• stellanocte

Vi som börjar med IVF hösten 2017

Hej!

Min man och jag står i kö för att starta IVF till hösten. Förhoppningen är att vara i gång i september. Är det någon mer här som ska börja på samma resa? Det vore roligt att följas åt och dela erfarenheter och tankar. 

Jag har tappat räkningen på vilket försök vi är på nu men vi har nog cirka 18 misslyckade försök bakom oss. Vi längtar mycket och hoppas att det nu äntligen ska bli ett barn. 

• Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017
  • Mariana79
    FlatEric skrev 2017-11-15 18:15:28 följande:

Det gick helt bra :) De fick ut 15 äggceller, men har ingen aning om hur många som var dugliga ägg och så vidare. Om allt går bra blir det insättning på måndag. De har med andra ord ganska lång tid på sig att växa. Hoppas hoppas det går bra!

Höll tydligen på att svimma efter att allt var klart för plötsligt ser jag hur en sköterska rusar fram till mig och håller upp mina ben och ber mig andas i takt med henne. Jag var ganska förvirrad där tror jag av allt lugnande och värkmedicin, så glömde väl att andas antar jag, haha. 

Var ju jättenervös innan, och visst gjorde det ont, men det var ändå inte så farligt som jag trott det skulle vara. Hemresan med tåg gick också riktigt bra. Sov det mesta. 

Så skönt att vara ännu ett steg närmare en eventuell bebis!

Hur mår du själv? Hoppas allt är bra :) 

Så härligt att höra att det gått bra nu hoppas vi vidare på bra resultat i morgon :)

Ja man är skapligt nervös innan så det är nog inte konstigt att blir lite wacky :) tur du inte ramla ihop iallafall.

Jag mår bra, dagarna segar sig fram RD7 idag.. lever på hoppet :)
  • lyckobubblor
    MollyB skrev 2017-11-15 17:15:53 följande:

Hej :) vad skönt att du slapp operera. Jag hade inte fyrmadel men tyckte också att det andra sprutan kändes mer. Vad spännande med äggplock nästa vecka. Jag ruvar för första gången :) Lycka till med äggplocket!

Tack! Känns så spännande och lite skönt att vara igång. Skrattade lite åt mig själv nyss: är lite stolt över mig själv som håller på och sprutar. Ännu mer nu när det faktiskt gör ont.

Hur länge har du ruvat? <3
  • Hey.orange
    lyckobubblor skrev 2017-11-15 16:01:52 följande:

Hej allihop!  

Efter att jag uppdaterade min iPhone för några veckor sedan har jag inte kommit åt FL i mobilen, tänkte att det skulle ordna sig snabbt men så verkar det inte vara... Så nu sitter jag på datorn på jobbet och så hoppas vi att FL uppdaterar appen snart!

Jag behövde inte operera något utna allt såg bra ut på undersökning två, fick mens i fredags och har sprutat sedan dess. Kör med Bemfola, och igår lade jag till Fyrmadel för att stoppa egen ägglossning... (den sprutan kändes mycket mer för övrigt)

Idag var jag på VUL och tio äggblåsor syntes fint sa de. Ska tillbaka på fredag och så blir äggplock förmodligen måndag eller tisdag. Så spännande.

Nu ska jag läsa ikapp lite om alla som hänt under min påtvingade frånvaro.

Kram

Spännande! Lycka till!

Jag har också gjort en uppdatering som gör att jag måstegå via webbläsaren...
  • Hey.orange

Testdag idag och testet från kliniken visade två tydliga streck! Även om jag tjuvtestat så känna det helt otroligt att jag bär på något/någon. Så mysigt och underbart.

Håller tummarna för er andra, och MollyB lycka till imorgon!

• Milla8101
    FlatEric skrev 2017-11-14 19:46:38 följande:

Jag har använt Synarela och fick inte så mycket biverkningar. Mest huvudvärk. Och ja, väldigt torra slemhinnor. Och torr hud - men det kanske också kan ha berott på vädret :) 

Ok, tack! Har börjat få lite huvudvärk oxå, annars går det bra :)

Blev resultatet bättre med synarela?
  • Milla8101
    Pigall skrev 2017-11-14 20:46:15 följande:

Hej och välkommen tillbaka! Hoppas detta blir ändringen som får allt att gå i lås ! Tyvärr har jag inte testat synarela. Hur kommer ditt protokoll se ut denna gången?

Hej, tack!

Jag hoppas verkligen det nu. Har många försök bakom mig :(

Jag börjar spraya på cykeldag 21 tills mensen går igång. Sen börjar jag med sprutorna, både gonal -f och menopur.

Hur har det gått för dig?
  • MollyB
    lyckobubblor skrev 2017-11-15 21:27:24 följande:

Tack! Känns så spännande och lite skönt att vara igång. Skrattade lite åt mig själv nyss: är lite stolt över mig själv som håller på och sprutar. Ännu mer nu när det faktiskt gör ont.

Hur länge har du ruvat? <3

Jag kände också så, skönt att komma igång och spännande. Tycker vi är jättestarka som går igenom det här :)

Idag är jag på Rd 13. Ska testa imorgon, hoppas så att det har gått bra <3
  • MollyB
    Hey.orange skrev 2017-11-16 06:41:33 följande:

Testdag idag och testet från kliniken visade två tydliga streck! Även om jag tjuvtestat så känna det helt otroligt att jag bär på något/någon. Så mysigt och underbart.

Åååhhh grattis!! Så underbart. Ska du ringa och meddela kliniken idag då?

Tusen tack <3 jag hoppas att det ska gå bra imorgon, nervöst och spännande.
  • Mariana79
    Hey.orange skrev 2017-11-16 06:41:33 följande:

Fantastiska nyheter!! Stort grattis och lycka till!
  • Hey.orange
    MollyB skrev 2017-11-16 07:43:16 följande:

Åååhhh grattis!! Så underbart. Ska du ringa och meddela kliniken idag då?

Tusen tack <3 jag hoppas att det ska gå bra imorgon, nervöst och spännande.

Ja jag förstår dig! Och du har varit duktig på att inte tjuvtesta!

Japp har redan ringt, de ska ringa mig kl 10 :)
Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017