• Millannn

BIM november 2017

Hej allihopa som också längtar efter en liten bebis!

Jag är 21 år gammal och min sambo är 27 år och vi ska nu börja försöka med första barnet. Jag fick mens igår, den skulle egentligen komma den 30/9 men kom den 2/10 istället. Har äl 19/10 tror jag. Har BIM 3/11. Är det någon mer som vill följas åt? Har en menscykel på 32 dagar i genomsnitt.

• Svar på tråden BIM november 2017
  • Anonym (Fundersam)

Jag blir så ledsen. BIM-3 idag och har ett ganska så negativt test idag igen. Ger upp nu. Orkar inte fler försök nu, detta är vårt tionde misslyckade försök. Sjunde efter missfall. Känner mig så ledsen. Känns som att ?alla andra? bara plussar och plussar men inte jag. Det känns förjävligt att det aldrig tar sig. Har två barn sedan innan och det är samma pappa. Ändå vill det inte ta sig. Det kanske inte är meningen att jag ska ha fler barn helt enkelt. Den tanken gör mig också förkrossad. (Ber om ursäkt till er som försökt länge till första barnet <3)

• michimichi

Glad gubbe på clearblue digital ägglossningstest idag Skrattande Sexat loss hela veckan hehe, inget varannan, var tredje dag här inte Oskyldig Denna månaden bara måste det gå!

• Nela

Hej! Hoppar gärna in här för lite ångestrevidering

Vi har försökt bli gravida med ett syskon till vår 2,5-åring sedan i februari lite till och från. Jag har hunnit vara skengravid mer än en gång sedan dess kan jag säga och blir lika jävla besviken varje gång. Denna ÄL trodde jag vi missade men har så sjukt många symptom som jag inte haft tidigare och den där känslan att jo, jag MÅSTE vara gravid nu annars är det nåt FEL på mig!

BIM-4 idag och testade neg på eftermiddagsurin idag - hade så gärna velat ge ett positivt gravtest i fars dagspresent imorgon. Symptom hittills, förutom de mer PMS-iga som trötthet, törst, humörsvängningar och förändrad aptit som gjort mig skengravid tidigare försök:

- Molvärk i magen. Ömsom ?växtvärk/mensvärk?, ömsom sugande, som magkatarr., fast längre ner.

- Kissar på nätterna, brukar inte göra det...

- Drömmer mycket och konstigt.

- Halsbränna som skapar illamående.

- Massor med flytningar.

- Svullen och trång i underlivet

- Huvudvärk

- Gasig, uppblåst och orolig i magen sedan ca en vecka tillbaka

Jag vill ju bara veta, trots att det känns som jag redan vet. Med mitt första barn testade jag negativt tills efter BIM. Håller tummarna!

• AnnaB90
    JohannaN2015 skrev 2017-11-11 22:57:22 följande:

Åh tack så jätte mycket!! :) jag tog ett enda ägglosniingstest förra veckan på torsdag och då var det rätt starkt, men inte 100% så visste inte om den varit eller skulle komma! Hade bara ett, så vi spexade på torsdagen, och lördagen... första försöket! Känns helt sjukt! Tror inte jag är så långt gången.. men har faktiskt ingen aning, haha!

Tänk att det blev så rätt då!! :) Testade du något innan idag?
  • Queva
    Anonym (Fundersam) skrev 2017-11-11 22:58:59 följande:

Jag blir så ledsen. BIM-3 idag och har ett ganska så negativt test idag igen. Ger upp nu. Orkar inte fler försök nu, detta är vårt tionde misslyckade försök. Sjunde efter missfall. Känner mig så ledsen. Känns som att ?alla andra? bara plussar och plussar men inte jag. Det känns förjävligt att det aldrig tar sig. Har två barn sedan innan och det är samma pappa. Ändå vill det inte ta sig. Det kanske inte är meningen att jag ska ha fler barn helt enkelt. Den tanken gör mig också förkrossad. (Ber om ursäkt till er som försökt länge till första barnet <3)

Förstår din frustraion.. Kanske en paus från FL kan vara bra? Att se alla plussa ÄR stressigt. Önskar dig lycka till!
  • MammaMia1012
    Queva skrev 2017-11-11 22:26:44 följande:

Ja men precis. Vakna nätter, bajsblöjor, såriga bröstvårtor, otränad kropp, inget privat liv, kräk, hahaa.. åå vad man längtar efter plus ????...

Det jag gör är väl kanske i när jag köper kläder och inte så mkt jeans just nu utan faktiskt om man skulle kunna ha en Liten mage kanske i... och försöker använda allt snyggt jag inte har hunnit använda... och kankse aldrig kommer igen..

Våra är 5&7 år ja men eller hur. Ja men precis så tänker jag med, på med de taighta kläder man har men införskaffar inte nytt.. Hahaha
  • MammaMia1012
    Jooosen skrev 2017-11-11 22:14:38 följande:

Ja hoppas! Några dar innan har ja gjort men blir så besviken. Så har börjat strunta i testning. Förra månaden var mensen dock sen 1 vecka så då testade jag.. men den kom tillslut... så ja kommer nog inte testa alls om ja inte e över bim eller råkar ha suuuupertydliga symptom!

Låter klokt! Man vill så mycket så besvikelsen blir så stor

Men denna månad händer det hoppas vi <3
  • R84
    Anonym (Fundersam) skrev 2017-11-11 22:58:59 följande:

Jag förstår dig helt och fullt! Vi har försökt med första barnet i två år nu. Jag har brutit ihop när människor i min närhet plussar (detta för att sen känna mig som en hemsk människa för att min reaktion blev som den blev). Mitt hjärta naggas alltid lite i kanten när det där plusset inte kommer. Månad efter månad. Jag försöker ändå i min sorg tänka att när den här ungen väl kommer till världen så kommer han/hon vara den mest efterlängtade och älskade ungen i världen! Han/hon kommer att ha föräldrar som har längtar i flera, flera år. Och jag och sambon kommer att komma ut genom den här erfarenheten som starkare människor. Även om jag just nu känner mig rätt liten och svag. Jag skickar alla kramar och hoppas att det tar sig SNART!
  • Matildalinea

Någon mer har som har väldigt ömma bröstvårtor och typ rysningar/ilningar i dom innan bim ..? Är på ÄL+7 idag och har haft det i ca 2-3 dagar

Bim 19/11

• Penguinlover
    Matildalinea skrev 2017-11-12 08:56:34 följande:

Någon mer har som har väldigt ömma bröstvårtor och typ rysningar/ilningar i dom innan bim ..? Är på ÄL+7 idag och har haft det i ca 2-3 dagar

Bim 19/11

Jag har det! Också på äl+7. Har haft ömma bröst hela veckan, men idag är det bara bröstvårtorna som är ömma. Tror att det började igår. Hoppas att det är ett gott tecken för oss!
Svar på tråden BIM november 2017