• Mrs.W

Äggdonation 2017

Hej!

Någon fler som ska påbörja äggdonation i höst? Vill gärna hitta någon i samma sits att prata känslor, tankar och frågor som dyker upp.

Jag och min man har försökt få barn i 4 år. Vi har gjort flera IVF-behandlingar innan vi fick veta att jag har väldigt liten äggreserv. Vårt hopp är nu äggdonation.

Idag ska jag ta nedregleringssprutan Enanton och därefter Femanest fram till ÄD i november.

Känner mig väldigt väldigt liten i världen just nu. Det är så många känslor inblandade.

• Svar på tråden Äggdonation 2017
  • smurfen 11
    UndrandeSökare skrev 2018-04-11 22:17:09 följande:
    smurfen -Hur tänker du göra nu, ska du göra mensblodtestet eller ej?

och hur ska du göra med Invimed, nu när fler och fler säger att den är oseriös och att de blivit lurade och de tänker anmäla kliniken ? Tänker du ändå åka dit?
    Kanske bättre att välja en annan mer seriös klinik?
    Ska ha testet i åtanke, är det nåt jag kan tänka mig göra så är det det.

Med Invimed, ja, vet inte får se hur allt utvecklar sig där...
  • Zwillinge86
    smurfen 11 skrev 2018-04-13 09:33:34 följande:

Ska ha testet i åtanke, är det nåt jag kan tänka mig göra så är det det.

Med Invimed, ja, vet inte får se hur allt utvecklar sig där...

Jag hade också InviMed i åtanke efter att ha läst tre bloggar där samtliga blivit gravida med tvillingar på första försöket. Verkade smidigt och förhållandevis billigt. Men förstår att det finns en helt motsatt bild också...
  • Bell13

Vad har hänt med Invimed? Lurar de folk?

Zwillinge86 skrev 2018-04-13 13:06:48 följande:

Jag hade också InviMed i åtanke efter att ha läst tre bloggar där samtliga blivit gravida med tvillingar på första försöket. Verkade smidigt och förhållandevis billigt. Men förstår att det finns en helt motsatt bild också...

• Asil76
    Bell13 skrev 2018-04-15 07:43:19 följande:

VI är några stycken som har dåliga erfarenheter av invimed. Det finns en nyligen startad tråd som heter rekommendationer och varningar om kliniker där iaf jag har skrivit lite om hur de behandlat mig. Jag tror det finns info lite tidigare i denna tråd också.
  • Zwillinge86

Jag är inte den bästa att besvara den frågan då jag inte läst kritiken själv utan fått den återberättad för mig.
  • UndrandeSökare

Både EvaDesiree, Smil och Asil76 har berättat hur de har råkat illa ut på Invimed för att varna andra. Om du kollar bakåt i tråden kan du läsa deras inlägg.
  • smurfen 11
    Zwillinge86 skrev 2018-04-13 13:06:48 följande:
    Jo men så är det ju också, att det finns flera som lyckats där på Invimed också, det kan ju skita sig på vilken klinik du än går på, men Invimed har varit luriga även mot oss tyvärr.
  • Asil76

Det här med hgc... Nån som vet?

Jag tog blodprov igår. 11 dagar efter befruktning (7/4)och rd 8. (Transfer 10/4) Jag fick svar idag och mitt hgc ligger på exakt 5. Varken mer eller mindre. Svaret från läkaren var i princip "kanske".

Förra gången jag tog (var ej gravid) låg jag på 2.

Så. Hur ska jag tolka det här? Hur högt kan man ligga utan att vara gravid? Finns det något som kan påverka värdena? Hur snabbt bör nivåerna stiga de närmsta dagarna, OM jag mot förmodan skulle vara gravid?

• UndrandeSökare
    Asil76 skrev 2018-04-19 12:48:54 följande:

Det här med hgc... Nån som vet?

Jag tog blodprov igår. 11 dagar efter befruktning (7/4)och rd 8. (Transfer 10/4) Jag fick svar idag och mitt hgc ligger på exakt 5. Varken mer eller mindre. Svaret från läkaren var i princip "kanske".

Förra gången jag tog (var ej gravid) låg jag på 2.

Så. Hur ska jag tolka det här? Hur högt kan man ligga utan att vara gravid? Finns det något som kan påverka värdena? Hur snabbt bör nivåerna stiga de närmsta dagarna, OM jag mot förmodan skulle vara gravid?

RD8 är tidigt i dessa sammanhang. Gränsen för gravid är just siffran 5 och över.
    5 och över betyder gravid, men det brukar tyvärr inte gå vägen om det är så lågt, det är därför din läkare sa "Kanske". Det ska helst ligga på 50-100 minst i startvärde.

Men jag rekommenderar att du tar ett nytt blodhcg inom några dagar, för det viktigaste är ökningen ! Det ska dubblera sig varannan dag om det går åt rätt håll. Så du kan t ex ta om det imorgon fredag eller på måndag så får du veta mer !

Lycka till !
Svar på tråden Äggdonation 2017