• stellanocte

Vi som börjar med IVF hösten 2017

Hej!

Min man och jag står i kö för att starta IVF till hösten. Förhoppningen är att vara i gång i september. Är det någon mer här som ska börja på samma resa? Det vore roligt att följas åt och dela erfarenheter och tankar. 

Jag har tappat räkningen på vilket försök vi är på nu men vi har nog cirka 18 misslyckade försök bakom oss. Vi längtar mycket och hoppas att det nu äntligen ska bli ett barn. 

• Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017
  • soofa

Tycker också det ser ut som ett plus! :) Men är det inte så att Ovitrelle kan ge utslag på graviditetstester upp till 10 dagar efter att man tagit den? Men det kanske har passerat det? Håller tummarna! :)

ijo skrev 2017-08-21 11:06:53 följande:

Hade sagt till mig själv att jag inte skulle testa förrän tidigast fredag (rd9). Men kunde inte hålla mig så testade nyss på rd5 - dvs jättetidigt! Är det ett plus eller spökstreck?

• soofa

Hej och välkommen! :)

kaleidoskop88 skrev 2017-08-21 09:17:23 följande:

Hej alla! Håller tummarna för alla i tråden! Själv ska jag börja med mina sprutor ikväll - första gången, har inga barn. Jag och min man har försökt själva i fyra år utan plus... Är galet nervös!

• ijo
    soofa skrev 2017-08-21 16:41:51 följande:

Tycker också det ser ut som ett plus! :) Men är det inte så att Ovitrelle kan ge utslag på graviditetstester upp till 10 dagar efter att man tagit den? Men det kanske har passerat det? Håller tummarna! :)

Okej, då kanske jag inte bara inbillar mig att jag ser strecket :) Jag har inte tagit någon ägglossningsspruta. Gjorde ostimulerad fet i naturlig cykel :) Dock vågar jag ändå inte ta ur något i förskott då det är så tidigt och svagt plus och jag fick tidigt mf sist :/ Nästa delmål är att plussa på testdagen!
  • Titikaka
    soofa skrev 2017-08-21 16:38:08 följande:

Åh, perfekt att ha det på vägen till jobbet. Vi bor inte i Göteborg utan har ca tre timmar med bil dit så för oss blir er en himla process de gånger vi ska dit. Ultraljuden gör jag dock här, så behöver inte åka till Göteborg för det. Ja, kände av sticket med Olgalutran även efteråt vilket jag inte har gjort med Gonal F men det hjälpte att lägga mig ner en stund.

Mitt ul gick bra, ett tjugotal äggblåsor och några av dem lite större så jag fortsätter med oförändrad dos till på torsdag då nästa ultraljud väntar. :) Håller tummarna för dig på onsdag!

Men spännande, så många. Vad hade du för AMH värde? Hoppas de växer i några toppkvalitet äggblåsor :)
  • soofa

Men då så, då är det ju ett riktigt plus! Förstår att du är orolig, såklart! Håller tummarna att det är ännu starkare på fredag. :)

ijo skrev 2017-08-21 16:56:46 följande:

Okej, då kanske jag inte bara inbillar mig att jag ser strecket :) Jag har inte tagit någon ägglossningsspruta. Gjorde ostimulerad fet i naturlig cykel :) Dock vågar jag ändå inte ta ur något i förskott då det är så tidigt och svagt plus och jag fick tidigt mf sist :/ Nästa delmål är att plussa på testdagen!

• soofa

Hm, det vet jag inte? Vad ser man via det?

Titikaka skrev 2017-08-21 18:24:50 följande:

Men spännande, så många. Vad hade du för AMH värde? Hoppas de växer i några toppkvalitet äggblåsor :)

• Titikaka
    soofa skrev 2017-08-21 18:56:41 följande:

Hm, det vet jag inte? Vad ser man via det?

Kollade de inte det? Konstigt :) AMH test hjälper att bedöma äggreserven. Kvinna med låg värden brukar ha mindre antal äggblåsor eller behöver högre dos nöär stimulerar osv :) var bara nyfiken och ville jämföra med mina :) de brukar kolla AMH innan de bestämmer vilken dos man ska ha, men kanske de hade andra prov som hjälpte att göra besked :)
  • frikenfröken
    soofa skrev 2017-08-21 16:39:39 följande:

Tur det i alla fall, för det hinner ju inte bli något försök då liksom. För mig gick det bra så min dos verkar vara perfekt för mig. Ett 20-tal blåsor och besked om oförändrad dos. Efter nästa ultraljud på torsdag får jag veta när jag ska dit för uttag.

När kör ni igång igen? September?

Vad härligt med så mycket äggblåsor, hoppas de växer till sig fint :) Spännande inför UL på torsdag då :) skönt att ni kan göra UL från där ju bor. Vi har 2 timmar till gbg men måste in vid varje UL vi ska göra. Men de fungerar ändå :)

Vi kommer köra igång igen i oktober antagligen :)
  • soofa

Okej, det har jag helt missat. Eller förresten, det kan vara så att jag lämnade något sånt prov innan remissen för IVF skickades. Jag vet i alla fall att jag har bra äggreserv, sen hur de har listat ut det vet jag inte. :D

Hur är ditt värde? Lågt? Högt?

Titikaka skrev 2017-08-21 19:49:07 följande:

Kollade de inte det? Konstigt :) AMH test hjälper att bedöma äggreserven. Kvinna med låg värden brukar ha mindre antal äggblåsor eller behöver högre dos nöär stimulerar osv :) var bara nyfiken och ville jämföra med mina :) de brukar kolla AMH innan de bestämmer vilken dos man ska ha, men kanske de hade andra prov som hjälpte att göra besked :)

• soofa

Jag vet inte hur stora blåsorna ska vara för att vara bra liksom? Hon sa att några var större i alla fall. :)

Jaha, så ni gör allt på kliniken i Göteborg? Skönt att det funkar för er ändå, det blir ju inte så många besök ändå. Då håller vi tummarna för oktober, nu har de ju bättre koll på vilken dos du behöver!

frikenfröken skrev 2017-08-21 21:37:52 följande:

Vad härligt med så mycket äggblåsor, hoppas de växer till sig fint :) Spännande inför UL på torsdag då :) skönt att ni kan göra UL från där ju bor. Vi har 2 timmar till gbg men måste in vid varje UL vi ska göra. Men de fungerar ändå :)

Vi kommer köra igång igen i oktober antagligen :)

Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017