• Misscaswell

Bf augusti 2017

Någon med bf i augusti som vill följas åt den sista biten (och inte flytta till facebook)? Skulle vara roligt! Jag har bf den 16/8, har en 1,5-årig son sedan innan.

• Svar på tråden Bf augusti 2017
  • isaswe
    Vet hur det känns skrev 2017-07-29 06:32:19 följande:

Helt fantastiskt!! Stort grattis! Skönt att ha en snabb förlossning :) gick din (dina) andra barn lika snabbt?

Tack! Känns skönt att vara kvitt magen :) Och ha en liten. Har inget minne av att de är så små som nyfödda.

Nä, min första startade på en söndagsmorgon och dottern föddes vid lunch på måndag så den gick inte särskilt fort. Men båda r födda innan BF så de verkar ha bråttom ut i världen haha.
  • Misscaswell
    isaswe skrev 2017-07-29 06:26:38 följande:
    Det gick undan här och vi fick en till liten flicka nu på morgonen :) Hon hade bråttom ut. Första riktiga värken vid 00.30 och fem timmar senare var hon ute. Är helt utmattad nu.

Är glad att jag inte behövt oroa mig för att bli ivägskickad med tanke på att det är semestertider. Mannen och dottern blev tom erbjudna eget rum.
    Åh grattis! Så roligt! Skönt att det verkar ha gått bra och att familjen får vara med dig :)
  • Lottis

Det gick undan här och vi fick en till liten flicka nu på morgonen :) Hon hade bråttom ut. Första riktiga värken vid 00.30 och fem timmar senare var hon ute. Är helt utmattad nu.

Är glad att jag inte behövt oroa mig för att bli ivägskickad med tanke på att det är semestertider. Mannen och dottern blev tom erbjudna eget rum.

Stort grattis! Jag vill också ha en juli bebis ???????? Hoppas ni alla mår bra !
  • Erla

Men wow! Grattis! Skönt att allt gick bra :) och skönt att det fanns gott om plats för er på förlossningen ^^
  • Misscaswell

Alltså de här jäkla ljumsk-huggen. En snabb googling tyder på att det är bebis som borrar sig nedåt och trycker på nerver. Kortvarigt men intensivt. Nyss gjorde det så vansinnigt ont att jag skrek och satte mig rakt ned på golvet. Tur att jag var hemma. Den himla bebisen kunde ju ta och komma ut istället när det nu är så trångt där inne...?!

• isaswe

Tack för alla gratulationer! Vi mår alla bra, men är trött som skam nu haha.

Misscaswell skrev 2017-07-29 11:27:35 följande:

Alltså de här jäkla ljumsk-huggen. En snabb googling tyder på att det är bebis som borrar sig nedåt och trycker på nerver. Kortvarigt men intensivt. Nyss gjorde det så vansinnigt ont att jag skrek och satte mig rakt ned på golvet. Tur att jag var hemma. Den himla bebisen kunde ju ta och komma ut istället när det nu är så trångt där inne...?!

Jag kan trösta dig med att jag också hade typ värk i ljumskarna nu dagarna innan förlossningen drog igång. Och då har ungen legat väldigt högt upp, alltså man hade lätt kunnat vända på henne. Så det stämmer nog ganska väl att det borrar sig nedåt och gör bebisen gör sig startklar :)

Jag håller tummarna för er alla här! :)
  • Misscaswell
    isaswe skrev 2017-07-29 11:37:03 följande:

Jag kan trösta dig med att jag också hade typ värk i ljumskarna nu dagarna innan förlossningen drog igång. Och då har ungen legat väldigt högt upp, alltså man hade lätt kunnat vända på henne. Så det stämmer nog ganska väl att det borrar sig nedåt och gör bebisen gör sig startklar :)

Får ni vara kvar och vila, eller ska ni hem?

Mm, man kan ju hoppas :)
  • Äntligen92

Ååh Grattis till tösen!! <3
  • Pinapinota
    isaswe skrev 2017-07-29 11:37:03 följande:

Grattis grattis! Känns bra att någon har gått i mål ha ha :) Och att det kan gå snabbt, hoppas på det för egen del!
    "Ge barnen kärlek och mera kärlek, så kommer folkvettet av sig självt" Astrid Lindgren
  • lillajag10

Hej tjejer!

Har kollat in här på er tråd ett par gånger men inte skrivit.

Är gravid med barn nr 2 som visat sig vara en liten kille ???? har bf 13/8.

Dottern är 7 år och kom ut 10 dagar före bf.

Kommer inte ihåg hur jag mådde dagarna innan förlossningen, så tyckte det var lite kul

att hitta er tråd och följa er som faktiskt är i samma sits. Hoppas det går bra att jag joinar er här nu i slutspurten ????

Svar på tråden Bf augusti 2017