• stellanocte

Vi som börjar med IVF hösten 2017

Hej!

Min man och jag står i kö för att starta IVF till hösten. Förhoppningen är att vara i gång i september. Är det någon mer här som ska börja på samma resa? Det vore roligt att följas åt och dela erfarenheter och tankar. 

Jag har tappat räkningen på vilket försök vi är på nu men vi har nog cirka 18 misslyckade försök bakom oss. Vi längtar mycket och hoppas att det nu äntligen ska bli ett barn. 

• Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017
  • Bli3ifamiljen
    Pigall skrev 2017-11-13 18:28:24 följande:
    Åh grattis! Vad roligt att höra! När har du testdatum?
    Jag har för mig det var 1 december, men kommer inte kunna hålla mig så länge.

• MollyB
    Hey.orange skrev 2017-11-13 21:14:46 följande:

Hur mår du?

Jag mår bra, har inte några direkta symptom och har inte vågat testa ännu, är på Rd 11 idag. Blir testdag på fredag! Jag har problem med sköldkörteln och äter levaxin sedan innan. Jag tog ett nytt test i fredags och mitt TSH hade gått upp så nu måste jag öka dosen. Har du erfarenheter av det? Troligtvis är det alla hormoner jag äter.

Hur mår du? Testat något mer? :)
  • Hey.orange
    MollyB skrev 2017-11-14 06:47:15 följande:

Jag mår bra, har inte några direkta symptom och har inte vågat testa ännu, är på Rd 11 idag. Blir testdag på fredag! Jag har problem med sköldkörteln och äter levaxin sedan innan. Jag tog ett nytt test i fredags och mitt TSH hade gått upp så nu måste jag öka dosen. Har du erfarenheter av det? Troligtvis är det alla hormoner jag äter.

Hur mår du? Testat något mer? :)

Tyvärr inga erfarenheter av det. Hur påverkar det dig?

Spännande, snart är det fredag!

Ja jag testade i söndags igen och det var ett plus.

Men jag har inte heller några direkta symptom.

Td på tors! :)
  • MollyB
    Hey.orange skrev 2017-11-14 08:01:25 följande:

Tyvärr inga erfarenheter av det. Hur påverkar det dig?

Spännande, snart är det fredag!

Ja jag testade i söndags igen och det var ett plus.

Men jag har inte heller några direkta symptom.

Td på tors! :)

Okej tack i alla fall :) Vid för högt TSH kan man ha svårigheter att bli gravid, därav vill man hålla det lågt.

Ja snart fredag, nervöst! Hoppas det är ett bra tecken att jag inte känner något direkt!

Åh grattis igen så härligt! Då vet du ju vad resultatet kommer bli på tors :)
  • FlatEric
    Milla8101 skrev 2017-11-13 21:22:40 följande:

Hej Alla Krigare

Har varit borta ett tag och har inte orkat läsa igenom alla.

Men Grattis till er som har fått plus! Vi har valt att köra på en gång till med lite ändringar.

Är det nån som har kört med synarela? Jag ska börja med den imorgon har aldrig användt den innan. Biverkningar någon?

Jag har använt Synarela och fick inte så mycket biverkningar. Mest huvudvärk. Och ja, väldigt torra slemhinnor. Och torr hud - men det kanske också kan ha berott på vädret :) 
  • Pigall
    Milla8101 skrev 2017-11-13 21:22:40 följande:

Hej Alla Krigare

Har varit borta ett tag och har inte orkat läsa igenom alla.

Men Grattis till er som har fått plus! Vi har valt att köra på en gång till med lite ändringar.

Är det nån som har kört med synarela? Jag ska börja med den imorgon har aldrig användt den innan. Biverkningar någon?

Hej och välkommen tillbaka! Hoppas detta blir ändringen som får allt att gå i lås ! Tyvärr har jag inte testat synarela. Hur kommer ditt protokoll se ut denna gången?
  • lyckobubblor

Hej allihop! Solig 

Efter att jag uppdaterade min iPhone för några veckor sedan har jag inte kommit åt FL i mobilen, tänkte att det skulle ordna sig snabbt men så verkar det inte vara... Så nu sitter jag på datorn på jobbet och så hoppas vi att FL uppdaterar appen snart!

Jag behövde inte operera något utna allt såg bra ut på undersökning två, fick mens i fredags och har sprutat sedan dess. Kör med Bemfola, och igår lade jag till Fyrmadel för att stoppa egen ägglossning... (den sprutan kändes mycket mer för övrigt)

Idag var jag på VUL och tio äggblåsor syntes fint sa de. Ska tillbaka på fredag och så blir äggplock förmodligen måndag eller tisdag. Så spännande.

Nu ska jag läsa ikapp lite om alla som hänt under min påtvingade frånvaro.

Kram Hjärta

• MollyB
    lyckobubblor skrev 2017-11-15 16:01:52 följande:

Hej allihop!  

Efter att jag uppdaterade min iPhone för några veckor sedan har jag inte kommit åt FL i mobilen, tänkte att det skulle ordna sig snabbt men så verkar det inte vara... Så nu sitter jag på datorn på jobbet och så hoppas vi att FL uppdaterar appen snart!

Jag behövde inte operera något utna allt såg bra ut på undersökning två, fick mens i fredags och har sprutat sedan dess. Kör med Bemfola, och igår lade jag till Fyrmadel för att stoppa egen ägglossning... (den sprutan kändes mycket mer för övrigt)

Idag var jag på VUL och tio äggblåsor syntes fint sa de. Ska tillbaka på fredag och så blir äggplock förmodligen måndag eller tisdag. Så spännande.

Nu ska jag läsa ikapp lite om alla som hänt under min påtvingade frånvaro.

Kram

Hej :) vad skönt att du slapp operera. Jag hade inte fyrmadel men tyckte också att det andra sprutan kändes mer. Vad spännande med äggplock nästa vecka. Jag ruvar för första gången :) Lycka till med äggplocket!
  • Mariana79
    FlatEric skrev 2017-11-13 17:51:48 följande:

Äggplock på onsdag och bokade precis tåg till staden där det ska ske. Hade tänkt ta bil först men den gick passande nog sönder i fredags. 

Tågresan kommer att ta två timmar, och nu undrar jag - ni som gjort äggplock, hur dåligt mådde ni efteråt? Skulle ni orkat med en två timmars tågresa? 

Om ni mådde dåligt - mådde ni illa (alltså kräktes) eller hade ni "bara" ont?  

Jag har ju inget annat val men försöker ändå förbereda mig så gott jag kan :) 

Hur gick det för dig idag?
  • FlatEric
    Mariana79 skrev 2017-11-15 18:02:45 följande:
    Hur gick det för dig idag?
    Det gick helt bra :) De fick ut 15 äggceller, men har ingen aning om hur många som var dugliga ägg och så vidare. Om allt går bra blir det insättning på måndag. De har med andra ord ganska lång tid på sig att växa. Hoppas hoppas det går bra!

Höll tydligen på att svimma efter att allt var klart för plötsligt ser jag hur en sköterska rusar fram till mig och håller upp mina ben och ber mig andas i takt med henne. Jag var ganska förvirrad där tror jag av allt lugnande och värkmedicin, så glömde väl att andas antar jag, haha. 

Var ju jättenervös innan, och visst gjorde det ont, men det var ändå inte så farligt som jag trott det skulle vara. Hemresan med tåg gick också riktigt bra. Sov det mesta. 

Så skönt att vara ännu ett steg närmare en eventuell bebis!

Hur mår du själv? Hoppas allt är bra :) 
Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017