• Millannn

BIM november 2017

Hej allihopa som också längtar efter en liten bebis!

Jag är 21 år gammal och min sambo är 27 år och vi ska nu börja försöka med första barnet. Jag fick mens igår, den skulle egentligen komma den 30/9 men kom den 2/10 istället. Har äl 19/10 tror jag. Har BIM 3/11. Är det någon mer som vill följas åt? Har en menscykel på 32 dagar i genomsnitt.

• Svar på tråden BIM november 2017
  • Erica1985

Hej följer med detta gänget på resan! Nu kör vi igång syskonverkstaden igen efter ett missfall i v 13 i augusti. Mensen är helt fucked up men vi kör ändå, borde ha haft äl nu och nu är det bara att vänta och hoppas att mensen inte kommer.

• Oliven1992

Hej igen alla! Tycker det är så skönt att kunna ta del av era berättelser och även få prata ut själv! Vi har inte berättat för någon mer en min bästa kompis att vi planerar barn, hur har ni gjort? Det är ju det ENDA man tänker på hela tiden...och det är så svårt att inte få prata med närstående om det! Hade ÄL igår som stämde enligt appen ?P Tracker?, rekomenderar verkligen den, helt gratis dessutom. Vi vill verkligen ha barn så vi har legat i princip varje dag denna månad, men efter ÄL blir det en paus från sex och en eeeevig väntan på BIM den 3/11...Nu håller jag tummarna för er andra och för det där pluset i november <3

• Horisonten

Hej tjejer. En fråga när är det ?normalt? och ha äl? Alltså vilken dag i cykeln? Har oftast 28 dagar. Saken är den stt jag började få mer flytningar igår. Men idag ytligare och der genomskinliga och lite trådiga. Men känns som de skall bli mer och längre innan äl. Men osäker. Har inte äl tester. Är idag på cykeldag 10 och appen säger äl om 3 dagar alltså dag 13 och jag räknar äl dag 14. Men kan de vara så att äl redan är på g? Kan man ha såhär långt innan? Och är äl när de är trådigt eller är det dagen efter? Hade igår lite ont i magen och idag lite o ryggen. Men svårt då jag ofta kan ha ryggvärk. Men sitter på ena sidan om ryggraden i svanken. Mycket frågor och funderingar nu. Hihi :p

• Queva
    Anonym (tossa) skrev 2017-10-20 22:53:00 följande:

Tog ett ÄL test ikväll också och då var teststrecket jättesvårt. Då borde man kunna anta att jag hade ÄL igår dom jah misstänkte...vi hade ihop det igår och två dagar innan ÄL isf..vad tror ni???

Bör ju räcka. Viss sperma lever ju 7dagar!
  • Queva
    saijda skrev 2017-10-20 18:14:51 följande:

Obs! Ber om ursäkt i förväg om det är äckligt!)

Gud så märkligt - har inte haft en blödning sedan imorse men varje gång jag har gått på toa så har det kommit röttrosa i toaletten och på pappret. Nu när jag var på toa så var det i stort sett inget röttrosa alls, varken i toaletten eller på pappret.

Kan mensen vara så kort som knappt 1,5 dag ? Och är det mens i såna fall? ;0

Nidblödning? Gör ett test? :)
  • Queva
    Horisonten skrev 2017-10-21 09:44:49 följande:

Hej tjejer. En fråga när är det ?normalt? och ha äl? Alltså vilken dag i cykeln? Har oftast 28 dagar. Saken är den stt jag började få mer flytningar igår. Men idag ytligare och der genomskinliga och lite trådiga. Men känns som de skall bli mer och längre innan äl. Men osäker. Har inte äl tester. Är idag på cykeldag 10 och appen säger äl om 3 dagar alltså dag 13 och jag räknar äl dag 14. Men kan de vara så att äl redan är på g? Kan man ha såhär långt innan? Och är äl när de är trådigt eller är det dagen efter? Hade igår lite ont i magen och idag lite o ryggen. Men svårt då jag ofta kan ha ryggvärk. Men sitter på ena sidan om ryggraden i svanken. Mycket frågor och funderingar nu. Hihi :p

Läter normalt! Har ofta mer symptom 10-13 och äl 13-14. Tror de är för kroppen "ska" ligga innan då spermier överlever längre än ägget
  • Horisonten
    Queva skrev 2017-10-21 09:55:04 följande:

Läter normalt! Har ofta mer symptom 10-13 och äl 13-14. Tror de är för kroppen "ska" ligga innan då spermier överlever längre än ägget

Skönt. Har lite mer ont i magen nu och känner svullen över mage. Antagligen. Så rädd för att svampen skall komma tillbaka nu när de blir mer fultigt och så. Tycker de kliar lite men nog inbillning och att de är mer fultigt tror jag. Men skall fortsätta behandla med kräm och blir att byta trosor och hålla torrt. Någon som känner igen? Hoppas vi kan mysa idag och varannan dag framöver. :) iallafall veckan som kommer. Men orolig att svampen kommer tillbaka. Köpte ju pre seed igår men hann inte komma :( Hoppas de kommer på måndag. Så får bli och köra en dag utan och hoppas inte svampen kommer pga ett enda slidsamlag. Vet inte hur snabbt svamp kan återkomma efter behandling. Vill ju ha så bra miljö som möjligt för spermierna för befrukting så.
  • Nyckelpiga2017

Nu är jag på äl+5. Kan tiden bara gå lite fortare?!

• Horisonten

Usch lite rädd att svampen inte är borta :( Har som lite tjockare flyttningar. Typ lotion lite gulvita. Skit svårt och förklara. Inte gryniga. Men liksom tjockare och man kan dra ut de som gummiband och när de åker ihop. Blir det de där lite mer vita. Någon som känner igen? Är de för äl närmare sig eller redan varit eller beror de på stt svampen inte är borta? :( Jag hade mer gula och gryniga flyttningar när jag upptäckte svampen. Och svårare och få bort och mer ?torra? smuliga eller vad man skall säga. Nu känns de mer vårt. Blir orolig bara. Tyckte inye de kliar direkt. Inte mer än när jag tänker på det och lite ibland men kan ju bero på art de är fuktigare nu så att säga. Hoppss ni förstår. Ber om ursäkt för all info och detaljer. Orolig för dålig miljö för spermierna. :( Väldigt orolig. Kan någon hjälpa? Någon som känne igen? Snälla!!

Svar på tråden BIM november 2017