• stellanocte

Vi som börjar med IVF hösten 2017

Hej!

Min man och jag står i kö för att starta IVF till hösten. Förhoppningen är att vara i gång i september. Är det någon mer här som ska börja på samma resa? Det vore roligt att följas åt och dela erfarenheter och tankar. 

Jag har tappat räkningen på vilket försök vi är på nu men vi har nog cirka 18 misslyckade försök bakom oss. Vi längtar mycket och hoppas att det nu äntligen ska bli ett barn. 

• Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017
  • Nube
    Frökenfräken33 skrev 2017-08-29 18:59:06 följande:

Jag hoppar också in här.

Vi har försökt bli gravida i ca 4 år varav 2 år på naturlig väg. Vi sökte sedan hjälp och de kunde konstateras att jag hade pcos. Vi har sedan dess genomgått ca 8 hormonbehandlingar med gonal-f och ovitrelle, dock utan något plus på stickan. I maj detta året fick vi komma på första besöket inför ivf och nu i augusti började jag mitt första försök (korta protokollet). Idag var det dags för äggplock och det blev 5 ägg. Vet inte om det är bra eller om jag ska vara besviken? På torsdag är det tillbakasättning om allting går som det ska.

Ska bli roligt att följa er. Håller mina tummar och tår för er alla.

Välkommen! Jag tycker 5 låter bra men jag fick bara ut två så 5 för mig låter mycket haha. Lycka till imorgon!
  • Mjbo
    soofa skrev 2017-08-30 07:27:06 följande:

Vad många vi är i gruppen nu. Och så tror man att man är ensam i världen om att gå igenom det här. <3

Precis vad jag tänkte på.... Man känner sig så ensam i den här processen.. Så glad att ja har alla här inne att dela motgångar, framgångar och tankar med... Vilket super gäng vi är! <3
  • Frökenfräken33
    Nube skrev 2017-08-30 07:31:08 följande:
    Välkommen! Jag tycker 5 låter bra men jag fick bara ut två så 5 för mig låter mycket haha. Lycka till imorgon!
    Tack :)

Ja det är ju så olika de där men eftersom jag har pcos så hade jag räknat med fler.. man blir ju så orolig att inget av äggen ska bli befruktade
  • AnnaMaria83

Hej!

Igår var vi på läkarbesök. Skall köra korta protokollet med Bemfola. Hade positivt på ägglossningstestet i söndags så mensen är beräknad till 8-9/9. Börjar med sprutorna på dag tre så inte långt kvar nu :) Nu vill man bara komma igång, tycker att dagarna sniglar sig fram.

• Tiinuli

Hej

Någon som vet vad kommer mediciner att kosta för kort metod? Har fått menopur och dem 2 sprutor går på 7000kr men resterande? Någon som vet?

• Frökenfräken33
    Tiinuli skrev 2017-08-30 17:46:08 följande:

Hej

Någon som vet vad kommer mediciner att kosta för kort metod? Har fått menopur och dem 2 sprutor går på 7000kr men resterande? Någon som vet?

Du betalar ju max 2200kr sedan träder högkostnadsskyddet in och du behöver inte betala någonting under cirka ett år.
  • Tiinuli
    Frökenfräken33 skrev 2017-08-30 17:56:43 följande:
    Du betalar ju max 2200kr sedan träder högkostnadsskyddet in och du behöver inte betala någonting under cirka ett år.
    Mm, jag har 1000kr kvar till högkostnadsskydd men det står också ett datum där när jag går in på mina sidor, 30/8 2017 så undrar om det kommer börja på 0kr i morgon även om handlar menopur i dag? Har inte fått allt på recept än så det kommer komma mer som jag måste köpa in. Om dem resterande kostar över 2000kr så då kommer jag betala 3000kr sammanlagd om handlar menopur idag och resten senare? Vart svårt att förklara :s så vet inte om nån förstår hur jag tänker nu Hahah
  • Söndag
    Nube skrev 2017-08-30 07:29:07 följande:

Kul att ni kan börja ikväll! Jag började igår och första ultraljud nästa vecka. Vi ligger rätt så nära i processen, kul att följas åt :) Vilka mediciner använder du? Jag antar att det är kortaprotokollet? Är det första IVF nu?

Å här är en till :) började igår! :)
  • Nube
    Söndag skrev 2017-08-30 18:41:32 följande:

Å här är en till :) började igår! :)

Vad kul :) Vilken protokoll gör du och vilka mediciner? Jag tog elonva igår och det är långtidsverkande så nu behöver jag inte ta nåt mer innan nästa tisdag då jag börjar med menopur.

Är det första IVF för dig? Roligt att följas åt :)
  • Bonnamoran
    Nube skrev 2017-08-30 07:29:07 följande:

Kul att ni kan börja ikväll! Jag började igår och första ultraljud nästa vecka. Vi ligger rätt så nära i processen, kul att följas åt :) Vilka mediciner använder du? Jag antar att det är kortaprotokollet? Är det första IVF nu?

Ja då är vi i fas :) Jag ska spruta med Puregon och Orgalutran, och ja det blir korta.

Det är första IVFn så vet inte riktigt vad jag kan förvänta mig, det verkar ju vara mycket som är helt individuellt! Spännande att vara igång och så får vi se vart det leder :)
Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017