• stellanocte

Vi som börjar med IVF hösten 2017

Hej!

Min man och jag står i kö för att starta IVF till hösten. Förhoppningen är att vara i gång i september. Är det någon mer här som ska börja på samma resa? Det vore roligt att följas åt och dela erfarenheter och tankar. 

Jag har tappat räkningen på vilket försök vi är på nu men vi har nog cirka 18 misslyckade försök bakom oss. Vi längtar mycket och hoppas att det nu äntligen ska bli ett barn. 

• Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017
  • CazaAzur
    soofa skrev 2017-08-28 17:51:36 följande:

Tack! Ja, nu får vi vänta till i morgon och se om något är befruktat först om främst. Man räknar ju med det så jobbigt om inget har blivit det.

Men åh, vad spännande! Nervöst såklart men kul att du är igång! :)

Håller tummarna! :)
  • CazaAzur
    EmmaB1988 skrev 2017-08-28 19:37:26 följande:

Hoppar gärna in här! Just vart på besök på fertilitetskliniken för info samtal inför IVF. Ska till Linnékliniken, går annars i Gävle. Skulle sätta igång vid nästa mens, synd att jag nyss hade mens :(. Har gjort Letrozolbehandling sen okt förra året utan något plus. Kollar upp när nästa mens ska komma för att planera in starten. Så typiskt, har en utlandsresa inbokad i okt och återförandet krockar med resan :( Så less. Vill ju bara köra igång direkt. Tålamodet blir mindre ju närmare (förhoppningsvis) "slutet" vi kommer.

Du har hela hösten på dig :) Nu är det bra tid att slappa och tänka positivt! Ni är så nära nu!
    Lycka till! 
  • EmmaB1988
    CazaAzur skrev 2017-08-28 20:21:04 följande:

Du har hela hösten på dig :) Nu är det bra tid att slappa och tänka positivt! Ni är så nära nu!

Lycka till! 

Tack för pepp! <3
  • stellanocte

Hoppar gärna in här! Just vart på besök på fertilitetskliniken för info samtal inför IVF. Ska till Linnékliniken, går annars i Gävle. Skulle sätta igång vid nästa mens, synd att jag nyss hade mens :(. Har gjort Letrozolbehandling sen okt förra året utan något plus. Kollar upp när nästa mens ska komma för att planera in starten. Så typiskt, har en utlandsresa inbokad i okt och återförandet krockar med resan :( Så less. Vill ju bara köra igång direkt. Tålamodet blir mindre ju närmare (förhoppningsvis) "slutet" vi kommer.

Välkommen!

Vi ska också gå på Linnékliniken. Hur lång tid tog det från att ni sa att ni ville sätta igång med ivf till att ni fick komma på infomöte?
  • stellanocte
    Ariellan skrev 2017-08-27 11:46:58 följande:
    Då är vi på samma procedur, var också och tog sådana prover i torsdags, och även min sambo. Så förväntansfull!
    Spännande! Vet ni när ni eventuellt får sätta igång?
  • Paulina2017

Är så nervös. Har planerat FET nu i veckan men är så rädd att de sista inte ska klara upptining. Har någon annan här gjort FET hur gick de för er ? Vilken dag i cykeln satte ni in. Ja gör stimulerat.

• Nube
    soofa skrev 2017-08-28 17:51:36 följande:

Tack! Ja, nu får vi vänta till i morgon och se om något är befruktat först om främst. Man räknar ju med det så jobbigt om inget har blivit det.

Men åh, vad spännande! Nervöst såklart men kul att du är igång! :)

Berätta gärna imorgon hur det gick, om ni får veta :) Håller tummarna!

Tack, ja känns kul att komma igång även om det är nervöst. Andra försöket nu, hoppas att det går hela vägen denna gång då första slutade med missfall.
  • Nube
    CazaAzur skrev 2017-08-28 17:11:44 följande:

tack superbra att veta hur det blir. :) insättning blir då ca 5 dagar efter "glada gubben"? har bara ett i frysen (vet ej om det är 5 eller 6 dagars) från första försöket...annars få det bli ny IVF (ser inte framemot det :/) 

Bra att ni har ett i frysen iaf! Jag fick börja om nu hela grejen då vi fick inget till frysen. Hoppas att det går lite bättre denna gång men pga mitt låga amh värde kommer jag nog troligen inte få ut så många ägg. Vet du när det blir äl för dig och insättning? Håller tummarna, och ska uppdatera listan sedan :)
  • Nube

Välkommen! Det krävs verkligen tålamod att göra ivf men tiden går fort och snart får du mens igen :) Lycka till!
  • EmmaB1988
    stellanocte skrev 2017-08-28 21:00:39 följande:

Välkommen!

Vi ska också gå på Linnékliniken. Hur lång tid tog det från att ni sa att ni ville sätta igång med ivf till att ni fick komma på infomöte?

De skickade remissen i juni, innan de stängde och fick kallelse till mötet vi var på idag den 27/7. Så det gick fort tycker jag :) De sa att vi skulle bli kallade för info i okt för de hade så fullt men de lyckades väl klämma in oss nu :) men det spelar ju ingen roll att vi fick komma tidigare, eftersom jag nu måste vänta på mensen som ska komma i okt innan vi sätter igång pga krocken med resan. Så typiskt. Det finns 4 veckor på 1 mån, å just den veckan jag är borta, måsta jag vara hemma. Men, det är väl nån mening med detta oxå :)
Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017