• stellanocte

Vi som börjar med IVF hösten 2017

Hej!

Min man och jag står i kö för att starta IVF till hösten. Förhoppningen är att vara i gång i september. Är det någon mer här som ska börja på samma resa? Det vore roligt att följas åt och dela erfarenheter och tankar. 

Jag har tappat räkningen på vilket försök vi är på nu men vi har nog cirka 18 misslyckade försök bakom oss. Vi längtar mycket och hoppas att det nu äntligen ska bli ett barn. 

• Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017
  • Hey.orange
    MollyB skrev 2017-11-18 12:35:37 följande:

Det gick tyvärr inte bra igår, negativt test. Kändes jobbigare än vad jag trodde att det skulle göra. Så nu inväntar jag blödningen efter att jag slutat med lutinus.

Ja det är verkligen snart, vad kul!

Men, vad tråkigt att höra. Jobbigt för dig. Förstår att det känns jobbigt :(
  • Hey.orange
    zuces skrev 2017-11-17 14:47:23 följande:

Nu äntligen har jag också fått tid för uppstartsmöte! Den 22a ska vi till Sahlgrenska :D

Spännande!
  • Mariana79
    MollyB skrev 2017-11-18 12:37:30 följande:

Det gick tyvärr inte bra och det kändes mer jobbigt än jag trodde. Nu inväntar jag blödning för att påbörja nästa försök.

Fy vad tråkigt :( beklagar <3 Kram!
    Pigall skrev 2017-11-18 14:29:34 följande:

Här kommer jag med både positiva och negativa nyheter. Både igår och idag har jag fått svagt positiva testa tidigt-test. Är på ruvardag 9. Problemet är att jag även förra gången testade svaagt positivt i några dagar för att sedan förlora det ca rd 9-10 och mens rd 12.

Inatt har jag haft mardrömmar och vaknade med vallningar vilket hos mig betyder att mens är på g. Känns sjukt jobbigt om jag har fått en kemisk graviditet till. Väntan på om strecket ska förstärkas eller försvagas är hemsk:(

Wow, kul med positiva test håller tummarna att allt går åt rätt håll <3
  • Bella7
    FlatEric skrev 2017-11-18 14:20:12 följande:

Jo jag är så himla uttråkad nu! Hela torsdag och fredag låg jag bara i soffan och degade. Genast jag försökte göra nåt så gjorde det ont, började bränna i magen och tyckte också att svullnaden gick upp. Suck alltså.

Nu har jag faktiskt tvättat och städat lite grann. Får se om det straffar sig ...

När har du återföring? Jag har på måndag. Hoppas hoppas allt gått bra med mina små embryon under helgen.

Man blir så himla rastlös. Jag hade så stor risk att bli oxå tog ut 25ägg. Idag testade jag jobba för pallade inte vara hemma. Har känt av magen men får se sen hur svullnaden är. Jag måste vänta tyvärr så har jag tur innan jul annars i januari när dem öppnar igen. Hoppas tiden går fort.

Då hoppas vi att det tar sig nu för er :)
  • Pigall
    Mariana79 skrev 2017-11-18 22:54:07 följande:

Wow, kul med positiva test håller tummarna att allt går åt rätt håll <3

Tack. Tyvärr är jag nog ganska säker på att det kommer sluta i kemiskt. Aalla tecken överensstämmer med förra gången:( får se på måndag då jag har bim.
  • Mariana79
    Pigall skrev 2017-11-19 00:38:05 följande:

Tack. Tyvärr är jag nog ganska säker på att det kommer sluta i kemiskt. Aalla tecken överensstämmer med förra gången:( får se på måndag då jag har bim.

Man känner ju sin kropp bäst själv tyvärr :( men hoppas du har fel.

Ja nästa vecka vet man resultatet... varje toabesök håller man andan nu..
  • BinniBoo

Då var det dags! Men! Kan inte ringa få dom har stängt! Sist gick det att ringa på helger, man kunde lämna ett meddelande så ringde dom upp. Nu gick det inte alls och det står heller inget alternativt telefonnummer man kan ringa på helger. Nån här som vet hur man gör då? Gäller Sahlgrenska i Gbg.
    (¯`°?.¸ ♥ Alexander 080219 Oscar 150219 ♥¸.?°´¯)
  • frikenfröken
    BinniBoo skrev 2017-11-19 09:45:17 följande:

Då var det dags! Men! Kan inte ringa få dom har stängt! Sist gick det att ringa på helger, man kunde lämna ett meddelande så ringde dom upp. Nu gick det inte alls och det står heller inget alternativt telefonnummer man kan ringa på helger. Nån här som vet hur man gör då? Gäller Sahlgrenska i Gbg.

Du ska kunna ringa och prata in har de sagt till mig, men annars får du ringa imorgon. Hur många dagars ska du sätta in? :)
  • Pigall
    Cheva1986 skrev 2017-11-18 18:27:54 följande:

Jag ruvar på tre dagars... Td på fredag så är ju lite tidigt ute

ruvardag 12 betyder ju att embryot/fostret det är 15 dagar gammalt vilket borde vara tillräckligt för att ge utslag. Tycker du kan köpa hem lite fler tester och kolla men vänta med det digitala då de kan dröja innan de ger utslag.

Är själv på ruvardag 10 med tredagars och använder än så länge bara testa tidigt test med högre känslighet. Men så är jag testoman :D
Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017