• Millannn

BIM november 2017

Hej allihopa som också längtar efter en liten bebis!

Jag är 21 år gammal och min sambo är 27 år och vi ska nu börja försöka med första barnet. Jag fick mens igår, den skulle egentligen komma den 30/9 men kom den 2/10 istället. Har äl 19/10 tror jag. Har BIM 3/11. Är det någon mer som vill följas åt? Har en menscykel på 32 dagar i genomsnitt.

• Svar på tråden BIM november 2017
  • Queva
    ellinorwe skrev 2017-10-20 09:07:37 följande:

Jag kan tänka mig att vara med i en fb grupp queva ?

Då skapar jag en! Skicka ett meddelande till mig! :)
  • Anonym (tossa)
    Queva skrev 2017-10-20 09:39:28 följande:
    Som jag förstått går det upp innan ägget släpper. Sen överlever de ca 8-24h.

Så nu har de nog släppt. Vid stegring när sträcket är som kontroll eller starkare släpper ägget efter 1-2 dygn.

Okej så om vi "fick till det" tisdag och torsdag så borde det klaffa med ÄL??

"Lönar" det sig att köra på i dag också eller är det "försent"??

• Anonym (tossa)

Nu påbörjas den jobbigaste väntan... på BIM!! Gråter

• saijda
    XAHHA92 skrev 2017-10-20 09:12:20 följande:

Det undrar även vi :( Känner ett par (som redan har barn) ansökte om utredning samtidigt som oss, skillnaden är att dom är redan klara med alla undersökningar, blodprov, spermaprov, vul, spolning av äggledare m.m. Vi har bara fått lämna blodprov och spermaprov, svar får vi inte förrän i december. Så det är en väldigt låååååång väntan.

Men gud vad är det för system :o åh hoppas för er! <3
  • Horisonten

Hej tjejer :)

Idag mår jag bättre efter långt samtal med mannen igår. Vi skall fortsätta och köra på!! :) Jag har försökt ändra inställning att tar de lite tid så okej. Hoppas de sker innan allra helst årets slut. Att vi får plus i januari. Men inom ett halvår hoppas jag. Jag vet att de kan ta längre tid men jag kan inte tänka längre just nu. Så fortsätta ha sex varannan dag hela cykeln.,så mys 3-4 gånger i veckan tänker vi :) Då borde vi inte missa. Trots svampen så myste vi ju i torsdags och tänkt mysa imorgon också :)

Sen när de gäller svampen så tror vi kanske att jag fick den ännu lättare pga min dunderflrkylnkng att jag blev ännu känsligare för och få de då. Så nu behandlar vi svampen,använda pre seed för mer glid och minska friktion. Och då mindre skav och då förhoppningsvis minska risken för svamp. :) Sen köpt massa nya bomullstrosor som också skall vara bättre. Sen är de bars köra oc hålla tummarna. :)

Får jag svamp igen får vårdcentralen faktiskt hjälpa mig och skriva ut tablett. Så är det bara!! Men detta känns bra just nu. Men jag kommer säkert bli ledsen om de i te går denna månaden eller framöver. Och kommer säkert få dippar men får försöka tänka så här. För både min skull,mannens och våra 2 barn som vi redan har.

Tack för att ni finns <3

• XAHHA92
    saijda skrev 2017-10-20 10:24:42 följande:

Men gud vad är det för system :o åh hoppas för er! <3

Undrar också vad det är för system! :( Klart att alla ska få hjälp, men jag tycker också att vi borde bli prioriterade först.

Tänk er känslan av att vänta på domen, om man kan få barn eller inte...
    Försöker med första sen maj -16 (försök 19, bim 17/11)
  • saijda
    XAHHA92 skrev 2017-10-20 11:16:41 följande:

Undrar också vad det är för system! :( Klart att alla ska få hjälp, men jag tycker också att vi borde bli prioriterade först.

Tänk er känslan av att vänta på domen, om man kan få barn eller inte...

Jag håller med dig fullständigt!

Usch jag kan inte ens försöka förstå hur det känns för er! Får ont i hjärtat bara av att tänka på det :(
  • saijda
    Lantisbarn skrev 2017-10-20 11:59:49 följande:

Då hoppar ja in här o hoppas att november blir våran månad <3

Det håller vi tummarna för! <3
  • Septemberlöv

Hej!

Hoppar gärna in här. Har Bim igår men ingen mens. Periodvis har den hoppet några dagar så man går ta det på en höft. Vill bara ha den så vi kan börja försöka. Ska ha ÄL i början av Nov :)

Svar på tråden BIM november 2017