• Stolt Farsa

Tiggeri - Vi som inte ger

Hej

Jag ger inte pengar till tiggare p.g.a. att jag tycker det är fel av många anledningar. Jag har därför en fråga till er andra som inte ger, nämligen om ni också tycker att tiggeriet skall förbjudas helt och hållet i hela Sverige. Om alla var som oss så skulle ju inte tiggarna få några pengar och då skulle vi inte heller se dem utanför matbutikerna, systembolaget, etc, därav skulle diskussionen om ett förbud inte existera. För mig känns det lite märkligt att inte ger pengar (om man nu har råd med det förståss) och samtidigt inte vara emot ett förbud. Eftersom jag tycker det är fel att ge pengar på gatan så önskar jag ju såklart att ingen annan gjorde det heller (vore konstigt att tänka: "jag ger inte men hoppas att någon annan ger så att de klarar sig").

Jag antar att ni som ger pengar inte tycker att ett förbud är bra, eller? 

• Svar på tråden Tiggeri - Vi som inte ger
  • Anonym (Kommer alltid ge.)
    erin8722 skrev 2018-02-14 19:14:09 följande:
    Du är I fel tråd - vi som inte ger....
    Ok, försöker omvända er.
  • Anonym (Agusta)
    Anonym (Kommer alltid ge.) skrev 2018-02-14 19:20:19 följande:

Ok, försöker omvända er.

Alla trådar är öppna för alla..ett allmänt diskussionsforum forum..
  • Studentpappa
    Anonym (Kommer alltid ge.) skrev 2018-02-14 18:44:19 följande:

Tycker vi har en skyldighet att hjälpa tiggarna med åtminstone primitivt boende.

Flyttbara modulhus som kan anpassas efter tiggarnas önskemål och något mål  mat om dagen. Handlar om en så liten insats för lite pengar.

Någonstans där de kan bo och där de kan tvätta sig och sina kläder. Tycker det är trevligt när någon sitter utanför ICA och säger "Hej!".

Du kan gott bygga hus åt zigenare, det lär vara rivningsfärdigt efter ett halvår. Sen är det dags att bygga ett nytt, ja det är mysigt med någon som säger hejhej utanför Ica för att sedan gå och bajsa runt hörnet.
    Träna hårt, Ät bra, Dö ändå
  • Anonym (Bob)
    Anonym (Kommer alltid ge.) skrev 2018-02-14 18:44:19 följande:

Tycker vi har en skyldighet att hjälpa tiggarna med åtminstone primitivt boende.

Flyttbara modulhus som kan anpassas efter tiggarnas önskemål och något mål  mat om dagen. Handlar om en så liten insats för lite pengar.

Någonstans där de kan bo och där de kan tvätta sig och sina kläder. Tycker det är trevligt när någon sitter utanför ICA och säger "Hej!".

Har du sett dokumentären "Hotell Paradiset"?

Titta på den först så kanske du ändrar åsikt!
  • Anonym (propaganda)
    erin8722 skrev 2018-02-14 18:37:49 följande:

En tiggare som greps vid Resecentrum hade sex miljoner kronor på sig, enligt polisen. Han misstänks nu för brott mot penningtvättslagen.
    http://unt.se/nyheter/uppsala/tiggare-greps-i-uppsala-med-sex-miljoner-4898999.aspx

Kanske tiggare utnyttjas för transaktioner av pengar från svarta marknaden över EU-gränser?

http://www.swedenabroad.com/sv-SE/Ambassader/Washington/Reseinformation/Kontanter-vid-resa/

Du "glömde" nämna att den berörde tiggaren var en vit man från ett nordiskt land.
    Med andra ord irrelevant i det här sammanhanget. 
  • 8114333
    Anonym (propaganda) skrev 2018-02-14 20:53:57 följande:
    Du "glömde" nämna att den berörde tiggaren var en vit man från ett nordiskt land.
    Med andra ord irrelevant i det här sammanhanget. 
    Hur vet du att han var vit från ett nordiskt land? 
  • Anonym (propaganda)
    Anonym (Man 45+) skrev 2018-02-14 21:05:11 följande:
    Är detta också irrelevant i detta sammanhang?

www.expressen.se/nyheter/ledare-for-tiggarnatverket-levde-lyxliv-pengar-i-kylskap/
    Jag tycker också att man ska förbjuda tiggeriet och jag ger aldrig pengar.
    Men rätt ska vara rätt, jag tycker inte om när man svartmålar och kommer med fake news,
    Det är illa så det räcker utan sånt, sånt drar bara ner trovärdigheten i debatten. 
  • Anonym (Reggy)

Jag ger inte pengar, är emot tiggeri och tycker att det är störande när dem sitter utanför butikerna och säger "heeeej heeeeej".

Svar på tråden Tiggeri - Vi som inte ger