• Dalkullan92

Bf juni 2018

Hej ????

Hittade ingen tråd för bf juni 2018. Är nog ute ganska tidigt oxå :)

Jag plussade i onsdags på bim -4 så har Bim på söndag:)

Har iaf Bf beräknat till 3 juni nu.

Finns de fler där ute får ni gärna hänga här :)

• Svar på tråden Bf juni 2018
  • Freya18
    Moorii skrev 2018-05-23 17:55:55 följande:

Jag har en sån strandtunika som jag köpte förra gången jag var gravid, knyts precis under bysten, så funkar perfekt som gravidkläder! Dock får man ju ha leggings under. Omlottklänningar har jag köpt två stycken, vanliga alltså, då de också knyts högt upp, perfekt att kunna ha både före och efter förlossningen :)

Ja, tunika kan ju va nåt! :) Ska kika i veckan. Jag har lämnat gravidjeansen och övergått till mammabyxor i bomullstyg som jag hittade på HM. Sitter jätteskönt över magen!
  • Kia82
    Freya18 skrev 2018-05-23 22:07:07 följande:

Oj, 3 sommarbarn alltså. :) Härligt! Eller ja, värmen kan ju vara lite jobbig ibland och att man blir lite extra svullen.

Jag ska kika efter en långklänning i veckan. Borde hitta nåt som passar. Förhoppningsvis.

Nej, det blir faktiskt 5 sommarbarn med den här lille, en i maj, två i juni, en i juli och en i slutet av augusti. Tänkte att det är lika bra att samla alla under den bästa årstiden.
  • MaTik

Jag får lite panik av den här värmen, lägenheten är som en bastu och man kan inte fly någonstans. Jag städar också för fullt, men klarar inte av att dammsuga för jag blir så svettig. Har fem dagar kvar till bf, men gissar på att det snarare är ca femton.

Ni som har fött barn innan, finns det alltid små tecken på att förlossningen närmar sig, eller kan det starta helt utan förvarning? Jag känner absolut ingenting, så jag räknar med att det är långt kvar.

• evve88
    MaTik skrev 2018-05-24 10:21:36 följande:

Jag får lite panik av den här värmen, lägenheten är som en bastu och man kan inte fly någonstans. Jag städar också för fullt, men klarar inte av att dammsuga för jag blir så svettig. Har fem dagar kvar till bf, men gissar på att det snarare är ca femton.

Ni som har fött barn innan, finns det alltid små tecken på att förlossningen närmar sig, eller kan det starta helt utan förvarning? Jag känner absolut ingenting, så jag räknar med att det är långt kvar.

Dammsuga är mardröm nu!!

Jag blev visserligen igångsatt med sonen men när jag blev igångsatt var livmodertappen helt utplånad och jag var öppen 1 cm och bm trodde förlossningen snart skulle start, och jag hade inte känt nååågonting alls! Inte ens sammandragningar Eller värk. Så de behöver inte kännas nått alls förrän de drar igång!

Denna gången har ja molvärk och tryck och förvärkar konstant typ, därför inbillar man ju sig att de händer saker eftersom de hade hänt så mlt sist utan att jag märkt. Men kan ju lika gärna vara 5 veckor borta för mig :p
  • Moorii

Lustigt att ni nämner dammsuga.. Jag både dammsög och skurade hallen nyss, gick ok, men skulle inte orka städa alla rum på en gång! Ett i taget blir bra :)

I helgen ska vi banne mig åka till havet! Mannen får sköta sonen och bonus så ligger jag i vattnet, det är min plan iallafall XD

• Freya18
    Kia82 skrev 2018-05-23 22:29:24 följande:

Nej, det blir faktiskt 5 sommarbarn med den här lille, en i maj, två i juni, en i juli och en i slutet av augusti. Tänkte att det är lika bra att samla alla under den bästa årstiden.

Oj, bra tajming på alla barn! :D Jag tycker att det är mysigt med sommarbarn.
  • wibblywobbly

Någon av er som fått mycket pigmentfläckar o prickar? Hela mitt ansikte är fullt.. :( Nog för att jag brukar bli fräknig på sommaren, men nu har jag stora fläckar under ögonen och över hela pannan. Så får undvika solen helt och hållet nu.. Hoppas de dämpas lite när bebban kommit ut.

• Bubbel85
    wibblywobbly skrev 2018-05-24 11:41:16 följande:

Någon av er som fått mycket pigmentfläckar o prickar? Hela mitt ansikte är fullt.. :( Nog för att jag brukar bli fräknig på sommaren, men nu har jag stora fläckar under ögonen och över hela pannan. Så får undvika solen helt och hållet nu.. Hoppas de dämpas lite när bebban kommit ut.

Peppar peppar men jag har klarat mig än då länge. Har massa fräknar men inte mer än vanligt tror jag och inga stora fält. Men man rekommenderar ju att man inte ska sola pga risk för pigmentfläckar... men vill ju också passa på att njuta av solen nu då det säkert blir mycket skugga längre fram så jag har varit mycket i solen. Pigmentfläckarna kommer blekna när du bleknar men kanske komma tillbaka när du får färg igen... men vi hoppas inte :)
  • Kia82

Har obehagligt tryck i underlivet idag och jag fick för mig att baka med yngsta dottern så nu har vi 60 muffins som ska in i frysen så att vi har på lager. Mina ben är alldeles svullna och jag har ont i fötterna.

Idag sov jag ända till 6.40, sovmorgon woohoo!

• Sjuttiosjuan

Precis varit på vändningsförsök som tyvärr misslyckades:( Nu ska jag på röntgen om några timmar för att se om mitt bäcken är tillräckligt brett för att ändå ge mig på en sätesförlossning.

Är det helt bananas att ens fundera på det med första barnet? Dom har en proffsgrupp på mitt sjukhus så jag känner mig ändå rätt trygg med det. Men så himla svårt beslut..

Ni som gjort snitt, har det gått bra? Och har någon fött i säte? Åhhh, hatar att fatta beslut!!!