• stellanocte

Vi som börjar med IVF hösten 2017

Hej!

Min man och jag står i kö för att starta IVF till hösten. Förhoppningen är att vara i gång i september. Är det någon mer här som ska börja på samma resa? Det vore roligt att följas åt och dela erfarenheter och tankar. 

Jag har tappat räkningen på vilket försök vi är på nu men vi har nog cirka 18 misslyckade försök bakom oss. Vi längtar mycket och hoppas att det nu äntligen ska bli ett barn. 

• Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017
  • Titikaka
    soofa skrev 2017-08-21 21:42:15 följande:

Okej, det har jag helt missat. Eller förresten, det kan vara så att jag lämnade något sånt prov innan remissen för IVF skickades. Jag vet i alla fall att jag har bra äggreserv, sen hur de har listat ut det vet jag inte. :D

Hur är ditt värde? Lågt? Högt?

Aha, då kanske de kollade ditt AMH :) mitt är 2.8 och det uppfattas som normalt, men vi får ser hur jag reagerar till Gonal. Skitnervös för imorgon :)
  • Mjbo
    soofa skrev 2017-08-22 10:48:27 följande:

För min del känns det som till det blir uttag i början av nästa vecka. Så konstigt, helt plötsligt känns det som att allt går så fort.

Visst är det konstigt?

Kände lika sist på förra försöket. Allt gick sååååå himla sakta, sen helt plötsligt så hade tiden gått jätte fort och man va ruvare helt plötsligt.. Stort lycka till iallafall! :)

• Mjbo

Hej Allihopa!

Va många vi har blivit! :D Hur går det för er?

Själv så väntar jag på ägglossning för mitt fet jag ska skall göra.
    i April så gjorde vi vårt första försök och jag blev gravid, tyvärr slutade det i MA v 11 nu under sommaren.. Men nu är den tiden förbi och vi är på ny kula. Har haft min första mens efter utstötningen, och nu har jag börjat ta ÄL test varje morgon :) 

Ska ringa kliniken när vi har en "fast gubbe" som hon sa :D 
    Hoppas det går bra för er alla.. Verkar som att vi är både ruvare, väntande och sprutande här inne. roligt! :) 

Någon mer än jag som väntar på FET? :)

• soofa

Åh, det förstår jag! Spännande! :) Du kanske redan har skrivit det men vilken dos har du?

Titikaka skrev 2017-08-22 11:30:36 följande:

Aha, då kanske de kollade ditt AMH :) mitt är 2.8 och det uppfattas som normalt, men vi får ser hur jag reagerar till Gonal. Skitnervös för imorgon :)

• soofa

Ja, man liksom väntar och väntar och så har gjort sen man började utredningen och så nu är man igång och då hinner man helt plötsligt inte med. ;) Tack! <3

Mjbo skrev 2017-08-22 12:24:22 följande:

Visst är det konstigt?

Kände lika sist på förra försöket. Allt gick sååååå himla sakta, sen helt plötsligt så hade tiden gått jätte fort och man va ruvare helt plötsligt.. Stort lycka till iallafall! :)

• soofa

Ja, så kul att vi är ett gäng! Man inser ju verkligen att man inte är ensam om det här. <3

Vilken cd är du på nu? När brukar du ha äl?

Mjbo skrev 2017-08-22 12:28:20 följande:

Hej Allihopa!

Va många vi har blivit! :D Hur går det för er?

Själv så väntar jag på ägglossning för mitt fet jag ska skall göra.

i April så gjorde vi vårt första försök och jag blev gravid, tyvärr slutade det i MA v 11 nu under sommaren.. Men nu är den tiden förbi och vi är på ny kula. Har haft min första mens efter utstötningen, och nu har jag börjat ta ÄL test varje morgon :) 

Ska ringa kliniken när vi har en "fast gubbe" som hon sa :D 

Hoppas det går bra för er alla.. Verkar som att vi är både ruvare, väntande och sprutande här inne. roligt! :) 

Någon mer än jag som väntar på FET? :)

• Plommonstop
    Tiinuli skrev 2017-08-18 19:32:36 följande:

Hej!

Vi ska göra våran behandling där med :)

Vet ni hur dem ställer sig för lång/kort protokoll?

Ska ha första möte 11.9 på min hemortsläkare som ska sköta hormonbehandling och ul här och äggplock och återföring i Uppsala.

Hoppas får göra korta varianten då min mens väntas att börja runt dem dagar :) så kanske får köra direkt

Vad kul att ni också går på cvl! Vi har varit supernöjda med dem hittills!

Om det blir långt eller kort protokoll är nog väldigt individuellt och beror mycket på äggreserven. Jag har PCO och högt AMH, så vi kommer att börja med det korta. Sem får man se hur man svarar på det. Hoppas det blir det korta för dig också! :)
  • Tiinuli
    Plommonstop skrev 2017-08-22 17:37:23 följande:
    Vad kul att ni också går på cvl! Vi har varit supernöjda med dem hittills!

Om det blir långt eller kort protokoll är nog väldigt individuellt och beror mycket på äggreserven. Jag har PCO och högt AMH, så vi kommer att börja med det korta. Sem får man se hur man svarar på det. Hoppas det blir det korta för dig också! :)
    Ja blir kul att jämföra lite hur det gått för oss och er :)
    Jag har bara pratat med dem i telefonen för vi gör allt annat förutom äggplock och insättning hos vår hemortsläkare/gyn så kommer inte träffa dem så mycket, hoppas jag.

Sköterskan i telefon sa att man brukar svara bättre på den långa metoden (i mitt fall) så får ställa mig in på det.
    Vi ska på information den 11.9 och väntar på mens då också så då blir start slutet på september och äggplock oktober antar jag.
    Vi ska också göra ICSI pga manligfaktor.

Sambon har varit på olika utredningar i ett år nu och äntligen så går allt lite snabbare framåt :)

Det känns nästan som man är gravid redan, så förhoppningarna är höga.
    (Vi har varit spontan gravida början på året men det slutade på MA v.11)
  • Mjbo
    soofa skrev 2017-08-22 17:27:34 följande:

Ja, så kul att vi är ett gäng! Man inser ju verkligen att man inte är ensam om det här. <3

Vilken cd är du på nu? När brukar du ha äl?

Verkligen! Är skönt att ha någon att prata med som får igenom samma sak. Jag iallafall har ingen i min närhet alls som har hållt på med ivf så allt va helt främmande när vi började i våras.. Men nu känns de som man har lite koll iallafall:)

Har du någon i din närhet som hållt på med detta?

Jag är på cd 10 idag. Brukar ha äl mellan typ 10-15. Men denna mens var bara 3 dagar lång så ja började testa igår. Brukar annars ha ca 6-7 dagar mens.. så vi får väl se när det blir en glad gubbe, hellre börjar ja testa gör tidigt än att missa allting iallafall:p

Vad är nästa steg för dig?:)
  • ijo

Ni som inte fyllt i denna lista, gör gärna det är det lättare att hålla reda på var alla är i behandlingen :) Man kopierar bara den nyaste uppdaterade listan och fyller i var man är :)

- Väntrummet:

- Sprayar:

*Nube, synarela sedan 17/8, andra försöket

- Sprutar:

*Titikaka, dag 2 Gonal-f, första försöket

*Anki7, dag 3 med Menopur, första försöket

* soofa, Gonal F, första försöket

- Väntar på ÄP/ET/FET:

* Mjbo, väntar på fet nr 2 om ca 1,5vecka. i ostimulerad cykel.

- Ruvar:

* ijo (2:a återföringen) TD 1/9

* becccss (1:a återföringen) TD 5/9

- Gravid:

Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017