• stellanocte

Vi som börjar med IVF hösten 2017

Hej!

Min man och jag står i kö för att starta IVF till hösten. Förhoppningen är att vara i gång i september. Är det någon mer här som ska börja på samma resa? Det vore roligt att följas åt och dela erfarenheter och tankar. 

Jag har tappat räkningen på vilket försök vi är på nu men vi har nog cirka 18 misslyckade försök bakom oss. Vi längtar mycket och hoppas att det nu äntligen ska bli ett barn. 

• Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017
  • ivfbebis

Själv har jag ultraljud på fredag.. Vi har ju provat lite ny medicin den gången. Trodde inte att jag skulle bli nervös men det kommer smygande.

• Bli3ifamiljen
    Pigall skrev 2017-11-08 10:38:12 följande:

Nu har jag fått samtal om att min insättning blir uppskjuten. :( Av våra 18 ägg hade hela 13 befruktats men alla verkade utvecklas för långsamt så de ville avvakta tills imorgon för att kunna sålla bort de värsta exemplaren. Känns inte så hoppfullt att alla verkar slöa. Bådar nog inte jättegott men nu hoppas jag bara att de överlever tills imorgon så jag får något tillbaka.

Håller tummen. Bra att de väljer ut det bästa åt dig. Många ägg ger ju iallafall fler möjligheter.
  • Percafluviatilis
    Azerp skrev 2017-11-08 09:49:51 följande:

Gråtkalas hela morgonen, kliniken ringde när vi var på väg, det var bara att vända föt ägget har inte delat sig som det ska så ingen återföring för mig :( :( :(

Nej så tråkigt! :( Lider med er. Var det första försöket? Kram på dig <3
  • Azerp
    Mariana79 skrev 2017-11-08 11:01:26 följande:

Nej nej :( så med en för er skull, så oerhört tufft :( stor Styrke kram!

Ja fy detta önskar jag att vi sluppit :( Tack <3
    Bli3ifamiljen skrev 2017-11-08 11:03:22 följande:

Usch så tråkigt att höra. Stor kram till dig.

Tack så mycket <3
    Percafluviatilis skrev 2017-11-08 11:22:11 följande:

Nej så tråkigt! :( Lider med er. Var det första försöket? Kram på dig <3

Ja inte alls kul :( Ja det var vårat första försök.. Kram! <3
  • Percafluviatilis
    Azerp skrev 2017-11-08 11:38:27 följande:

Ja fy detta önskar jag att vi sluppit :( Tack <3Tack så mycket <3Ja inte alls kul :( Ja det var vårat första försök.. Kram! <3

Vad är orsaken till er ivf? Håller tummarna för att det går bättre nästa gång!
  • Azerp
    Percafluviatilis skrev 2017-11-08 12:06:04 följande:

Vad är orsaken till er ivf? Håller tummarna för att det går bättre nästa gång!

Oförklarligt, inget fel på varken mig eller sambon. Blev gravida utan hjälp för 2,5 år sedan som slutade i missfall. Sedan dess har det inte tagit sig igen..

Åt er då? Var i processen ligger ni?
  • Percafluviatilis
    Azerp skrev 2017-11-08 12:29:13 följande:

Oförklarligt, inget fel på varken mig eller sambon. Blev gravida utan hjälp för 2,5 år sedan som slutade i missfall. Sedan dess har det inte tagit sig igen..

Åh, vad jobbigt :( hur gamla är ni? Håller tummarna för att det var rejäl otur och att det går bättre nästa gång.

Jag har väldigt låg äggreserv för min ålder (är 27) och min kille har väldigt få och slöa spermier. Dessutom har jag stopp i höger äggledare. Troligen är endometrios en stor bov i dramat...
  • Percafluviatilis
    Azerp skrev 2017-11-08 12:29:13 följande:

Och vi inväntar mensen som börjar om 2 veckor! Första försöket.
  • MollyB
    Azerp skrev 2017-11-08 09:49:51 följande:

Gråtkalas hela morgonen, kliniken ringde när vi var på väg, det var bara att vända föt ägget har inte delat sig som det ska så ingen återföring för mig :( :( :(

Så tråkigt att höra! Tänker på er! Många kramar <3
  • Azerp
    MollyB skrev 2017-11-08 15:52:32 följande:

Så tråkigt att höra! Tänker på er! Många kramar <3

Tack <3 Kram!
Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017