• stellanocte

Vi som börjar med IVF hösten 2017

Hej!

Min man och jag står i kö för att starta IVF till hösten. Förhoppningen är att vara i gång i september. Är det någon mer här som ska börja på samma resa? Det vore roligt att följas åt och dela erfarenheter och tankar. 

Jag har tappat räkningen på vilket försök vi är på nu men vi har nog cirka 18 misslyckade försök bakom oss. Vi längtar mycket och hoppas att det nu äntligen ska bli ett barn. 

• Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017
  • MollyB
    Hey.orange skrev 2017-11-17 07:59:05 följande:

Japp ska på ultraljud 7/12! Och inskrivning på mvc 15/12. Det är ju ganska snart!

Och jag är i V4+5 idag. (Om man ser till mensen skulle jag varit i 4+3 men kliniken sa 4+5).

Men hur har det gått för dig idag?!

Det gick tyvärr inte bra igår, negativt test. Kändes jobbigare än vad jag trodde att det skulle göra. Så nu inväntar jag blödningen efter att jag slutat med lutinus.

Ja det är verkligen snart, vad kul!
  • MollyB
    Bli3ifamiljen skrev 2017-11-17 22:16:26 följande:

Hur har det gått, har du vågat testa?

Det gick tyvärr inte bra och det kändes mer jobbigt än jag trodde. Nu inväntar jag blödning för att påbörja nästa försök.
  • Milla8101
    FlatEric skrev 2017-11-16 09:32:19 följande:

Det här är mitt första försök så har tyvärr inget att jämföra med, men hittills verkar det ha gått bra. Läkarna var i alla fall nöjda med hur allt såg ut under behandlingen.

Ska förhoppningsvis få in ett embryo/en blastocyst på måndag. 

Hoppas biverkningarna håller sig undan för dig nu :) 

Åh va spännande! Lycka till på måndag, det kommer gå jättebra :)
  • hanna8911
    MollyB skrev 2017-11-18 12:37:30 följande:

Det gick tyvärr inte bra och det kändes mer jobbigt än jag trodde. Nu inväntar jag blödning för att påbörja nästa försök.

Stor kram till dig! Hade du fler ägg infrusen så du får göra fet direkt efter nästa blödning?
  • FlatEric
    Bella7 skrev 2017-11-18 09:34:30 följande:
    Har exakt samma problem. Plockade oxå ut i onsdags och vänster suga känns värst. Lite svårt att sitta och svullen. Brösten gör ont och är hårdare än vanligt ... Står att man inte får anstränga sig förens svullnaden lagt sig. Men man kan ju inte ligga i soffan i flera dagar
    Jo jag är så himla uttråkad nu! Hela torsdag och fredag låg jag bara i soffan och degade. Genast jag försökte göra nåt så gjorde det ont, började bränna i magen och tyckte också att svullnaden gick upp. Suck alltså.

Nu har jag faktiskt tvättat och städat lite grann. Får se om det straffar sig ...

När har du återföring? Jag har på måndag. Hoppas hoppas allt gått bra med mina små embryon under helgen.
  • FlatEric
    Milla8101 skrev 2017-11-18 13:07:57 följande:
    Åh va spännande! Lycka till på måndag, det kommer gå jättebra :)
    Tack! Vi håller tummarna :) 
  • Pigall

Här kommer jag med både positiva och negativa nyheter. Både igår och idag har jag fått svagt positiva testa tidigt-test. Är på ruvardag 9. Problemet är att jag även förra gången testade svaagt positivt i några dagar för att sedan förlora det ca rd 9-10 och mens rd 12.

Inatt har jag haft mardrömmar och vaknade med vallningar vilket hos mig betyder att mens är på g. Känns sjukt jobbigt om jag har fått en kemisk graviditet till. Väntan på om strecket ska förstärkas eller försvagas är hemsk:(

• MollyB
    hanna8911 skrev 2017-11-18 14:11:46 följande:

Stor kram till dig! Hade du fler ägg infrusen så du får göra fet direkt efter nästa blödning?

Tack fina <3 Vi har två kvar i frysen och får börja andra försöket när blödningen kommer igång. Hur går det för dig?
  • Cheva1986

Hej jag kommer med en liten inflik här... Jag är inne på ruvdag 12 på vårt 5:e ivf försök... Mått illa igår så tänkte att jag tjuvtestade imorse men det skulle jag inte gjort för nu blev jag bara förvirrad.... Svår tolkat test men jag ser ett svagt plus men vet inte om jag bara inbillar mig, tror jag ska testa med digitalt imorgon men har svårt att släppa det här... Vad tror ni???

• Pigall
    Cheva1986 skrev 2017-11-18 17:53:47 följande:

Hej jag kommer med en liten inflik här... Jag är inne på ruvdag 12 på vårt 5:e ivf försök... Mått illa igår så tänkte att jag tjuvtestade imorse men det skulle jag inte gjort för nu blev jag bara förvirrad.... Svår tolkat test men jag ser ett svagt plus men vet inte om jag bara inbillar mig, tror jag ska testa med digitalt imorgon men har svårt att släppa det här... Vad tror ni???

Jag tycker mig se ett streck men CB är kända för att ge så kallade spökstreck. Tror du ska vänta med digitalt någon dag till då de inte är lika känsliga vad jag förstått. Ta hellre och testa med ett rosa test. De brukar vara lättare att tolka. Ruvar du på 2,3 eller 5dagars?
Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017