frikenfröken skrev 2017-08-20 14:31:03 följande:
Vilken medicin gick du på då? Fanns de någon anledning till varför du inte svarade bra på stimulering? Jag ska om några veckor gå och ta ett amh värde (eller vad de heter) för att se hur jag ligger där. Sen har jag PCOS och de ska väl också ha lite att göra med allt om jag förstått de hela rätt.
Vad tråkigt att du fick missfall, hur många försök har du kvar?
Planen nu är att jag ska vänta på mensblödningen som ska komma om 2-14 dagar, ringa in till kliniken, gå och ta amh värde, käka provera, få mens o köra igång igen :) så nu väntar man på den där jäkla mensen igen... Som alltid känns de som :p
Jag var tvungen att avbryta då jag utvecklade en kysta och troligen pga det inte svarade på hormonen. Jag använde menopur då. Vid mitt andra försök använde jag elonva tillsammans med menopur.
Efter att vi avbröt var jag också tvungen att vänta en mens och sedan börja vid mensen därpå. Då hade kystan också försvunnit.
Nu har jag två försök kvar och vi fick inget till frysen då jag har låg amh och fick endast ut två mogna ägg trots att jag hade typ 5-6 blåsor. Det visade sig att jag inte hade svarat bra på ägglossningssprutan och äggen hade inte mognat tillräckligt. Så det var syrt då jag redan hade få ägg som mognade. Men denna gång hoppas jag att vi får ut flera ägg. Men trots bara två ägg blev jag gravid, så det behövs bara ett! Tyvärr gick det inte så bra sen...
Jag väntar också på mensen nu, som alltid ;) Hoppas du får ett fint amh värde och mens snart!