• Millannn

BIM november 2017

Hej allihopa som också längtar efter en liten bebis!

Jag är 21 år gammal och min sambo är 27 år och vi ska nu börja försöka med första barnet. Jag fick mens igår, den skulle egentligen komma den 30/9 men kom den 2/10 istället. Har äl 19/10 tror jag. Har BIM 3/11. Är det någon mer som vill följas åt? Har en menscykel på 32 dagar i genomsnitt.

• Svar på tråden BIM november 2017
  • Queva
    Nela skrev 2017-11-11 23:27:52 följande:

Hej! Hoppar gärna in här för lite ångestrevidering

Vi har försökt bli gravida med ett syskon till vår 2,5-åring sedan i februari lite till och från. Jag har hunnit vara skengravid mer än en gång sedan dess kan jag säga och blir lika jävla besviken varje gång. Denna ÄL trodde jag vi missade men har så sjukt många symptom som jag inte haft tidigare och den där känslan att jo, jag MÅSTE vara gravid nu annars är det nåt FEL på mig!

BIM-4 idag och testade neg på eftermiddagsurin idag - hade så gärna velat ge ett positivt gravtest i fars dagspresent imorgon. Symptom hittills, förutom de mer PMS-iga som trötthet, törst, humörsvängningar och förändrad aptit som gjort mig skengravid tidigare försök:

- Molvärk i magen. Ömsom ?växtvärk/mensvärk?, ömsom sugande, som magkatarr., fast längre ner.

- Kissar på nätterna, brukar inte göra det...

- Drömmer mycket och konstigt.

- Halsbränna som skapar illamående.

- Massor med flytningar.

- Svullen och trång i underlivet

- Huvudvärk

- Gasig, uppblåst och orolig i magen sedan ca en vecka tillbaka

Jag vill ju bara veta, trots att det känns som jag redan vet. Med mitt första barn testade jag negativt tills efter BIM. Håller tummarna!

Hur brukar din pms vara? Jag tror lite att brukar man testa plus sent så gör man de oftast.. själv brukar jag testa positivt 3-5dagar innan bim vara täpt i näsan och gärna väldigt svimfärdig.

Visst vore de en bra present! Hoppas de blir plus. Vi har bim samtidigt. :)
  • Queva

Tror jag ger upp för denna månaden :( bim 14-16nov. Så borde väll vara starkare?? Jag har innan fått tydliga plus på vanliga 2-4dagar innan. Vad är de för fel på min kropp nu :(

• Milou3
    Anonym (Fundersam) skrev 2017-11-11 22:58:59 följande:

Jag blir så ledsen. BIM-3 idag och har ett ganska så negativt test idag igen. Ger upp nu. Orkar inte fler försök nu, detta är vårt tionde misslyckade försök. Sjunde efter missfall. Känner mig så ledsen. Känns som att ?alla andra? bara plussar och plussar men inte jag. Det känns förjävligt att det aldrig tar sig. Har två barn sedan innan och det är samma pappa. Ändå vill det inte ta sig. Det kanske inte är meningen att jag ska ha fler barn helt enkelt. Den tanken gör mig också förkrossad. (Ber om ursäkt till er som försökt länge till första barnet <3)

Det är ovissheten du panikar över. För tänk om någon sa till dig att på försök 12 så kommer du bli gravid, då hade det känts lättare visst? :) så mitt råd till dig är att försök lugna dig med att du kommer bli gravid igen. Ni har två barn tillsammans så du vet ju att allt fungerar.

Har du kollat upp ditt TSH? Förhöjda TSH-värden kan göra det knepigare att bli gravid. Sen är inte 10 försök en katastrof :) Många som försökt 1,5 år innan de lyckas så kämpa på lite till så ska du se att det går!
  • Melika

Fick min mens bim+2 ????

Usch är så ledsen nu.

Hade alla känningar om graviditet.

Tyckte ett svagt plus kom på sista stickan .

Läckande ömms bröst.

Sug och hungrig.

Detta var vprt 6:e försök ????

Lycka till alla! Hpppar till december tråden

• Charlizee
    Melika skrev 2017-11-12 10:05:44 följande:

December tråden???

Hittar den inte.

Någon som kan hjälpa mig

Den heter BIM december 2017, ligger ganska långt ned under ?planera barn?

• molltroll0609
    Melika skrev 2017-11-12 10:05:44 följande:

December tråden???

Hittar den inte.

Någon som kan hjälpa mig

Undrar detsamma!
  • MammaMia1012
    Queva skrev 2017-11-12 09:18:31 följande:

Tror jag ger upp för denna månaden :( bim 14-16nov. Så borde väll vara starkare?? Jag har innan fått tydliga plus på vanliga 2-4dagar innan. Vad är de för fel på min kropp nu :(

Behöver inte vara något fel alls. Kanske ägget släppte lite senare, kanske det fäste lite senare? Avvakta någon dag och testa igen så håller jag alla tummar och tår!
  • Charlizee
    Anonym (Fundersam) skrev 2017-11-11 22:58:59 följande:

Jag blir så ledsen. BIM-3 idag och har ett ganska så negativt test idag igen. Ger upp nu. Orkar inte fler försök nu, detta är vårt tionde misslyckade försök. Sjunde efter missfall. Känner mig så ledsen. Känns som att ?alla andra? bara plussar och plussar men inte jag. Det känns förjävligt att det aldrig tar sig. Har två barn sedan innan och det är samma pappa. Ändå vill det inte ta sig. Det kanske inte är meningen att jag ska ha fler barn helt enkelt. Den tanken gör mig också förkrossad. (Ber om ursäkt till er som försökt länge till första barnet <3)

Jag förstår dig PRECIS!! Vi försöker också på en trea, två barn sedan innan med samma pappa. Detta blir vår 9onde månad (försök lite till och från men verkligen legat i sedan augusti). Jag kände lika häromdagen, ville ge upp men sen peppade jag mig själv och tänkte DÅ kommer det ju verkligen inte bli ngt syskon. Risk för tönt-varning nu men satte på Destinys Child och lyssnade på survivor typ 10 gånger. Blev peppad och tänkte nu jäklar ska vi lyckas!! Du är verkligen inte ensam, vi är flera här inne i samma sits! Kom med i decembertråden så ska vi stötta varandra <3

P.s. Än sålänge har du ju inte fått mens heller
  • Charlizee
    Milou3 skrev 2017-11-12 09:23:30 följande:

Det är ovissheten du panikar över. För tänk om någon sa till dig att på försök 12 så kommer du bli gravid, då hade det känts lättare visst? :) så mitt råd till dig är att försök lugna dig med att du kommer bli gravid igen. Ni har två barn tillsammans så du vet ju att allt fungerar.

Har du kollat upp ditt TSH? Förhöjda TSH-värden kan göra det knepigare att bli gravid. Sen är inte 10 försök en katastrof :) Många som försökt 1,5 år innan de lyckas så kämpa på lite till så ska du se att det går!

Så kloka ord Milou3, dom tar jag med mig! <3 Visst är det så att inte veta och den eviga väntan som tar kål på en...
Svar på tråden BIM november 2017