• stellanocte

Vi som börjar med IVF hösten 2017

Hej!

Min man och jag står i kö för att starta IVF till hösten. Förhoppningen är att vara i gång i september. Är det någon mer här som ska börja på samma resa? Det vore roligt att följas åt och dela erfarenheter och tankar. 

Jag har tappat räkningen på vilket försök vi är på nu men vi har nog cirka 18 misslyckade försök bakom oss. Vi längtar mycket och hoppas att det nu äntligen ska bli ett barn. 

• Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017
  • frikenfröken
    soofa skrev 2017-08-28 07:49:41 följande:

Lycka till nu! <3 Tar du Alvedon nu innan menar du? Jag har inte fått någon information om sånt. Just nu sitter jag nere i hotellobbyn medan min sambo är uppe på rummet och gör "sin grej", haha!

Nu kör vi! Heja heja!

Lycka till!! :)
  • Mjbo

Lycka till alla idag som gör plock och insättningar! :D 

• Titikaka

Tack alla för allt stöd. Äggplocket gick bra. De fick ut 13 ägg. Största var 20,5 mm. Morfin kändes bra, ville bara ligga och njuta :D men nu känns det ganska dåligt. På väg hem, vill bara ligga och sova. Och kolla på Game of thrones :D

• Titikaka
    soofa skrev 2017-08-28 07:49:41 följande:

Lycka till nu! <3 Tar du Alvedon nu innan menar du? Jag har inte fått någon information om sånt. Just nu sitter jag nere i hotellobbyn medan min sambo är uppe på rummet och gör "sin grej", haha!

Nu kör vi! Heja heja!

Ja de sa att ta två 500 mg Alvedon en timme innan ÄP.

Min sambo körde "grejen" på kliniken, hoppas gick bra för er <3
  • CazaAzur

Hoppar in här också, ska bli FET för mig i början av september. Ett ägg finns kvar av sista försöket.  

Vi har försökt ett år nu och har två misslyckade IVF bakom, och flera år i nacken... Jag har läst 10% av embryos överlever inte upptiningen. Känns som att jag ligger väl fast bland de 10%.Skrikandes

Känner mig supernegativ och orkar inte peppa upp mig... 

• CazaAzur
    Mjbo skrev 2017-08-22 12:28:20 följande:

Hej Allihopa!

Va många vi har blivit! :D Hur går det för er?

Själv så väntar jag på ägglossning för mitt fet jag ska skall göra.
    i April så gjorde vi vårt första försök och jag blev gravid, tyvärr slutade det i MA v 11 nu under sommaren.. Men nu är den tiden förbi och vi är på ny kula. Har haft min första mens efter utstötningen, och nu har jag börjat ta ÄL test varje morgon :) 

Ska ringa kliniken när vi har en "fast gubbe" som hon sa :D 
    Hoppas det går bra för er alla.. Verkar som att vi är både ruvare, väntande och sprutande här inne. roligt! :) 

Någon mer än jag som väntar på FET? :)

Hej  Mjbo, jag väntar också på FET. Ledsen för MA men härligt att du börjat om!
    Hur går det för dig? 
    Ska man testa själv fram till ÄL? Har du blasto som du väntar på?
    Lycka till och kram!
  • soofa

Tack! <3 Ägguttaget gick bra även här, 15 ägg men vet inte storleken på dem. Fick en tid för återinförande på lör men det är väldigt preliminärt då vi måste göra ultraljud på kliniken innan samma dag. Jag har två reumatiska sjukdomar och dem tillsammans med risk för överstimulering är tydligen ingen bra kombination. Så, antingen blir det återinförande på lör eller så fryser de in alla eventuella embryon och så får vi vänta en månad på återinförande. Tyckte också ingreppet gick bra och känner mig fortfarande bra, men antagligen kommer väl värken under dagen.

Titikaka skrev 2017-08-28 11:11:05 följande:

Tack alla för allt stöd. Äggplocket gick bra. De fick ut 13 ägg. Största var 20,5 mm. Morfin kändes bra, ville bara ligga och njuta :D men nu känns det ganska dåligt. På väg hem, vill bara ligga och sova. Och kolla på Game of thrones :D

Mjbo skrev 2017-08-28 08:30:15 följande:

Lycka till alla idag som gör plock och insättningar! :D 

• Mjbo
    CazaAzur skrev 2017-08-28 12:30:29 följande:
    Hej  Mjbo, jag väntar också på FET. Ledsen för MA men härligt att du börjat om!
    Hur går det för dig? 
    Ska man testa själv fram till ÄL? Har du blasto som du väntar på?
    Lycka till och kram!

Åh va spännande!

Jag fick order om att börja testa på dag 10 efter mensens första dag, Men det beror nog på hur lång cykel man har osv.. Men jag började testa på dag 8 ungefär.. :) Sen ska jag ringa kliniken när jag får glad gubbe på testet :) Jag har 4 st 5dagars och 1st 6dagars i frysen från första försöket.. 

Har du något i frysen? Hur "gamla"? :) Stort lycka till till dig med!

• ijo
    Titikaka skrev 2017-08-28 11:11:05 följande:

Härligt att ha gjort plocket :) Hoppas på fin befruktning nu. För mig blev det också mer ont efter plocket. Hade ont i typ 1 vecka men sen försvann det. Men då blev jag ju lätt överstimulerad också. Hoppas du får må bra snabbt :)
  • ijo
    pajas77 skrev 2017-08-26 20:32:44 följande:

härligt med det starka plusset :) ett sånt vill jag ochså ha, vågar inte testa än , väntar några dagar till om jag står ut :) :) := jobbigt som fan att vänta, har mycket symptom som molvärk, illamående och ett satans jäääävla humör, gubben får ta en hel del skit , svängningar hit och dit, men lider annars ochså av svår pms så det är svårt att urskilja symptomen ,plus att jag tar lutinus och det får man massa biverkningar av. hur gammal är du ? jag fyllde nyss 40

Hoppas symptomen kommer från nån liten som vill böka in sig :) :) Jag är 26 men har varit tillsammans med min sambo många år (10+) så vi har försökt länge! Vilken RD är du på nu? När var det du hade TD? :)
Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017