• stellanocte

Vi som börjar med IVF hösten 2017

Hej!

Min man och jag står i kö för att starta IVF till hösten. Förhoppningen är att vara i gång i september. Är det någon mer här som ska börja på samma resa? Det vore roligt att följas åt och dela erfarenheter och tankar. 

Jag har tappat räkningen på vilket försök vi är på nu men vi har nog cirka 18 misslyckade försök bakom oss. Vi längtar mycket och hoppas att det nu äntligen ska bli ett barn. 

• Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017
  • Tesora
    hanna8911 skrev 2017-10-05 15:07:47 följande:

Ja! Hoppas nu att de växer tillräckligt så det blir äp näst vecka! Men lär nog bli på onsdag tidigast känns det som! Såg att du hade fått tid för äp!! Kul! Hur mår blåsor kunde de se idag?:) jag tycker det går bra! Tar bara Menopur och inte orgalutran iom att jag har suprecur med vilket är skönt då jag tyckte den var jobbigast sist! Hur går det för dig? Vilken dos hade du?

Aa håller alla tummar.

Jo det går bra dom växer på bra vilket känns. Har ju pcos vilket gör att man normaltsett har ganska många blåsor.

Jag tog först 150 ml menopur sen i tisdags fick jag minska till 75. Och sen har jag orgalutran 0.25. Tycker att orgalutran är jobbig svider, men igår kände jag inget så hoppas att det förblir så.
  • Titikaka
    Nube skrev 2017-10-05 15:11:30 följande:

Vad fint! Grattis! Vi som blivit gravida efter IVF har börjat skriva i tråden "vi som blivit gravida efter IVF hösten 2017". Du får gärna hoppa in där :) tänk om det är tvillingar du väntar!

Tack, men jag verkligen vill inte tänka på detta nu :D Men vi får se :D

ja jag hoppade in! :)
  • segelvind

Nu har jag varit på både undersökning och träffat barnmorskan inför vår behandlingsstart. Spännande! Var inte beredd på att jag skulle prova sticka mig med en spruta, tyckte att det sved en hel del men misstänker att man vänjer sig.

I slutet av oktober sätter vi igång och vi är båda väldig spända.

Våra familjer är väldigt engagerade, mina föräldrar vill veta allt. Det misstänker jag ju att mina svärföräldrar också vill men min sambo berättar inte lika villigt, han tycker det är lite jobbigt att prata om det. Hur gör ni? Ringer ni er svärmor och berättar eller gör er man/sambo det?

• Älvan
    segelvind skrev 2017-10-05 20:51:32 följande:

Nu har jag varit på både undersökning och träffat barnmorskan inför vår behandlingsstart. Spännande! Var inte beredd på att jag skulle prova sticka mig med en spruta, tyckte att det sved en hel del men misstänker att man vänjer sig.

I slutet av oktober sätter vi igång och vi är båda väldig spända.

Våra familjer är väldigt engagerade, mina föräldrar vill veta allt. Det misstänker jag ju att mina svärföräldrar också vill men min sambo berättar inte lika villigt, han tycker det är lite jobbigt att prata om det. Hur gör ni? Ringer ni er svärmor och berättar eller gör er man/sambo det?

Min make vill hålla sina föräldrar utanför och det har jag inga problem med, kände lite att han får bestämma hur mycket vi ska berätta för hans föräldrar.

Mina föräldrar vill jag hålla utanför, just för att de inte förstår min situation. Min bror och svägerska är gravida så det mesta fokuset ligger där och har gjort sedan tidigt i våras.
  • segelvind
    Älvan skrev 2017-10-05 21:04:03 följande:

Min make vill hålla sina föräldrar utanför och det har jag inga problem med, kände lite att han får bestämma hur mycket vi ska berätta för hans föräldrar.

Mina föräldrar vill jag hålla utanför, just för att de inte förstår min situation. Min bror och svägerska är gravida så det mesta fokuset ligger där och har gjort sedan tidigt i våras.

Förstår, tack! Min svägerska är gravid och jag kände samma som du i början vad gäller fokus, blev nästan bitter av situationen. Men när vi väl berättade om vår kamp är våra familjer väldigt stöttande. Jag ringde min svärmor vilket kändes väldigt bra. De hoppas så mycket med oss så det känns nästan lite jobbigt men ger värdefull energi till både mig och min sambo.
  • Bli3ifamiljen

Det blev tyvärr inget ägg till frysen, så nu har jag fått tid till läkare i slutet av oktober så hoppas vi får börja med ivf nummer 2 i mitten av november.

Den enda som jag har valt att tala om för att vi håller på med ivf är min arbetsgivare. Det blir lite konstigt annars då jag oftast behöver vara ledig hela dagar vid besök på kliniken.

• Emsoff
    Bli3ifamiljen skrev 2017-10-05 21:23:01 följande:

Det blev tyvärr inget ägg till frysen, så nu har jag fått tid till läkare i slutet av oktober så hoppas vi får börja med ivf nummer 2 i mitten av november.

Den enda som jag har valt att tala om för att vi håller på med ivf är min arbetsgivare. Det blir lite konstigt annars då jag oftast behöver vara ledig hela dagar vid besök på kliniken.

Du är en kämpe! Vi fick inte heller några av våra sju till frysen. Känner mig lite deppig över det! Men vi klarar att göra det igen! Vi är starka!

Jag har berättat för tre bekanta. Inte ens för mina närmaste vänner. Ingen annan vet. Och det är skönt!
  • waldesten16
    Bli3ifamiljen skrev 2017-10-05 21:23:01 följande:

Vad tråkigt att det inte blev något ägg till frysen. Hur många ägg plockade de ut?
    Är det två cyklar ni får vänta nu innan det blir omgång nummer två?
  • Tiinuli

Måste man alltid vänta minst en mens innan man får börja om? Hur är det med fet om nån vet?
    Jag vet inte än ens om det finns några i frysen för oss... skickar dem bara brev och när isf.?

• waldesten16
    Tiinuli skrev 2017-10-06 07:25:34 följande:

Måste man alltid vänta minst en mens innan man får börja om? Hur är det med fet om nån vet?
    Jag vet inte än ens om det finns några i frysen för oss... skickar dem bara brev och när isf.?

Jag skulle få brev med med hur många som gick till frysen, tänker att det borde vara liknande. vet inte om man måste vänta en cykel glömde faktiskt att fråga det
Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017