• stellanocte

Vi som börjar med IVF hösten 2017

Hej!

Min man och jag står i kö för att starta IVF till hösten. Förhoppningen är att vara i gång i september. Är det någon mer här som ska börja på samma resa? Det vore roligt att följas åt och dela erfarenheter och tankar. 

Jag har tappat räkningen på vilket försök vi är på nu men vi har nog cirka 18 misslyckade försök bakom oss. Vi längtar mycket och hoppas att det nu äntligen ska bli ett barn. 

• Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017
  • Nube
    CazaAzur skrev 2017-08-29 16:11:05 följande:

Jag vet hur det känns när man gått igenom hela helvetet, tom börjat med Lutinus och sedan inga ägg överlever.. usch. Jag har rätt så låga AMH värden pga mitt ålder, är supergammal :) men andra IVF fick 10 ägg varav efter ICSI 6 befruktade varav endast 2 överlevde. Den andra sattes in men tog inte och nu är all press på det ena som är fryst. Är superhypernervös att embyot inte klarar upptiningen. Skulle vara så typiskt.... Har läst dock att embryon som man väljer att frysa upp, är oftast så pass bra att överlever upptiningnen. Hoppas hoppas.. 

Jag förstår att du är nervöst! Detta är så brutalt, all väntan och besvikelser.. men ändå fina moment också emellanåt. Jag fick ut två ägg sist varav bara ett som var bra och det fick jag tillbaka. Men det var guldägget då jag plussade, tyvärr utvecklades inget foster trots att allt annat var ok. Det blev missfall sedan, otroligt smärtsam sådan. Så nu blir det nervöst för mig också, blir det några ägg och hur går det sen.. men just nu är jag glad att börja om med sprutorna och att väntan för nu är över. Hoppas att om en månad är jag gravid igen.. och du med! :)
  • kaleidoskop88

Vad bra med en uppdaterad lista! Så många som kämpar!! Önskar alla massa lycka till... Det är ju en helt nu värld detta, skönt att veta att det är fler som är mitt i det. Jag jobbar själv inom sjukvården, men det här är bara så... Annorlunda. Hade en läkare som frågade om mitt slidsekret igår medan han VUL-undersökte mig. ^^ Blir man van? Haha.

• Bonnamoran

Så var det då dags för oss också att komma igång! Tant Röd kom på besök idag - som en klocka! - och jag ska köra igång med sprutor imorgon kväll.

Skönt, men lite overkligt att vi faktiskt ska genomgå det här efter så lång väntan.

• Frökenfräken33

Jag hoppar också in här.

Vi har försökt bli gravida i ca 4 år varav 2 år på naturlig väg. Vi sökte sedan hjälp och de kunde konstateras att jag hade pcos. Vi har sedan dess genomgått ca 8 hormonbehandlingar med gonal-f och ovitrelle, dock utan något plus på stickan. I maj detta året fick vi komma på första besöket inför ivf och nu i augusti började jag mitt första försök (korta protokollet). Idag var det dags för äggplock och det blev 5 ägg. Vet inte om det är bra eller om jag ska vara besviken? På torsdag är det tillbakasättning om allting går som det ska.

Ska bli roligt att följa er. Håller mina tummar och tår för er alla.

• Mjbo
    CazaAzur skrev 2017-08-29 16:17:40 följande:

Guuuud va spännnade, det blir nu på söndag?

Vet du när upptinar man embryon, dvs får man veta några dagar innan om den inte klarar eller blir det samma dag (förkrossande)? 

Jag är helt hypernervös med upptiningen. Har fått för mig att jag ligger bland 10% som inte klarar. 

Ja precis de är nu på söndag. Super nervöst!! Dom tinar det samma dag på morgonen, klarar det första inte sig så tar dom ett nytt (blir det inget som klarar sig så ringer dom samma morgon) .. så inget samtal vill man ha den morgonen iallafall!! :/

Hur går det för dig? Vart i processen är du? :)
  • Mjbo
    kaleidoskop88 skrev 2017-08-29 16:47:28 följande:

Vad bra med en uppdaterad lista! Så många som kämpar!! Önskar alla massa lycka till... Det är ju en helt nu värld detta, skönt att veta att det är fler som är mitt i det. Jag jobbar själv inom sjukvården, men det här är bara så... Annorlunda. Hade en läkare som frågade om mitt slidsekret igår medan han VUL-undersökte mig. ^^ Blir man van? Haha.

Haha! Ja konstigt nog blir man van! Iallafall jag! Haha
  • soofa
    kaleidoskop88 skrev 2017-08-29 16:47:28 följande:

Haha ja, jag har blivit väldigt van. Börjar kännas helt naturligt nu. ;)
  • Nube

Väntrummet: 

*Ellencassandra första läkarbesök 29/8 

*Tiinuli första läkarbesök 11/9 

*AnnaMaria83 första läkarbesök 29/8

*Plommonstop börjar med sprutor i nästa cykel, troligtvis i slutet av sept

*Anki7 Ny Proverakur på måndag efter avbrutet första försök (cysta)

*Hanna8911 Väntar på att börja spraya 8/9

*Stellanocte

*Ariellan

*EmmaJakobsen, läkarbesök 5/9

*EmmaB1988

- Sprayar: 

- Sprutar: 

*Nube, elonva från 29/8, andra försöket

*Lexiefer, bemfola

*Bonnamoran, sprutstart 30/8

- Väntar på ÄP/ET/FET: 

* Mjbo, väntar på fet nr 2 den 3/9, i ostimulerad cykel. 

* Titikaka äggplock 28/08

*soofa, äggplock 28/8

*CazaAzur, FET nr 1 (IVF nr2) v. 36 ostimulerad

*Paulina, FET

*Mm79, äggplock 1/9

*Kaleideskop88, äggplock 31/8

*Frökenfräken33, insättning 31/8

- Ruvar: 

* ijo (2:a återföringen) TD 1/9 

* becccss (1:a återföringen) TD 5/9

*Pajas77, TD 1/9

*Carolayna, TD 9/9

- Gravid

• soofa

Vad många vi är i gruppen nu. Och så tror man att man är ensam i världen om att gå igenom det här. <3

• Nube
    Bonnamoran skrev 2017-08-29 18:35:13 följande:

Så var det då dags för oss också att komma igång! Tant Röd kom på besök idag - som en klocka! - och jag ska köra igång med sprutor imorgon kväll.

Skönt, men lite overkligt att vi faktiskt ska genomgå det här efter så lång väntan.

Kul att ni kan börja ikväll! Jag började igår och första ultraljud nästa vecka. Vi ligger rätt så nära i processen, kul att följas åt :) Vilka mediciner använder du? Jag antar att det är kortaprotokollet? Är det första IVF nu?
Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017