• stellanocte

Vi som börjar med IVF hösten 2017

Hej!

Min man och jag står i kö för att starta IVF till hösten. Förhoppningen är att vara i gång i september. Är det någon mer här som ska börja på samma resa? Det vore roligt att följas åt och dela erfarenheter och tankar. 

Jag har tappat räkningen på vilket försök vi är på nu men vi har nog cirka 18 misslyckade försök bakom oss. Vi längtar mycket och hoppas att det nu äntligen ska bli ett barn. 

• Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017
  • Tiinuli

Har precis pratat med Carl von Linné kliniken i Uppsala där vi gör äggplock och insättning, andra hos hemortsläkare.
    Sköterskan i telefon sa att man brukar svara bättre på den långa metoden med nedreglering att det förmodligen blir den, jag som hade hoppats på den korta...
    Men hon pratade om äggplock om 7 veckor.

Någon annan som gör där? Har ni lång eller kort protokoll?
    Våran del blir det också ICSI

Börjar bli så nervös och förhoppningsfull :)

• ijo

Hade sagt till mig själv att jag inte skulle testa förrän tidigast fredag (rd9). Men kunde inte hålla mig så testade nyss på rd5 - dvs jättetidigt! Är det ett plus eller spökstreck?
  • Ellencassandra
    ijo skrev 2017-08-21 11:06:53 följande:

Hade sagt till mig själv att jag inte skulle testa förrän tidigast fredag (rd9). Men kunde inte hålla mig så testade nyss på rd5 - dvs jättetidigt! Är det ett plus eller spökstreck?

Jag tycker det ser ut som ett plus!!
  • Titikaka
    Anki7 skrev 2017-08-20 23:07:08 följande:

Jag går också på Nordic, och ska in på UL tisdag och torsdag ????

Tar Menopur istället för Gonal-F, annars verkar allt vara samma. Känner inte direkt något än.

Haha, roligt. Då är vi på samma spår :) sa de varför Menopur istället för Gonal?
    kaleidoskop88 skrev 2017-08-21 09:17:23 följande:

Hej alla! Håller tummarna för alla i tråden! Själv ska jag börja med mina sprutor ikväll - första gången, har inga barn. Jag och min man har försökt själva i fyra år utan plus... Är galet nervös!

Hej och välkommen, jag har försökt också 4 år med 2 olika partner och hade bara ett MF i januari, så räknas inte egentligen :( på 4e dag med sprutorna idag. Kommer bli bra för dig med. Om du vill, kan du skriva in dig själv i listan där vi samlar info av alla och det gör enklare att ha koll på varandra :)

Undrar hur går det för soofa :)
  • Titikaka

Det verkar som en plus för mig också :) ska du testa imorgon med?
  • ijo
    Ellencassandra skrev 2017-08-21 11:13:16 följande:

Jag tycker det ser ut som ett plus!!

Titikaka skrev 2017-08-21 11:15:35 följande:

Det verkar som en plus för mig också :) ska du testa imorgon med?

Ska testa imorgon får vi se hur det ser ut då :) Hoppas <3 Är så rädd sen sist när vi fick plus på TD men sen tidigt missfall. Dumt av mig att testa tidigt, mer tid att noja sig!
  • Nube

Det ser ut som ett svagt pluss! Så roligt! Grattis :)
  • Becccss

Men åh vad roligt, ser verkligen ut som ett plus! Grattis!! <3
  • soofa

Åh, perfekt att ha det på vägen till jobbet. Vi bor inte i Göteborg utan har ca tre timmar med bil dit så för oss blir er en himla process de gånger vi ska dit. Ultraljuden gör jag dock här, så behöver inte åka till Göteborg för det. Ja, kände av sticket med Olgalutran även efteråt vilket jag inte har gjort med Gonal F men det hjälpte att lägga mig ner en stund.

Mitt ul gick bra, ett tjugotal äggblåsor och några av dem lite större så jag fortsätter med oförändrad dos till på torsdag då nästa ultraljud väntar. :) Håller tummarna för dig på onsdag!

Titikaka skrev 2017-08-20 22:51:09 följande:

Vi också kör i Göteborg, fast i Nordic IVF. Ligger på väg till jobbet, så funkar asbra. Fyyy med Olgalutran :( jag ser inte fram emot det. Kändes så mycket svårare att trycka när gick genomgången i kliniken förut. Gjorde det ont efter? Gjorde du nåt att lugna smärtan?

Ska till UL på onsdag.

Håller tummarna för dig :)

Jag tror jag blev ganska känslig och undrar om det är biverkning eller bara min hjärna som skapar effekten :D

• soofa

Tur det i alla fall, för det hinner ju inte bli något försök då liksom. För mig gick det bra så min dos verkar vara perfekt för mig. Ett 20-tal blåsor och besked om oförändrad dos. Efter nästa ultraljud på torsdag får jag veta när jag ska dit för uttag.

När kör ni igång igen? September?

frikenfröken skrev 2017-08-20 22:51:41 följande:

Ja men de är ju verkligen en chansning. Antagligen så svarar säkert de flesta bra på den dosen jag började på men tyvärr ska de väl vara några som inte alls vill svara. Som tur är så är detta inget försök, blir inget försök fören de plockar ut alla ägg :) innan de går de att avbryta utan att förlora ett försök :)

Prefekt, ska bli spännande. Lycka till! Hoppas på att fina och lagom många ägg som växt till sig fint

Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017