne att kolla om det har hänt något med tappen eller så. Jag veeet ju att hon inte kommer att kunna säga något om när jag ska föda men det skulle bara vara skönt att veta om all den här molvärken har haft någon effekt.

Jag ska också iväg till bm till veckan och är supernyfiken på hur tappen är nu :P skönt att det är fler som ska ha lite senare i augusti också ^^
  • Pinapinota

Min slempropp gick imorse, blev skitglad ha ha! kändes som att det går framåt :) Igår var BF och jag var så deppig att det inte hände något och att jag gick över. Trodde inte det då barnmorskan för en vecka sen sa att jag nog föder närsomhelst. Plus att det satte igång 3 dagar före BF med sonen.

Har samma grej som många av er; (vilket är nytt för mig då det bara small till med värkar förra gången) molande mensvärk, sammandragningar, onda stötar neråt, sjukt hungrig men illamående - så vad äter man? Supertrött ..

Min lilla pojk på snart fyra springer upp till mig i sängen och frågar hur jag mår hela tiden :) Tanken var ju att när värkarna startar så ska sambon skjutsa sonen till farmor, men det är ju inte läge än ..

Jag får ändå för mig att livmodertappen håller på att utplånas, för det känns som att det händer något hela vägen upp i vaginan (kan inte förklara!) men det värker och har sig.

Äh nu drar jag på en serie eller ngt :)

Kämpa på girls!

"Ge barnen kärlek och mera kärlek, så kommer folkvettet av sig självt" Astrid Lindgren
  • isaswe

Jag hoppas verkligen att barn två kommer liknande som första; dottern kom två dagar innan BF. Hon hade dock bråttom ut och jag blev inlagd i v 30 eftersom att förlossningen startade redan då.

Den här ungen verkar mer seg och ligger både högre upp och är fortfarande ganska så rörlig.

Ni som får kollat om ni är mogna; frågar er BM er eller tvärtom? Här är de extremt omotiverade till fler undersökningar än nödvändigt. De senaste två gångerna har de inte ens tagit blod (i fingret då). Inte för att jag har haft behov av det de andra gångerna. Det kanske beror på att det är semestertider? Dottern är också född i augusti -15 så har ingen koll på hur det är övrig tid på året i slutet av graviditeten :)

Svar på tråden Bf augusti 2017