• Frumörksugga

IVF start sommar 2017

Hej!

Jag och min man ska på inledande besök inför IVF på torsdag och det börjar kännas lite nervöst. Någon mer som ska inleda/nyss har inlett IVF som vill följas åt?

• Svar på tråden IVF start sommar 2017
  • Hoppfullhet
    ivfbebis skrev 2017-08-16 11:04:35 följande:

Jag måste sjukanmäla mig till jobbet när jag ska göra mitt äggplock... känns jobbigt men jag kan inte tala om att vi planerar detta ???? Så jag hoppas att jag inte behöver vara hemma mer än nån dag.

Va tråkigt att du inte kan prata med din chef, hur kommer de sig om man får fråga?

Det är säkert olika men jag har "bara" varit hemma den dagen äggplock är, därefter har jag mått bra fysiskt. Psykiskt är en annan sak, men kan va skönt att ha ett jobb o gå till o skingra tankarna.
  • Hoppfullhet
    frikenfröken skrev 2017-08-16 10:02:26 följande:

Jag var på UL idag, jag är på sprutdag 10 idag och mina ägg hade inte växt någonting i stort sett sen vi var inne i söndags. Blev höjd från 150 till 225 på mina sprutor (gonal-f) för att förhoppningsvis chocka mina äggstockar och ägg. Nytt UL på söndag för att se.. Har många ägg men ingen som vill riktigt växa till sig så nu räknar dom med många stora ägg och försöka att inte få mig överstimulerad...

Så tråkigt att de inte händer någonting.. :(

Håller tummarna för en extra kick med höjd dos.
  • Hoppfullhet
    FruPäron skrev 2017-08-16 09:32:21 följande:

En gnällspik här också! Svullnat upp och är så öm över äggstockarna. Kan knappt lugga op mage längre för det trycker så mot dem! Känner du av det något?

Jag räknar ned timmarna till mitt ul på fredag... tiden står still här! :(

Förhoppningsvis får du en bra belöning för all svullenhet o ömhet nu :) du hade inte så hög dos va? Tänke så inte risken är hög för överstimulering??..

Allt man är beredd på att utsätta sin kropp o själ för, vi är starka vi alla här <3
  • ivfbebis
    Hoppfullhet skrev 2017-08-16 11:22:36 följande:

Va tråkigt att du inte kan prata med din chef, hur kommer de sig om man får fråga?

Det är säkert olika men jag har "bara" varit hemma den dagen äggplock är, därefter har jag mått bra fysiskt. Psykiskt är en annan sak, men kan va skönt att ha ett jobb o gå till o skingra tankarna.

Min chef är inte så vänligt inställd till att man ska vara föräldraledig, vabba osv. Så jag håller det för mig själv så länge jag kan. Tyvärr.
  • frikenfröken
    FruPäron skrev 2017-08-16 10:49:19 följande:

Heja äggen! Hoppas att de växer till sig nu med en extra skjuts.

Nervös inför fredag och mitt ul då, hoppas verkligen de inte höjer min dos för jag mår så otroligt illa redan (!!) av dessa hormonerna 

Ja vi får verkligen hoppas de. Blir så irriterad på min kropp att de inte händer något....

Hoppas du slipper höja! Fy tusan, inget kul att må så dåli! Lycka till på fredag!! :)

Jag mår bra av mina just nu, får se vad 225 gör med mitt mående. Förhoppningsvis får jag må bra :)
  • frikenfröken
    ivfbebis skrev 2017-08-16 11:06:29 följande:

Håller tummarna att det går bra! Fortsätter man med sprutor då bara? Vad händer om dom inte blir större?

Tack!! :) Om inga mera ägg växer till sig så blir de i slutändan tydligen bara 1 stort sa min läkare. Men vi hoppas på massor :)
  • frikenfröken
    ivfbebis skrev 2017-08-16 11:06:29 följande:

Håller tummarna att det går bra! Fortsätter man med sprutor då bara? Vad händer om dom inte blir större?

Tack!! :) Om inga mera ägg växer till sig så blir de i slutändan tydligen bara 1 stort sa min läkare. Men vi hoppas på massor :)
  • frikenfröken
    Hoppfullhet skrev 2017-08-16 11:24:44 följande:

Håller tummarna för en extra kick med höjd dos.

Tack!! :) alltså verkligen tack till er som skriver och svarar. De hjälper i alla fall mig så himla mycket med tankarna som spökar och speciellt efter UL imorses som kändes som ett bakslag så verkligen tack! :)
  • ijo

Nu är jag ruvare <3 Blastocysten såg fin ut och höll på att kläckas. Dom behövde bara tina en :) Hoppas så mycket men har svårt ändå på något sätt att tänka att det skulle lyckas. Men ska försöka hålla mig positiv :)

• Milli07
    ijo skrev 2017-08-16 16:05:26 följande:

Nu är jag ruvare <3 Blastocysten såg fin ut och höll på att kläckas. Dom behövde bara tina en :) Hoppas så mycket men har svårt ändå på något sätt att tänka att det skulle lyckas. Men ska försöka hålla mig positiv :)

När vi var på vårt första besök på kliniken förra veckan berättade sköterskan att överlever ett befruktat ägg upptining är det 90% chans för graviditet. Låter lite otroligt, men hoppas det är sant! Lycka till :)
Svar på tråden IVF start sommar 2017