• stellanocte

Vi som börjar med IVF hösten 2017

Hej!

Min man och jag står i kö för att starta IVF till hösten. Förhoppningen är att vara i gång i september. Är det någon mer här som ska börja på samma resa? Det vore roligt att följas åt och dela erfarenheter och tankar. 

Jag har tappat räkningen på vilket försök vi är på nu men vi har nog cirka 18 misslyckade försök bakom oss. Vi längtar mycket och hoppas att det nu äntligen ska bli ett barn. 

• Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017
  • Nube

-Väntrummet 

- Sprayar 

*Nube, synarela sedan 17/2, andra försöket

- Sprutar 

*Titikaka, dag 2 Gonal-f, första försöket 

*Anki7, dag 3 med Menopur, första försöket

- Väntar på ÄP/ET/FET 

* Mjbo, väntar på fet nr 2 om ca 1,5vecka. i ostimulerad cykel. 

- Ruvar

* ijo (2:a återföringen) TD 1/9

* becccss (1:a återföringen) TD 5/9

- Gravid

• Tesora

Jag var i Uppsala i torsdags så jag kommer börja äta tabletter i mitten på september för att få min mens (pcos) Så det hela ska verkligen bli spännande. Eftersom att jag redan har en dotter som kom till utan Ivf får jag själv bekosta det hela vilket är rätt dyrt är osäker på om man ska köra 1 gång eller ta 3 gånger.

• soofa

Hej! Okej, är det första försöket för er med? Hur många ul har du varit på? Vilken dos har du haft/ska du ha? Jag har 125 till och med i morgon, sen får jag vidare instruktioner efter ultraljudet på måndag. I morgon och måndag ska jag även lägga till Olgarutan(?)

frikenfröken skrev 2017-08-19 21:50:36 följande:

O

Hej! Tar också och hoppar in här. Jag kör också gonal-f. Vad tar du för dos? Snart UL för dig då? :) jag är på sprutdag 13 idag och imorgon blir de UL för mig för att se om de hänt något med mina ägg. Har inte höga förväntningar, jag har inte svarat så bra på mina doser jag kört nu så är höjd rejält från vad jag startade med.

• soofa
    Nube skrev 2017-08-20 00:29:19 följande:

-Väntrummet 

- Sprayar 

*Nube, synarela sedan 17/2, andra försöket

- Sprutar 

*Titikaka, dag 2 Gonal-f, första försöket 

*Anki7, dag 3 med Menopur, första försöket

* soofa, Gonal F, första försöket

- Väntar på ÄP/ET/FET 

* Mjbo, väntar på fet nr 2 om ca 1,5vecka. i ostimulerad cykel. 

- Ruvar

* ijo (2:a återföringen) TD 1/9

* becccss (1:a återföringen) TD 5/9

- Gravid

• frikenfröken
    soofa skrev 2017-08-20 01:13:23 följande:

Hej! Okej, är det första försöket för er med? Hur många ul har du varit på? Vilken dos har du haft/ska du ha? Jag har 125 till och med i morgon, sen får jag vidare instruktioner efter ultraljudet på måndag. I morgon och måndag ska jag även lägga till Olgarutan(?)

Det är vårat första försök :) jag ska på UL idag så de är mitt 3 UL på 8 dagar, mina ägg har inte växt till sig som de velat. Så nu kör jag 225 i mina sprutor för att de ska hända något. Jag har PCOS och läkaren sa att de var svårt att ge rätt dos eftersom de inte händer något när jag ökade dosen lite så vi var tvungna att chocka allt där nere :p jag är ju på sprutdag 13 idag så jag hoppas verkligen att de hänt något nu :p lycka till på ert UL på måndag!! Hoppas dina ägg växt till sig fint :)
  • soofa

Okej, lycka till i dag!

frikenfröken skrev 2017-08-20 08:54:14 följande:

Det är vårat första försök :) jag ska på UL idag så de är mitt 3 UL på 8 dagar, mina ägg har inte växt till sig som de velat. Så nu kör jag 225 i mina sprutor för att de ska hända något. Jag har PCOS och läkaren sa att de var svårt att ge rätt dos eftersom de inte händer något när jag ökade dosen lite så vi var tvungna att chocka allt där nere :p jag är ju på sprutdag 13 idag så jag hoppas verkligen att de hänt något nu :p lycka till på ert UL på måndag!! Hoppas dina ägg växt till sig fint :)

• Titikaka
    soofa skrev 2017-08-20 01:13:23 följande:

Var kör ni IVF? Jag har lika läkemedel och dos :) jag ska ta 150 5 dagar samt orgalutran på 5e. Sen UL och dos korrigering. Hoppas det går bra för er imorgon :)
  • Maria_87@
    soofa skrev 2017-08-19 10:25:48 följande:

Hej! Jag hoppar in här! Vi har precis påbörjat vårt första försök, tar fjärde Gonal F-sprutan i kväll och första ultraljud på måndag.

Åh spännande, är de korta protokollet

?
Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017