• stellanocte

Vi som börjar med IVF hösten 2017

Hej!

Min man och jag står i kö för att starta IVF till hösten. Förhoppningen är att vara i gång i september. Är det någon mer här som ska börja på samma resa? Det vore roligt att följas åt och dela erfarenheter och tankar. 

Jag har tappat räkningen på vilket försök vi är på nu men vi har nog cirka 18 misslyckade försök bakom oss. Vi längtar mycket och hoppas att det nu äntligen ska bli ett barn. 

• Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017
  • soofa

Nu har jag pratat med kliniken. Av 15 ägg blev 5 befruktade. Antar att jag ska vara nöjd med det? :)

• Ellencassandra

Hej allihopa. Nu har jag precis varit på första läkarbesöket. Kändes jätte bra. Dock så måste jag få mensen på dag 25 eller 26 för annars kommer vi inte kunna göra äggplock då min kille ska resa bort. Så allt måste klaffa bra.. får mensen mellan dag 25-28 å förra cykeln var den helknasig å kom på dag 33.. så har ingen aning alls. Håll tummarna gör mig nu att mensen kommer på rätt dag så man slipper vänta en månad till!

• Nube
    soofa skrev 2017-08-29 14:46:11 följande:

Nu har jag pratat med kliniken. Av 15 ägg blev 5 befruktade. Antar att jag ska vara nöjd med det? :)

Ja, jag tycker du ska vara nöjd! När blir det insättning då?
  • Nube
    Ellencassandra skrev 2017-08-29 15:05:37 följande:

Hej allihopa. Nu har jag precis varit på första läkarbesöket. Kändes jätte bra. Dock så måste jag få mensen på dag 25 eller 26 för annars kommer vi inte kunna göra äggplock då min kille ska resa bort. Så allt måste klaffa bra.. får mensen mellan dag 25-28 å förra cykeln var den helknasig å kom på dag 33.. så har ingen aning alls. Håll tummarna gör mig nu att mensen kommer på rätt dag så man slipper vänta en månad till!

Håller tummarna :)
  • EmmaB1988
    soofa skrev 2017-08-29 14:46:11 följande:

Det låter väl som ett bra resultat :)
  • EmmaB1988
    Ellencassandra skrev 2017-08-29 15:05:37 följande:

Förstår precis hur du känner! Jag har en resa inplanerad som gör att vi inte kan börja vid nästa mens utan måste vänta till mensen som kommer i okt. Men håller tummarna att ni slipper vänta en månad extra! :)
  • soofa
    Nube skrev 2017-08-29 15:34:52 följande:
    Ja, jag tycker du ska vara nöjd! När blir det insättning då?
    På lördag beroende på hur mina äggstockar ser ut då. Vi ska på ultraljud kl. 10:15 och om det inte visar några hinder så blir det insättning en timme senare. Hoppas hoppas!
  • CazaAzur
    ijo skrev 2017-08-29 08:35:55 följande:
    Jag har gjort fet med blastocyst i naturlig cykel. Är på ruvardag 13 idag :) Min cykel kan variera och den här månaden hade jag lång cykel så fick inte ÄL förrän dag 22. Satte in 6 dagar efter det. Men gör ju som sagt ostimulerad så ingen lutinus, ägglossningsspruta osv. Vi hade 4 blastisar i frysen men dom behövde bara tina 1 så våra första klarade upptining :)
    Jag väntar på insättning av en blasto om ca 2 veckor.. 
    Enda som fanns kvar efter 2 IVF försök (varav ett misslyckad totalt). 
    BLir spännande, och är hypernervös att det inte klarar upptining... 
  • CazaAzur
    Nube skrev 2017-08-28 21:31:16 följande:
    Bra att ni har ett i frysen iaf! Jag fick börja om nu hela grejen då vi fick inget till frysen. Hoppas att det går lite bättre denna gång men pga mitt låga amh värde kommer jag nog troligen inte få ut så många ägg. Vet du när det blir äl för dig och insättning? Håller tummarna, och ska uppdatera listan sedan :)
    Jag vet hur det känns när man gått igenom hela helvetet, tom börjat med Lutinus och sedan inga ägg överlever.. usch. Jag har rätt så låga AMH värden pga mitt ålder, är supergammal :) men andra IVF fick 10 ägg varav efter ICSI 6 befruktade varav endast 2 överlevde. Den andra sattes in men tog inte och nu är all press på det ena som är fryst. Är superhypernervös att embyot inte klarar upptiningen. Skulle vara så typiskt.... Har läst dock att embryon som man väljer att frysa upp, är oftast så pass bra att överlever upptiningnen. Hoppas hoppas.. 
  • CazaAzur
    Mjbo skrev 2017-08-29 10:21:18 följande:
    Ja ägglossning har jag just nu. Sen beror de väl på hur många dagar embryot är i frysen oså. Så räknar dom ut det utifrån det :)

Embryot och min cykel måste vara i fas med varandra:)
    Guuuud va spännnade, det blir nu på söndag?

Vet du när upptinar man embryon, dvs får man veta några dagar innan om den inte klarar eller blir det samma dag (förkrossande)? 

Jag är helt hypernervös med upptiningen. Har fått för mig att jag ligger bland 10% som inte klarar. 
Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017