• stellanocte

Vi som börjar med IVF hösten 2017

Hej!

Min man och jag står i kö för att starta IVF till hösten. Förhoppningen är att vara i gång i september. Är det någon mer här som ska börja på samma resa? Det vore roligt att följas åt och dela erfarenheter och tankar. 

Jag har tappat räkningen på vilket försök vi är på nu men vi har nog cirka 18 misslyckade försök bakom oss. Vi längtar mycket och hoppas att det nu äntligen ska bli ett barn. 

• Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017
  • Bli3ifamiljen

Jag håller tummarna för er som får tillbaka era guldägg imorgon. Det var längesen det var några plussare i tråden så nu hoppas vi på det. 

• Azerp
    Bli3ifamiljen skrev 2017-11-07 22:23:02 följande:

Jag håller tummarna för er som får tillbaka era guldägg imorgon. Det var längesen det var några plussare i tråden så nu hoppas vi på det. 

Tack och lycka till med ditt äggplock imorgon, håller tummarna för dig! :)
  • Västerås

Är det någon som vet om det spelar någon roll om man tar ägglosstest med morgonurin? Imorse hade jag ingen glad gubbe men jag känner att det dratt igång. Om man inte får utslag morgon men på kvällen hur mycket spelar det roll för FET dag?

Imorgon bitti kommer det visa glad gubbe men då undrar jag om det har nån betydelse med diff på timmar. Jag hade ju ändå inte sett glad gubbe förrän imorgon ändå.

Någon som har tankar om det?

• Tesora
    Pigall skrev 2017-11-07 09:27:01 följande:

Åh nej vad jobbigt. Min förra cykel blev också helt knäpp efter första stimuleringen. 28 dagars cykel förvandlades till 37.

Har ni gett upp för denna månaden eller testar du fortfarande?

Aa nu blir det ingen ägglossning. Så ska ta tabletter för att få mens så dom tänkte jag börja med idag. :) men lär ta ett jävla bra tag tills allt är klart. Vet inte hur lång tid allt kommer att ta:/
  • waldesten16
    Bli3ifamiljen skrev 2017-11-07 21:43:22 följande:

Äggplock i morgon för mig. Det är bara ena äggstocken som svarat på behandlingen, men hoppas på några ägg i alla fall. Den innehöll iallafall en del äggblåsor. Sist fick vi 4st så hoppas på något mer den här gången.

Håller tummarna för att du får ut många ägg!
  • waldesten16
    LillaSarah skrev 2017-11-07 20:53:53 följande:

Hej till alla :)

Är det nån som har fåt fyremadel i stället för orgalutran ?

yes det fick jag med. Tydligen svårt med tillverkningen av orgalutran, var inte lätt att få tag på. Men mina läkare sa att det inte spelade någon roll att det var exakt samma substans.
  • segelvind
    LillaSarah skrev 2017-11-07 20:53:53 följande:

Hej till alla :)

Är det nån som har fåt fyremadel i stället för orgalutran ?

Jag hade också den (Y)
  • Percafluviatilis
    FlatEric skrev 2017-11-07 20:32:18 följande:

Hejsan! 

Jag är också inne på första försöket och det blir ICSI pga få spermier. 

Jag har ingen aning om mina äggreserver men nu när jag var på första ultrat hittade läkaren 8 eller 9 ägg/äggblåsor (vad är ens skillnaden?) och det är väl inte så mycket tror jag. 

Äggplock blir på måndag eller tisdag och jag hoppas så innerligt att det ska gå bra! 

Håller tummarna! 8-9 låter ju bra :)
  • Mariana79
    Bli3ifamiljen skrev 2017-11-07 22:23:02 följande:

Tack rara! Stort lycka till för dig med i dag hoppas på fint resultat!
  • Ellencassandra

Fortfarande mensvärk men ingen mens. Kan den bara komma istället..

Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017