• stellanocte

Vi som börjar med IVF hösten 2017

Hej!

Min man och jag står i kö för att starta IVF till hösten. Förhoppningen är att vara i gång i september. Är det någon mer här som ska börja på samma resa? Det vore roligt att följas åt och dela erfarenheter och tankar. 

Jag har tappat räkningen på vilket försök vi är på nu men vi har nog cirka 18 misslyckade försök bakom oss. Vi längtar mycket och hoppas att det nu äntligen ska bli ett barn. 

• Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017
  • soofa
    Lexiefer skrev 2017-08-29 00:04:23 följande:

Hej allihopa!

Jag hakar gärna på denna tråd! Vad skönt att hitta fler som går igenom samma sak som oss :) Jag och min sambo är 26 samt 27år gamla och har nyligen påbörjat IVF-behandling hos Fertilitetscentrum i Stockholm. Jag började med Bemfola 125 i torsdags och tog min första Cetrotide 0,25 idag och ska på UL på onsdag, vi är sååå nervösa!!

Välkommen! :) Känner igen nervositeten men skönt att vara igång!
  • Mjbo
    soofa skrev 2017-08-29 08:46:32 följande:

Haha åh.. nä, har inte hört så många positiva erfarenheter av den. ;) Känns ju lite meckigt också med tre gånger om dagen.

Men ja, som du säger är det ju värt det i slutändan. :) <3

Haha nej jag har inte heller hört någon som sagt något positivt om den ännu tyvärr :P Jag hade oxå 3 ggr om dagen.. Nu har jag fått min glada gubbe och jag ska till kliniken för insättning på söndag :) ÄNTLIGEN! :D 
  • soofa
    Mjbo skrev 2017-08-29 09:03:55 följande:
    Haha nej jag har inte heller hört någon som sagt något positivt om den ännu tyvärr :P Jag hade oxå 3 ggr om dagen.. Nu har jag fått min glada gubbe och jag ska till kliniken för insättning på söndag :) ÄNTLIGEN! :D 
    Åh, vad kul! :D För mig som inte har så bra koll, varför just söndag? Blir det insättning efter ägglossningen då?
  • kaleidoskop88
    Mm79 skrev 2017-08-29 08:40:08 följande:

jag fick också 8 st (igår på UL), fast jag är inte jätteung då... håller tummarna att dem blir fina och mogna ist, av bra kvalitè :) Har ÄP på fredag och återföring på måndag. 

Det kommer säkert gå jättebra!

Åh, då ligger jag typ en dag före dig bara Spännande!! Man får hoppas på guldägg av dom man får ^^
  • soofa
    Titikaka skrev 2017-08-28 11:11:05 följande:

Tack alla för allt stöd. Äggplocket gick bra. De fick ut 13 ägg. Största var 20,5 mm. Morfin kändes bra, ville bara ligga och njuta :D men nu känns det ganska dåligt. På väg hem, vill bara ligga och sova. Och kolla på Game of thrones :D

Hur känner du dig i dag? Har du hört något från kliniken än? Det har inte jag, SÅ nervös!
  • Mjbo
    soofa skrev 2017-08-29 09:40:44 följande:

Åh, vad kul! :D För mig som inte har så bra koll, varför just söndag? Blir det insättning efter ägglossningen då?

Ja ägglossning har jag just nu. Sen beror de väl på hur många dagar embryot är i frysen oså. Så räknar dom ut det utifrån det :)

Embryot och min cykel måste vara i fas med varandra:)
  • soofa
    Mjbo skrev 2017-08-29 10:21:18 följande:
    Ja ägglossning har jag just nu. Sen beror de väl på hur många dagar embryot är i frysen oså. Så räknar dom ut det utifrån det :)

Embryot och min cykel måste vara i fas med varandra:)
    Okej, då är jag med! :)
  • Mjbo
    soofa skrev 2017-08-29 10:22:35 följande:
    Okej, då är jag med! :)
    Hur går det för dig? Har du hört något från kliniken idag angående äggen? och hur mår du idag?
  • soofa
    Mjbo skrev 2017-08-29 10:46:12 följande:
    Hur går det för dig? Har du hört något från kliniken idag angående äggen? och hur mår du idag?
    Nä, jag har fortfarande inte hört något och det gör mig nervös. :S Förutom det mår jag faktiskt bra, känner inte så mycket av gårdagens ingrepp så det är skönt.
  • Nube
    soofa skrev 2017-08-29 08:48:21 följande:

Åh, jag håller tummarna att det går vägen för er den här gången. <3

Tack så mycket :)
Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017