• stellanocte

Vi som börjar med IVF hösten 2017

Hej!

Min man och jag står i kö för att starta IVF till hösten. Förhoppningen är att vara i gång i september. Är det någon mer här som ska börja på samma resa? Det vore roligt att följas åt och dela erfarenheter och tankar. 

Jag har tappat räkningen på vilket försök vi är på nu men vi har nog cirka 18 misslyckade försök bakom oss. Vi längtar mycket och hoppas att det nu äntligen ska bli ett barn. 

• Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017
  • segelvind
    Azerp skrev 2017-11-08 09:49:51 följande:

Gråtkalas hela morgonen, kliniken ringde när vi var på väg, det var bara att vända föt ägget har inte delat sig som det ska så ingen återföring för mig :( :( :(

Nej! Lider med dig och er. Sörj tillsammans <3 Sa kilinken något om hur ni ska gå vidare? För mig hjälper det i bakslagen att få veta vad nästa steg är. Kramar till er!
  • Pigall

Gråtkalas hela morgonen, kliniken ringde när vi var på väg, det var bara att vända föt ägget har inte delat sig som det ska så ingen återföring för mig :( :( :(

Gud vilket jobbigt besked! Jag lider verkligen med dig!! Ta hand om varandra nu. Förhoppningsvis blir nästa omgång bättre!!
  • Azerp
    ivfbebis skrev 2017-11-08 10:23:42 följande:

Styrkekram! Det är okej att vara ledsen. Låt känslorna komma ut. Vi har varandra här inne <3

Tack.. Ja det är tur man har denna tråden att ventilera med flera i samma sits.
    segelvind skrev 2017-11-08 10:28:09 följande:

Nej! Lider med dig och er. Sörj tillsammans <3 Sa kilinken något om hur ni ska gå vidare? För mig hjälper det i bakslagen att få veta vad nästa steg är. Kramar till er!

Jo :( Tack för omtanken <3 Nej dom sa ingenting om det, men dom skulle ringa mig under dagen.. Kram!
  • Pigall

Nu har jag fått samtal om att min insättning blir uppskjuten. :( Av våra 18 ägg hade hela 13 befruktats men alla verkade utvecklas för långsamt så de ville avvakta tills imorgon för att kunna sålla bort de värsta exemplaren. Känns inte så hoppfullt att alla verkar slöa. Bådar nog inte jättegott men nu hoppas jag bara att de överlever tills imorgon så jag får något tillbaka.

• Ellencassandra

Åh va tråkigt att höra :( styrkekramar <3 <3
  • Azerp
    Pigall skrev 2017-11-08 10:34:38 följande:

Gud vilket jobbigt besked! Jag lider verkligen med dig!! Ta hand om varandra nu. Förhoppningsvis blir nästa omgång bättre!!

Ja usch det känns som man slängdes ner i botten.. Svårt att se framåt nu men jag hoppas på det <3 Hoppas ni får bättre besked imorgon oxå att de utvecklats bra.
    Ellencassandra skrev 2017-11-08 10:41:15 följande:

Åh va tråkigt att höra :( styrkekramar <3 <3

:( <3 Kram
  • Mariana79

Nej nej :( så med en för er skull, så oerhört tufft :( stor Styrke kram!
  • Mariana79
    Mariana79 skrev 2017-11-08 11:01:26 följande:

Nej nej :( så med en för er skull, så oerhört tufft :( stor Styrke kram!

Så ledsen för er skull ska det stå <3
  • Bli3ifamiljen

Usch så tråkigt att höra. Stor kram till dig.
  • ivfbebis
    Pigall skrev 2017-11-08 10:38:12 följande:

Nu har jag fått samtal om att min insättning blir uppskjuten. :( Av våra 18 ägg hade hela 13 befruktats men alla verkade utvecklas för långsamt så de ville avvakta tills imorgon för att kunna sålla bort de värsta exemplaren. Känns inte så hoppfullt att alla verkar slöa. Bådar nog inte jättegott men nu hoppas jag bara att de överlever tills imorgon så jag får något tillbaka.

Håller tummarna hårt!!!
Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017