• stellanocte

Vi som börjar med IVF hösten 2017

Hej!

Min man och jag står i kö för att starta IVF till hösten. Förhoppningen är att vara i gång i september. Är det någon mer här som ska börja på samma resa? Det vore roligt att följas åt och dela erfarenheter och tankar. 

Jag har tappat räkningen på vilket försök vi är på nu men vi har nog cirka 18 misslyckade försök bakom oss. Vi längtar mycket och hoppas att det nu äntligen ska bli ett barn. 

• Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017
  • Nube
    frikenfröken skrev 2017-08-20 20:56:53 följande:

Alltså så skönt att alla kan när man har frågor :) ja jag har mycket ägg, har de sagt många gånger så hoppas på bra värde där :)

Okej, så tråkigt och sjukt tycker jag att de inte går att hitta helt varför man är barnlös. I vårat fall har vi koll. Min sambo har få och slöa spermier, och jag min pcos. Ingen bra combo. Men tur de kan hjälpa oss alla :)

Ja men eller hur! Hoppas hoppas den kommer fort :)

Ja, tur att vi lever i dagens samhälle och kan få hjälp.

Det är bara att fråga, hjälper gärna om jag kan :)
  • soofa

Tråkigt! :( Men jag har hört att första omgången är lite av en chansning, innan de vet hur kroppen svarar. Men, räknas det ändå som ett försök?

Uppdaterar här efter ultraljudet i morgon!

frikenfröken skrev 2017-08-20 13:19:48 följande:

Tack men tyvärr gick de inte så bra för oss. Eftersom vi kör korta protokollet så vill de hålla de kort och eftersom jag är inne på sprutdag 13 och dålig med storlek på alla mina ägg valde vi att avbryta behandlingen. Sjukt tråkigt men helt klart de bästa att göra för mig.

Jag hoppas verkligen att de går så mycket bättre för dig imorgon på ditt UL!!

• soofa

Vi kör i Göteborg, på Fertilitetscentrum där. Ni då? Tog Olgalutran nu i kväll, kändes betydligt mer än Gonal F-sprutan. :( När ska du på ul?

Titikaka skrev 2017-08-20 12:31:42 följande:

Var kör ni IVF? Jag har lika läkemedel och dos :) jag ska ta 150 5 dagar samt orgalutran på 5e. Sen UL och dos korrigering. Hoppas det går bra för er imorgon :)

• soofa

Ja, det är det korta protokollet. Var i processen är du? :)

Maria_87@ skrev 2017-08-20 12:50:10 följande:

Åh spännande, är de korta protokollet

?

• frikenfröken
    Nube skrev 2017-08-20 21:59:52 följande:

Ja, tur att vi lever i dagens samhälle och kan få hjälp.

Det är bara att fråga, hjälper gärna om jag kan :)

Eller hur, verkligen. Kan inte ens tänka mig hur de hade varit utan att kunna få hjälp alls! Så glad att jag lever nu :)

Tack! Så snällt :)
  • Titikaka
    soofa skrev 2017-08-20 22:30:02 följande:

Vi kör i Göteborg, på Fertilitetscentrum där. Ni då? Tog Olgalutran nu i kväll, kändes betydligt mer än Gonal F-sprutan. :( När ska du på ul?

Vi också kör i Göteborg, fast i Nordic IVF. Ligger på väg till jobbet, så funkar asbra. Fyyy med Olgalutran :( jag ser inte fram emot det. Kändes så mycket svårare att trycka när gick genomgången i kliniken förut. Gjorde det ont efter? Gjorde du nåt att lugna smärtan?

Ska till UL på onsdag.

Håller tummarna för dig :)

Jag tror jag blev ganska känslig och undrar om det är biverkning eller bara min hjärna som skapar effekten :D
  • frikenfröken
    soofa skrev 2017-08-20 22:25:46 följande:

Tråkigt! :( Men jag har hört att första omgången är lite av en chansning, innan de vet hur kroppen svarar. Men, räknas det ändå som ett försök?

Uppdaterar här efter ultraljudet i morgon!

Ja men de är ju verkligen en chansning. Antagligen så svarar säkert de flesta bra på den dosen jag började på men tyvärr ska de väl vara några som inte alls vill svara. Som tur är så är detta inget försök, blir inget försök fören de plockar ut alla ägg :) innan de går de att avbryta utan att förlora ett försök :)

Prefekt, ska bli spännande. Lycka till! Hoppas på att fina och lagom många ägg som växt till sig fint
  • Anki7

Jag går också på Nordic, och ska in på UL tisdag och torsdag ????

Tar Menopur istället för Gonal-F, annars verkar allt vara samma. Känner inte direkt något än.

• hanna8911
    frikenfröken skrev 2017-08-20 20:52:53 följande:

Åh tack för svar!! Har verkligen noll koll på amh värde men nu blev de lite klarare där :)

Vad tråkigt att de blev så för dig också. Känslan när de säger att de tycker att man borde avbryta är ju inte rolig men de kan ju bäst och vet vad de pratar om :) men nu är du närmre ett nytt försök :) har du regelbunden mens?

Ja jag var inte alls förbered på det. Var mer rädd för överstimulering än att det inte skulle bli något alls... jag har regelbunden mens, ca 32 dagars cykel. Men har antagligen ingen egen äl trots regelbunden mens. Ja nu laddar jag för nästa försök. Vet ännu inte om de blir långa eller korta protokollet... ska ringa imorgon efter jag tagit gravtest (de ville ha det trots mens...)
  • kaleidoskop88

Hej alla! Håller tummarna för alla i tråden! Själv ska jag börja med mina sprutor ikväll - första gången, har inga barn. Jag och min man har försökt själva i fyra år utan plus... Är galet nervös!

Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017