• stellanocte

Vi som börjar med IVF hösten 2017

Hej!

Min man och jag står i kö för att starta IVF till hösten. Förhoppningen är att vara i gång i september. Är det någon mer här som ska börja på samma resa? Det vore roligt att följas åt och dela erfarenheter och tankar. 

Jag har tappat räkningen på vilket försök vi är på nu men vi har nog cirka 18 misslyckade försök bakom oss. Vi längtar mycket och hoppas att det nu äntligen ska bli ett barn. 

• Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017
  • BinniBoo

Nu närmar det sig! Men jag blir så osäker på detta när det gäller fertilitetsmonitorn från clearblue.. Jag ska väl inte ringa nu när den är hög utan när den är maximal? Men sen känner den ju av ägglossningen 24-36 timmar innan. Så ska jag ringa på första maximal dagen eller andra? Fattar nada av detta haha.
    (¯`°?.¸ ♥ Alexander 080219 Oscar 150219 ♥¸.?°´¯)
  • zuces

Nu äntligen har jag också fått tid för uppstartsmöte! Den 22a ska vi till Sahlgrenska :D

• FlatEric

Hej alla som gjort äggplock jag har en fråga! :) 

Jag är nu på dag två efter ÄP (gjorde det i onsdags) och magen är fortfarande ganska uppsvälld och gör ont i vänster äggstock/äggledare (långt ner till vänster alltså), men inte ont på höger sida. Jag tryckte lite lätt på vänster sida idag och de gjorde ont som f*n.

Jag undrar hur länge ni hade ont och hur uppsvällda ni var efteråt? 

Jag ser typ gravid ut, men svullnaden går inte ända upp till bröstet utan är mest i nedre magen. Har läst att vid överstimulering kan svullnaden gå högre upp. Jag har heller inte tungt att andas eller svårt att kissa (också tydligen symptom vid överstimulering?) så allt boooorde väl vara fine då. Dricker massor med vatten och försöker äta salta grejer. 

Men så klart är jag orolig och är rädd för att något ska ha gått fel och att jag inte får sätta in mitt embryo på måndag :( 

• Pigall
    FlatEric skrev 2017-11-17 16:03:02 följande:

Jag är nu på dag två efter ÄP (gjorde det i onsdags) och magen är fortfarande ganska uppsvälld och gör ont i vänster äggstock/äggledare (långt ner till vänster alltså), men inte ont på höger sida. Jag tryckte lite lätt på vänster sida idag och de gjorde ont som f*n.

Jag ser typ gravid ut, men svullnaden går inte ända upp till bröstet utan är mest i nedre magen. Har läst att vid överstimulering kan svullnaden gå högre upp. Jag har heller inte tungt att andas eller svårt att kissa (också tydligen symptom vid överstimulering?) så allt boooorde väl vara fine då. Dricker massor med vatten och försöker äta salta grejer. 

Men så klart är jag orolig och är rädd för att något ska ha gått fel och att jag inte får sätta in mitt embryo på måndag :( 

Hej! Jag har gjort två äggplock och haft lite olika reaktioner. Sist blev jag lite svullen och öm men det gick ganska snabbt över. Första gången däremot hade jag jätteont, speciellt på ena sidan. Det var också den sida som gjorde ondast vid själva äp. Jag var även rätt svullen då också. Jag var inte överstimulerad och fick tillbaka ägg.

Sen är ju självklart fråga hur svullen och hur ont du har. Ser du ut att vara i 7:e månaden kan det ju vara ett problem men ser du bara lite nygravid ut tror jag det är ganska normalt.
  • FlatEric
    Pigall skrev 2017-11-17 16:34:22 följande:
    Hej! Jag har gjort två äggplock och haft lite olika reaktioner. Sist blev jag lite svullen och öm men det gick ganska snabbt över. Första gången däremot hade jag jätteont, speciellt på ena sidan. Det var också den sida som gjorde ondast vid själva äp. Jag var även rätt svullen då också. Jag var inte överstimulerad och fick tillbaka ägg.

Sen är ju självklart fråga hur svullen och hur ont du har. Ser du ut att vara i 7:e månaden kan det ju vara ett problem men ser du bara lite nygravid ut tror jag det är ganska normalt.
    Okej, skönt att höra. Om jag minns rätt så var det också vänster sida som gjorde mer ont under själva plocket, så kanske den sidan bara är extra, ja vad ska man säga, överkörd då Tungan ute Hoppas på det! 
  • Pigall

Så, hur känner ni andra ruvare er? Någon som har börjat tjuvtesta?

• Bli3ifamiljen

Jag har fått med mig en broschyr efter mina äggplock och där står det att man ska hålla koll på vikten jämfört med äggplockningsdag. Ökar man två kilo ska man kontakta de. Jag har varit öm i äggstockarna några dagar efter men inte svullen eller ökat i vikt.
  • Bli3ifamiljen
    Pigall skrev 2017-11-17 21:51:40 följande:

Så, hur känner ni andra ruvare er? Någon som har börjat tjuvtesta?

Jag vaknade i tisdags natt med värk i livmodern, sen släppte det efter en kort stund och jag somnade om. Jag fick tillbaks ägg i måndags, så jag får allt vänta ett tag till att testa. Olidlig väntan.
  • Bli3ifamiljen
    MollyB skrev 2017-11-14 06:47:15 följande:
    Jag mår bra, har inte några direkta symptom och har inte vågat testa ännu, är på Rd 11 idag. Blir testdag på fredag! Jag har problem med sköldkörteln och äter levaxin sedan innan. Jag tog ett nytt test i fredags och mitt TSH hade gått upp så nu måste jag öka dosen. Har du erfarenheter av det? Troligtvis är det alla hormoner jag äter.

Hur mår du? Testat något mer? :)
    Hur har det gått, har du vågat testa?
  • Bella7

Har exakt samma problem. Plockade oxå ut i onsdags och vänster suga känns värst. Lite svårt att sitta och svullen. Brösten gör ont och är hårdare än vanligt ... Står att man inte får anstränga sig förens svullnaden lagt sig. Men man kan ju inte ligga i soffan i flera dagar
Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017