• stellanocte

Vi som börjar med IVF hösten 2017

Hej!

Min man och jag står i kö för att starta IVF till hösten. Förhoppningen är att vara i gång i september. Är det någon mer här som ska börja på samma resa? Det vore roligt att följas åt och dela erfarenheter och tankar. 

Jag har tappat räkningen på vilket försök vi är på nu men vi har nog cirka 18 misslyckade försök bakom oss. Vi längtar mycket och hoppas att det nu äntligen ska bli ett barn. 

• Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017
  • ijo
    Becccss skrev 2017-08-26 10:02:35 följande:

Vad skönt! Haha ja det gör man verkligen :) jag åkte utomlands igår och var illamående och hade väldigt ont i magen från att vi lyfte tills jag gick och la mig. Det kan ju bero på vad som helst egentligen, men så var det kvar idag när jag vaknade så jag gjorde ett test ändå och det visade svagt positivt (RD 9)! Är så himla glad samtidigt som jag vill att det ska bli starkare innan jag tar ut glädjen helt. Tänk om vi båda lyckats <3 ditt ser ju så starkt ut det kan bli nu, underbart! Är också livrädd för att märka att det kommer blod nu, håller alla tummar för att det ska hålla sig borta från oss :)

Ja men då får vi säkert reda på det under veckan, spännande! Skönt om det finns kvar ifall det här inte går vägen, eller till syskon sen om inte annat :)

Åh grattis till plusset! <3 skönt att få åka bort & koppla av lite också! Ja, hoppas så att det är allas vår tur nu! Bim igår och inget blod ännu - hoppas det fortsätter så.
  • Titikaka
    soofa skrev 2017-08-27 17:59:35 följande:

Usch då, stackare. Brukar du må så i samband med ägglossning eller är det värre än det brukar va? Jag har lite ömma bröst och känner mig liksom "tung" nertill när jag rör på mig.

Tror och hoppas att det kommer gå bra för oss båda! Du skulle vara där kl. 8 eller?

Det är värre, jag inte ens hade så ömma bröst när jag blev gravid i januari. Hoppas, det är bra tecken :D

Jag kan känna mina äggblåsor varje steg jag gör :)

Jag köpte Alvedon för barn av misstag, tror du funkar det lika bra? :D

Japp vi är där kl. 8.00.. Kanske ännu tidigare, vet inte om kommer kunna sova idag :) hoppas ni får sova :)
  • Becccss
    ijo skrev 2017-08-27 21:12:54 följande:
    Åh grattis till plusset! <3 skönt att få åka bort & koppla av lite också! Ja, hoppas så att det är allas vår tur nu! Bim igår och inget blod ännu - hoppas det fortsätter så.
    Tack snälla <3 ja, resan kom precis i rätt tid! Det hoppas verkligen jag också :) jag blir så fundersam bara, för jag testade ju med tester med lägre känslighet än vanligt nu och det blev ändå så pass svagt. Är lite rädd för att ägget ändå inte fäst, läste lite om kemisk graviditet.. Så vågar inte riktigt bli sådär jätteglad än! Samtidigt var testet lite lite starkare idag än igår, och är bara på RD 10 så det kanske inte är något konstigt, vi får se helt enkelt :)
    Åh vad bra, och skönt att ha passerat bim! Det kommer gå bra <3 jag antar att min bim blir på tisdag (14 dagar efter äggplock) :)
  • Becccss
    Titikaka skrev 2017-08-26 20:47:14 följande:

Grattis med pluss tjejer! Håller tummarna att de håller sig positiva :)

Nu tog jag min sista spruta. 36 timmar kvar..

Hur är det med de andra som tar sprutor nu?

Tack <3 lycka till med äggplocket imorgon! :)
  • EmmaJakobsen

Vi kör vårt 3dje och sista försök nu i höst! Gör dock IVF med PGD på grund av sjukdom! 1 misslyckad återinföring och en behandling där inget av 22 (!!) Ägg var friskt.. många omogna ägg vid mina behandlingar. Planen är att ta samma dos gonal F 125ie denna gång med. Dock sjukt skeptisk! Känns som den borde vara högre med så många omogna ägg tidigare! Träffar läkare 5e september för diskussion! Lycka till alla ni som har behandlingar framför er! ????

• soofa

Lycka till nu! <3 Tar du Alvedon nu innan menar du? Jag har inte fått någon information om sånt. Just nu sitter jag nere i hotellobbyn medan min sambo är uppe på rummet och gör "sin grej", haha!

Nu kör vi! Heja heja!

Titikaka skrev 2017-08-27 21:25:30 följande:

Det är värre, jag inte ens hade så ömma bröst när jag blev gravid i januari. Hoppas, det är bra tecken :D

Japp vi är där kl. 8.00.. Kanske ännu tidigare, vet inte om kommer kunna sova idag :) hoppas ni får sova :)

• soofa

Åh, vilken jobbig process. :( Vad innebär PGD?

EmmaJakobsen skrev 2017-08-28 01:43:39 följande:

Vi kör vårt 3dje och sista försök nu i höst! Gör dock IVF med PGD på grund av sjukdom! 1 misslyckad återinföring och en behandling där inget av 22 (!!) Ägg var friskt.. många omogna ägg vid mina behandlingar. Planen är att ta samma dos gonal F 125ie denna gång med. Dock sjukt skeptisk! Känns som den borde vara högre med så många omogna ägg tidigare! Träffar läkare 5e september för diskussion! Lycka till alla ni som har behandlingar framför er! ????

• Nube
    soofa skrev 2017-08-28 07:49:41 följande:

Lycka till nu! <3 Tar du Alvedon nu innan menar du? Jag har inte fått någon information om sånt. Just nu sitter jag nere i hotellobbyn medan min sambo är uppe på rummet och gör "sin grej", haha!

Nu kör vi! Heja heja!

Lycka till idag! :)
  • Nube
    Titikaka skrev 2017-08-27 21:25:30 följande:

Lycka till! :)
  • Nube
    EmmaJakobsen skrev 2017-08-28 01:43:39 följande:

Ja, vilken resa ni har också gjort. Vad hemskt att få ut så många som 22 ägg och inget var friskt, beklagar! Har ni gjort lång eller kort protokoll? Blir nästa behandling sisra för er eller ska ni försöka flera gånger ifall det inte går nu? Hoppas ni har en bra dialog med läkaren den 5 september och kan kanske prova med högre dos/annan medicin.
Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017