• Stolt Farsa

Tiggeri - Vi som inte ger

Hej

Jag ger inte pengar till tiggare p.g.a. att jag tycker det är fel av många anledningar. Jag har därför en fråga till er andra som inte ger, nämligen om ni också tycker att tiggeriet skall förbjudas helt och hållet i hela Sverige. Om alla var som oss så skulle ju inte tiggarna få några pengar och då skulle vi inte heller se dem utanför matbutikerna, systembolaget, etc, därav skulle diskussionen om ett förbud inte existera. För mig känns det lite märkligt att inte ger pengar (om man nu har råd med det förståss) och samtidigt inte vara emot ett förbud. Eftersom jag tycker det är fel att ge pengar på gatan så önskar jag ju såklart att ingen annan gjorde det heller (vore konstigt att tänka: "jag ger inte men hoppas att någon annan ger så att de klarar sig").

Jag antar att ni som ger pengar inte tycker att ett förbud är bra, eller? 

• Svar på tråden Tiggeri - Vi som inte ger
  • Anonym (Agusta)
    Anonym (Man 45+) skrev 2018-02-15 09:34:02 följande:
    Den stora skillnaden är att Karl-Oskar och övriga européer fick en spade i handen direkt, och var tvungna att jobba för att överleva.

Tvivlar på att dagens tiggare vet hur en spade ser ut!
    Bara fantasier och jämnförelser för att få ha att ett skäl till att få vara missunsam mot tiggarna..en spade behövs inte i dagens samhälle - behövs det ens sägas..?
  • punktslash
    Anonym (Agusta) skrev 2018-02-15 09:03:59 följande:
    Vem har sagt det ? de utvandrade till ett annat land för att hitta bättre möjligheter..precis som tiggarna gör i dag - fast de flyttar ju ej hit permanent..
    Du jämför verkliga personer som är här för att begå brott och roffa åt sig allt vad de kan med de fiktiva personerna i Utvandrarna som jobbade och slet för att få det bättre, de ansträngde sig för att anpassa sig och följde lagar.
  • punktslash
    Anonym (Agusta) skrev 2018-02-15 09:49:20 följande:
    Bara fantasier och jämnförelser för att få ha att ett skäl till att få vara missunsam mot tiggarna..en spade behövs inte i dagens samhälle - behövs det ens sägas..?
    En tiggare vill oftast inte använda en spade. Se Paradise Hotel-filmen som det länkats till tidigare i tråden.

Skyll inte på missunsamhet då det handlar om kriminalitet!
  • Anonym (Agusta)
    punktslash skrev 2018-02-15 09:53:16 följande:

En tiggare vill oftast inte använda en spade. Se Paradise Hotel-filmen som det länkats till tidigare i tråden.

Skyll inte på missunsamhet då det handlar om kriminalitet!

Missunsamhet ! ..rötägg finns det i alla samhällsgrupper..!
  • punktslash
    Anonym (Agusta) skrev 2018-02-15 10:30:27 följande:
    Missunsamhet ! ..rötägg finns det i alla samhällsgrupper..!
    Det är dock offantlig stor skillnad på andelen rötägg.

Rumäner är överlägset mest utvisade nationaliteten från Norge. De står för fler fall än alla andra länder.

Har du inte sett Uppdrag gransknings Lykkelandet?

www.svtplay.se/video/15343673/uppdrag-granskning/uppdrag-granskning-sasong-18-lyckolandet

Se på det innan du kommer med fler inlägg!
  • Anonym (Agusta)

Ja det borde du göra..för där jag bor är tiggarnas av enbart en fridsam sort..

• punktslash
    Anonym (Agusta) skrev 2018-02-15 11:05:01 följande:

Ja det borde du göra..för där jag bor är tiggarnas av enbart en fridsam sort..

Se nu Uppdrag granskning och Paradise Hotel innan du kommer med fler inlägg.

Kom sedan med kommentar om vad du anser om dokumentärerna!
  • Anonym (Bob)

Jag har skrivit det förut och skriver det igen. Ett hyreshus byggdes till romer för att de skulle ha någonstans att bo. Som tack för det så sålde romerna varenda pinal de lyckades skruva bort. De sålde tom fönstren i husen. Toastolar diskbänkar, ja allt som gick att ta bort. De kastade ut all skit genom balkongen. En pojke får man se, sitta och bajsa mitt på gatan. Hundar och hästar trampar omkring i deras skit och sopor. Man kan inte förstå att folk beter sig så. Det är helt ofattbart. När de har fått ett Paradis

• Anonym (Bob)
    Anonym (Bob) skrev 2018-02-15 11:10:21 följande:

Jag har skrivit det förut och skriver det igen. Ett hyreshus byggdes till romer för att de skulle ha någonstans att bo. Som tack för det så sålde romerna varenda pinal de lyckades skruva bort. De sålde tom fönstren i husen. Toastolar diskbänkar, ja allt som gick att ta bort. De kastade ut all skit genom balkongen. En pojke får man se, sitta och bajsa mitt på gatan. Hundar och hästar trampar omkring i deras skit och sopor. Man kan inte förstå att folk beter sig så. Det är helt ofattbart. När de har fått ett Paradis

Glömde skriva: dokumentären "Hotell Paradiset"
Svar på tråden Tiggeri - Vi som inte ger