FlatEric skrev 2017-11-17 16:03:02 följande:
Hej alla som gjort äggplock jag har en fråga! :)
Jag är nu på dag två efter ÄP (gjorde det i onsdags) och magen är fortfarande ganska uppsvälld och gör ont i vänster äggstock/äggledare (långt ner till vänster alltså), men inte ont på höger sida. Jag tryckte lite lätt på vänster sida idag och de gjorde ont som f*n.
Jag undrar hur länge ni hade ont och hur uppsvällda ni var efteråt?
Jag ser typ gravid ut, men svullnaden går inte ända upp till bröstet utan är mest i nedre magen. Har läst att vid överstimulering kan svullnaden gå högre upp. Jag har heller inte tungt att andas eller svårt att kissa (också tydligen symptom vid överstimulering?) så allt boooorde väl vara fine då. Dricker massor med vatten och försöker äta salta grejer.
Men så klart är jag orolig och är rädd för att något ska ha gått fel och att jag inte får sätta in mitt embryo på måndag :(
Hej! Jag har gjort två äggplock och haft lite olika reaktioner. Sist blev jag lite svullen och öm men det gick ganska snabbt över. Första gången däremot hade jag jätteont, speciellt på ena sidan. Det var också den sida som gjorde ondast vid själva äp. Jag var även rätt svullen då också. Jag var inte överstimulerad och fick tillbaka ägg.
Sen är ju självklart fråga hur svullen och hur ont du har. Ser du ut att vara i 7:e månaden kan det ju vara ett problem men ser du bara lite nygravid ut tror jag det är ganska normalt.