• Stolt Farsa

Tiggeri - Vi som inte ger

Hej

Jag ger inte pengar till tiggare p.g.a. att jag tycker det är fel av många anledningar. Jag har därför en fråga till er andra som inte ger, nämligen om ni också tycker att tiggeriet skall förbjudas helt och hållet i hela Sverige. Om alla var som oss så skulle ju inte tiggarna få några pengar och då skulle vi inte heller se dem utanför matbutikerna, systembolaget, etc, därav skulle diskussionen om ett förbud inte existera. För mig känns det lite märkligt att inte ger pengar (om man nu har råd med det förståss) och samtidigt inte vara emot ett förbud. Eftersom jag tycker det är fel att ge pengar på gatan så önskar jag ju såklart att ingen annan gjorde det heller (vore konstigt att tänka: "jag ger inte men hoppas att någon annan ger så att de klarar sig").

Jag antar att ni som ger pengar inte tycker att ett förbud är bra, eller? 

• Svar på tråden Tiggeri - Vi som inte ger
  • punktslash
    Anonym (Agusta) skrev 2018-02-15 14:31:53 följande:
    Kan vara ett  fejk för gallerierna..!
    Du hann inte läsa artikeln innan du svarade!
  • Anonym (Agusta)
    punktslash skrev 2018-02-15 14:33:02 följande:
    Du hann inte läsa artikeln innan du svarade!
  • Anonym (Man 45+)
    punktslash skrev 2018-02-15 14:28:35 följande:

Har du fortfarande varken sett Uppdrag granskning eller Paradise Hotel?

Lägg inte ner tid på pk-martyrer som vägrar förstå att allt tiggeri är organiserat, och styrs med maffiametoder.
  • Anonym (Agusta)

Jag tyar inte mer karl-oskar !

• Anonym (Har gett upp...)

Jag kan hålla med till viss del i det om att all tiggeri är organiserad,men inte  av Maffia utan inom familjen/släkten,där är det de äldre,din man eller pojkvän som bestämmer över vad/vart du ska ´´tigga´´ och gör du inte det du blir tillsagd att göra så blir det misshandel på ett eller annat sätt,men det ännu värre i det hela är att mannen/pojkvännen beslutar att sin kvinna ska sälja sin kropp,ja erbjuda sexuella tjänster utan att du som kvinna har någon som helst att säga till om! OCH detta är från säker källa då jag ändå jobbat så pass många år med dessa ´´tiggare´´.

• Anonym (Agusta)
    Anonym (Agusta) skrev 2018-02-15 16:54:09 följande:

Jag tyar inte mer karl-oskar !

Skådespelerskan kom från Norge..samma som Breivik..
  • Anonym (Agusta)
    Anonym (Har gett upp...) skrev 2018-02-15 17:31:17 följande:

Jag kan hålla med till viss del i det om att all tiggeri är organiserad,men inte  av Maffia utan inom familjen/släkten,där är det de äldre,din man eller pojkvän som bestämmer över vad/vart du ska ´´tigga´´ och gör du inte det du blir tillsagd att göra så blir det misshandel på ett eller annat sätt,men det ännu värre i det hela är att mannen/pojkvännen beslutar att sin kvinna ska sälja sin kropp,ja erbjuda sexuella tjänster utan att du som kvinna har någon som helst att säga till om! OCH detta är från säker källa då jag ändå jobbat så pass många år med dessa ´´tiggare´´.

Bättre att tigga då än att sälja sin kropp..!
  • Johnnyorange

Tiggeri som uppenbart är organiserat borde förbjudas. Samt att det borde förbjudas på vissa platser. Det borde till exempel vara förbjudet på lokaltrafiken, när det gäller mataffärer så får det vara upp till ägarna att bestämma.

Men jag tycker till exempel det är ok om man lite försynt sitter med någon på gatan där det  till exempel står "skänk en slant till en behövande." Det tiggeri jag främst stör mig på är när de kommer fram till en och tjatar.

• Anonym (Har gett upp...)

självklart så är det väl bättre att tigga då,men det går ju inget vidare att tigga längre mot 2014 då de kunde få ihop 3-4 tusen kronor i veckan,så tyvärr så är det mer att de säljer sex tjänster än tigger längre.

Svar på tråden Tiggeri - Vi som inte ger