• stellanocte

Vi som börjar med IVF hösten 2017

Hej!

Min man och jag står i kö för att starta IVF till hösten. Förhoppningen är att vara i gång i september. Är det någon mer här som ska börja på samma resa? Det vore roligt att följas åt och dela erfarenheter och tankar. 

Jag har tappat räkningen på vilket försök vi är på nu men vi har nog cirka 18 misslyckade försök bakom oss. Vi längtar mycket och hoppas att det nu äntligen ska bli ett barn. 

• Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017
  • Azerp
    Percafluviatilis skrev 2017-11-08 15:04:00 följande:

Åh, vad jobbigt :( hur gamla är ni? Håller tummarna för att det var rejäl otur och att det går bättre nästa gång.

Jag har väldigt låg äggreserv för min ålder (är 27) och min kille har väldigt få och slöa spermier. Dessutom har jag stopp i höger äggledare. Troligen är endometrios en stor bov i dramat...

Jag är 25 och sambon 28.

Tack det hoppas vi oxå <3 Okej, skönt ändå och veta ungefär vad det beror på och kunna behandla därefter, hoppas det går bra för er vid erat första försök! :)
  • Azerp
    segelvind skrev 2017-11-08 10:28:09 följande:

Nej! Lider med dig och er. Sörj tillsammans <3 Sa kilinken något om hur ni ska gå vidare? För mig hjälper det i bakslagen att få veta vad nästa steg är. Kramar till er!

Nu har kliniken ringt och då kom nästa tunga besked, invänta blödning efter lutinus och sedan igång vid nästa egna mens, dock tidigast i januari pga krockar med julstängt osv. Nästa gång kommer jag behandlas lite annorlunda och förmodligen köra dubbla ovitrelle när det är dags bland annat, samt att det kanske blir icsi då bara ett befruktades denna gång. Dom antog att det inte skulle vara nödvändigt med icsi denna gång iom att vi har en gemensam graviditet men som sagt kanske det ändras till nästa gång.. Detta försök räknades inte heller sa han men hur det än är räknas det för oss och jag ser inte alls fram emot ännu en väntan och ovisshet. :( <3
  • segelvind
    Azerp skrev 2017-11-08 16:16:12 följande:

Nu har kliniken ringt och då kom nästa tunga besked, invänta blödning efter lutinus och sedan igång vid nästa egna mens, dock tidigast i januari pga krockar med julstängt osv. Nästa gång kommer jag behandlas lite annorlunda och förmodligen köra dubbla ovitrelle när det är dags bland annat, samt att det kanske blir icsi då bara ett befruktades denna gång. Dom antog att det inte skulle vara nödvändigt med icsi denna gång iom att vi har en gemensam graviditet men som sagt kanske det ändras till nästa gång.. Detta försök räknades inte heller sa han men hur det än är räknas det för oss och jag ser inte alls fram emot ännu en väntan och ovisshet. :( <3

Vad bra med en plan! Men det suger ju rent ut sagt med denna väntan. Vi måste ju också vänta till januari så kan verkligen förstå och känna er frustration och besvikelse. Det finns ju inget annat att göra än att få tiden att få

Kan ni hitta på något? Renovera ett rum? Köpa julklappar? Åka på en resa? Jag har börjat kolla efter att köpa landställe just för att göra något annat men vi är lite rädda om våra pengar om vi ska köpa många försök efter landstinget...

Vi får peppa varandra fram till januari <3
  • Hey.orange
    MollyB skrev 2017-11-07 21:24:51 följande:

Skönt att du slapp sprutor denna gång. Jag är ändå glad att vi har två kvar i frysen och hoppas att de får komma till användning vid senare tillfälle.

Hade du mycket graviditetssympom när du testade eller kom det som en överraskning att du var gravid?

Jag kan inte minnas att jag kände något gravsymptom när jag testade sist, tröttheten och illamåendet kom typ v 6-7. Så det blev ju en överraskning!

Ja vi har fyra kvar i frysen så det känns också bra!

Hur mår du idag?

Jag har varit öm i ländryggen, men beror nog på att jag stått upp mycket idag:)
  • Mariana79

Vilken nervös väntan det varit hela dagen.. Men nu ruvar jag på 2 embryon <3 <3 2 dagars de var 4 celliga. Det tredje hade inte delat sig mer än till 2 celler, men de skulle fortsätta odla den ändå.

Nu ber vi till högre makter att det går hela vägen denna gång!!

• Hey.orange
    Ellencassandra skrev 2017-11-08 08:28:50 följande:

Nä.. tänkte ta imorse men var så säker på att mensen skulle komma.. så vågade inte. Men har td imorgon så då är det bara å göra det.. skulle inte förvåna mig om mensen kommer precis när man ska testet..

Håller tummarna!
  • Hey.orange
    Azerp skrev 2017-11-08 09:49:51 följande:

Gråtkalas hela morgonen, kliniken ringde när vi var på väg, det var bara att vända föt ägget har inte delat sig som det ska så ingen återföring för mig :( :( :(

Så tråkigt att läsa :(
  • Pigall
    Mariana79 skrev 2017-11-08 16:38:22 följande:

Vilken nervös väntan det varit hela dagen.. Men nu ruvar jag på 2 embryon <3 <3 2 dagars de var 4 celliga. Det tredje hade inte delat sig mer än till 2 celler, men de skulle fortsätta odla den ändå.

Grattis till ruvningen! Hoppas de tar sig! Hur kommer det sig att du fick tillbaka två?
  • Hey.orange
    Mariana79 skrev 2017-11-08 16:38:22 följande:

Spännande! Håller tummarna!
  • Mariana79
    Pigall skrev 2017-11-08 16:44:44 följande:

Grattis till ruvningen! Hoppas de tar sig! Hur kommer det sig att du fick tillbaka två?

Tvillingrisken var bara 6 % och den ena var inte helt jämn. Resultatet kan bli bättre om man för in 2 i det läget då det svagare hjälper det starkare.

Tack så mycket :)
Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017