• stellanocte

Vi som börjar med IVF hösten 2017

Hej!

Min man och jag står i kö för att starta IVF till hösten. Förhoppningen är att vara i gång i september. Är det någon mer här som ska börja på samma resa? Det vore roligt att följas åt och dela erfarenheter och tankar. 

Jag har tappat räkningen på vilket försök vi är på nu men vi har nog cirka 18 misslyckade försök bakom oss. Vi längtar mycket och hoppas att det nu äntligen ska bli ett barn. 

• Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017
  • Bli3ifamiljen
    Mariana79 skrev 2017-11-11 11:19:00 följande:

Håller tummarna att det utvecklas bra nu! <3

Jag fick en tillbaka. Den hade fått högt betyg men hade varit lite sen i utvecklingen, så nu är det bara art hålla tummen. Jag som inte trodde jag skulle få tillbaka något.
  • Mariana79
    Pigall skrev 2017-11-13 07:33:06 följande:

Fick ett härligt meddelande igår på mailen. De hade lyckats frysa ned tre blastos! Så otroligt glad.

Så för er som fick många ägg men sämre resultat i förra veckan, ändring av protokoll kan göra underverk! Vårt första försök gav jättedåligt resultat, dålig befruktningsgrad och inget som överlevde till dag fem. Byte till menopur för min del gav så mycket bättre resultat. Sen vet man ju inte om de kommer ta sig ändå men det känns ju skönt att veta att resultaten går att förbättra.

Grattis till det :)
  • Mariana79
    Bli3ifamiljen skrev 2017-11-13 15:33:13 följande:

Jag fick en tillbaka. Den hade fått högt betyg men hade varit lite sen i utvecklingen, så nu är det bara art hålla tummen. Jag som inte trodde jag skulle få tillbaka något.

Åh vilka ljuvliga nyheter! Nu Hejjar vi på <3 lycka till!
  • FlatEric

Äggplock på onsdag och bokade precis tåg till staden där det ska ske. Hade tänkt ta bil först men den gick passande nog sönder i fredags. 

Tågresan kommer att ta två timmar, och nu undrar jag - ni som gjort äggplock, hur dåligt mådde ni efteråt? Skulle ni orkat med en två timmars tågresa? 

Om ni mådde dåligt - mådde ni illa (alltså kräktes) eller hade ni "bara" ont?  

Jag har ju inget annat val men försöker ändå förbereda mig så gott jag kan :) 

• Bli3ifamiljen
    FlatEric skrev 2017-11-13 17:51:48 följande:

Äggplock på onsdag och bokade precis tåg till staden där det ska ske. Hade tänkt ta bil först men den gick passande nog sönder i fredags. 

Tågresan kommer att ta två timmar, och nu undrar jag - ni som gjort äggplock, hur dåligt mådde ni efteråt? Skulle ni orkat med en två timmars tågresa? 

Det är nog olika från person till person och hur mycket smärtlindring de fått. För mig hade det fungerat med tåg, bara jag inte behövt gå långt. Som mensvärk typ, men sist fick jag ingen smärtlindring mer än lugnande och lokalbedövning. Bil får du inte köra samma dag som plock.
  • Mariana79
    FlatEric skrev 2017-11-13 17:51:48 följande:

Allmänt trött så ta med dig en kudde på tåget. Jag sov halva bilresan hem :) jag hade inte så överdrivet ont, det var värre innan äggplocket för då spände det rejält och var ömmande. Jag skulle nog också pallat en tågresa så länge kudden var med :)

Lycka till!
  • Pigall
    Bli3ifamiljen skrev 2017-11-13 15:33:13 följande:

Åh grattis! Vad roligt att höra! När har du testdatum?
  • FlatEric
    Mariana79 skrev 2017-11-13 18:21:58 följande:
    Allmänt trött så ta med dig en kudde på tåget. Jag sov halva bilresan hem :) jag hade inte så överdrivet ont, det var värre innan äggplocket för då spände det rejält och var ömmande. Jag skulle nog också pallat en tågresa så länge kudden var med :)

Lycka till!
    Skönt att höra. Och tack för tipset om kudden! En sån ska jag ta med :) 
  • Hey.orange
    MollyB skrev 2017-11-12 13:48:40 följande:

Ja mår bra, lite ont i vänster ljumske men annars känner jag inte så mycket. Det har stuckit till något gång i området men svårt att lokalisera vart :) Jag hoppas så att detta ska gå bra! Håller tummarna för oss!

Hur mår du?
  • Milla8101

Hej Alla Krigare

Har varit borta ett tag och har inte orkat läsa igenom alla.

Men Grattis till er som har fått plus! Vi har valt att köra på en gång till med lite ändringar.

Är det nån som har kört med synarela? Jag ska börja med den imorgon har aldrig användt den innan. Biverkningar någon?

Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017