• stellanocte

Vi som börjar med IVF hösten 2017

Hej!

Min man och jag står i kö för att starta IVF till hösten. Förhoppningen är att vara i gång i september. Är det någon mer här som ska börja på samma resa? Det vore roligt att följas åt och dela erfarenheter och tankar. 

Jag har tappat räkningen på vilket försök vi är på nu men vi har nog cirka 18 misslyckade försök bakom oss. Vi längtar mycket och hoppas att det nu äntligen ska bli ett barn. 

• Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017
  • Percafluviatilis
    soofa skrev 2017-11-11 08:48:57 följande:

Jag är gravid!!!!! <3 Och SÅ chockad över det, för jag har blödit till och från sedan rd 6 (nu är jag på rd 12) men testade positivt med digitalt test nu på morgonen som visade 2-3 veckor.

Grattis! Var fantastiskt! :D
  • Mariana79
    ivfbebis skrev 2017-11-11 21:22:03 följande:

Åt helvete... dom kunde inte se något alls :(

Får fortsätta spruta några dagar men om det inte händer något så avbryts det. Känns tomt och konstigt. På första försöket fick vi ju iallafall 2 ägg. Nu har vi inte ens en enda blåsa....

:( hoppas verkligen att det ändras! Lycka till!
  • Mariana79
    MollyB skrev 2017-11-12 08:18:31 följande:

Hoppas att de två du har i livmodern är riktiga guldägg! Vilken rd är du på nu? Jag är på rd 9 :)

Ja det hoppas vi verkligen på <3 <3

Jag är på RD4 idag, hur mår du? Jag började känna lite i brösten igår och lite lätt "mensvärk" ...
  • soofa

Tack! <3 Jag blöder fortfarande lite så vi får se vad det blir av det här men ändå.

MollyB skrev 2017-11-12 08:16:00 följande:

Åh vad kul! Grattis!!

• soofa

Tack! <3 Jag har fortfarande inte greppat det riktigt tror jag. :)

Percafluviatilis skrev 2017-11-12 09:00:52 följande:

Grattis! Var fantastiskt! :D

• Pigall
    Mariana79 skrev 2017-11-12 09:07:56 följande:

Jag är på RD4 idag, hur mår du? Jag började känna lite i brösten igår och lite lätt "mensvärk" ...

Jag vet att frågan inte ställdes till mig men tänkte svara ändå. Vi plockades ju samma dag så de borde ha blivit blastocyster igår om de fortsatt utvecklas och borde fästa de kommande dagarna.

Känner ungefär som du. Min bröst har ömmat sedzn ovitrellen men den lätta mensvärken kom idag. Tror det är progesteronhalten som byggs upp i kroppen för det är för tidigt för oss att få några andra symptom. Men det känns skönt att man känner kroppen förbereda sig iallafall:)
  • Mariana79
    Pigall skrev 2017-11-12 11:50:06 följande:

Jag vet att frågan inte ställdes till mig men tänkte svara ändå. Vi plockades ju samma dag så de borde ha blivit blastocyster igår om de fortsatt utvecklas och borde fästa de kommande dagarna.

Känner ungefär som du. Min bröst har ömmat sedzn ovitrellen men den lätta mensvärken kom idag. Tror det är progesteronhalten som byggs upp i kroppen för det är för tidigt för oss att få några andra symptom. Men det känns skönt att man känner kroppen förbereda sig iallafall:)

Ja det är ju alldeles för tidigt att känna något överhuvudtaget :) alla känningar är så varmt välkomna så det är inte klokt :) ha ha ha. Jag fick aldrig ömma bröst av otrivellen denna gång - därför var det extra kul att det kändes lite i brösten igår.
  • MollyB
    Mariana79 skrev 2017-11-12 09:07:56 följande:

Ja mår bra, lite ont i vänster ljumske men annars känner jag inte så mycket. Det har stuckit till något gång i området men svårt att lokalisera vart :) Jag hoppas så att detta ska gå bra! Håller tummarna för oss!
  • Mariana79
    MollyB skrev 2017-11-12 13:48:40 följande:

Ja mår bra, lite ont i vänster ljumske men annars känner jag inte så mycket. Det har stuckit till något gång i området men svårt att lokalisera vart :) Jag hoppas så att detta ska gå bra! Håller tummarna för oss!

Ja det gör vi verkligen! :)
  • Pigall

Fick ett härligt meddelande igår på mailen. De hade lyckats frysa ned tre blastos! Så otroligt glad.

Så för er som fick många ägg men sämre resultat i förra veckan, ändring av protokoll kan göra underverk! Vårt första försök gav jättedåligt resultat, dålig befruktningsgrad och inget som överlevde till dag fem. Byte till menopur för min del gav så mycket bättre resultat. Sen vet man ju inte om de kommer ta sig ändå men det känns ju skönt att veta att resultaten går att förbättra.

Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017