• Millannn

BIM november 2017

Hej allihopa som också längtar efter en liten bebis!

Jag är 21 år gammal och min sambo är 27 år och vi ska nu börja försöka med första barnet. Jag fick mens igår, den skulle egentligen komma den 30/9 men kom den 2/10 istället. Har äl 19/10 tror jag. Har BIM 3/11. Är det någon mer som vill följas åt? Har en menscykel på 32 dagar i genomsnitt.

• Svar på tråden BIM november 2017
  • mrsLina

Kan någon kolla på detta. Enligt algoritmen på nc så hade jag ägglossning på cd 19, ( i onsdags) men fick ej positivt på ägglossningstestet föränn cd 20 ( torsdag). Hur kommer det sig? Hade ägglossningssmärta i fredags och i lördags..

Vilken dag skulle ni räkna som äl?

• Sopp
    mrsLina skrev 2017-11-13 07:06:07 följande:

Kan någon kolla på detta. Enligt algoritmen på nc så hade jag ägglossning på cd 19, ( i onsdags) men fick ej positivt på ägglossningstestet föränn cd 20 ( torsdag). Hur kommer det sig? Hade ägglossningssmärta i fredags och i lördags..

Vilken dag skulle ni räkna som äl?

fredagen antagligen, appen är ju mer än gissning och ÄLtest bekräftelse på att det kommer hända om 12-48 timmar
  • Nela

Nu händer det grejer! Hulkade i toaletten imorse och hann knappt stoppa in tandborsten innan munnen började blöda. Ska springa ner på apoteket och köpa ett nytt early. Måste lämna besked till ett nytt jobb idag... Vet fan inte hur jag ska tänka!

• Lottch3n
    MammaMia1012 skrev 2017-11-12 21:13:08 följande:
    Å jag vet, man bara pendlar fram och tillbaka <3 man vill bara stänga av tankarna till BIM!

Vi jag två sedan tidigare, 7 och 5år. Kommer inte ihåg om jag kände något första dagarna med någon av dem. Men vet att jag hade en känsla och det stämde! Första tog på 3e försöket (det var även första "riktiga" försöket) sen när vi bestämde vi oss för att försöka med nr 2 och jag blev gravid på 1a försöket men fick ett tidigt missfall. Sen tog det 3 försök igen och jag var gravid och fick vår älskade dotter <3

Hur var din första graviditet? Hur kände du de första dagarna/veckorna?
    Ja tänk om man bara kunde koppla bort hjärnan mellan äl och bim, vad underbart det hade varit. Ena dagen tror jag att det tagit sig och andra dagen inte :(

Åh då är era stora nu ju :) Vad mysigt med en trea :)
    Beklagar missfallet <3

Jag minns att jag kände det tidigt med dottern. Tröttheten och värken i magen.
    Det tog sig på första riktiga försöket med henne, så man har väl samma förhoppningar nu.
    Som sagt jag känner igen mycket, men kanske önsketänkande?
  • Lottch3n
    Tumvante skrev 2017-11-12 22:02:45 följande:
    Sjuuuukt. Testade redan igår och idag... ÄL+8 och +9... blankt såklart.

Tyckte jag kände något för några dagar sedan och lite idag... tror jag inbillar mig ;)
    Skönt att höra att någon mer också testat redan trots att det är för tidigt ;)
    Jag har hunnit med tre gånger, haha.
  • MammaMia1012
    Lottch3n skrev 2017-11-13 07:44:47 följande:

Ja tänk om man bara kunde koppla bort hjärnan mellan äl och bim, vad underbart det hade varit. Ena dagen tror jag att det tagit sig och andra dagen inte :(

Åh då är era stora nu ju :) Vad mysigt med en trea :)

Beklagar missfallet <3

Jag minns att jag kände det tidigt med dottern. Tröttheten och värken i magen.

Det tog sig på första riktiga försöket med henne, så man har väl samma förhoppningar nu.

Som sagt jag känner igen mycket, men kanske önsketänkande?

Ja skulle vara så mysigt med en liten <3 men mina andra vill inte ha ett litet syskon. Dottern är rädd att hon inte kommer vara min lilla bebis längre och stora killen är rädd att jag inte kommer ha tillräckligt med tid till honom.. Men de kommer ni älska den lille oavsett <3

Jag förstår inte mig på min mage nu?? Har malande typ mensvärk fast inte riktigt, uppblåst och jätte gasig. Min mage brukar inte vara så här?? Vet inte vad jag ska tro? Om det är för att jag tagit ut spiralen eller om det faktiskt skulle kunna vara ett litet puré som fäster?
  • AnnaB90
    Lottch3n skrev 2017-11-13 07:46:05 följande:

Jag har också börjat testa, såklart helt blankt här med. Vilket slöseri med pengar ;) Men man kan ju inte riktigt låta bli...

Jag har bim 20/11, så en vecka kvar. När har ni? :)
  • MammaMia1012
    Lottch3n skrev 2017-11-13 07:46:05 följande:

BIM börjar väl ändå närma sig för dig nu va? Har du testat idag ?
  • Lottch3n
    MammaMia1012 skrev 2017-11-13 07:58:55 följande:
    Ja skulle vara så mysigt med en liten <3 men mina andra vill inte ha ett litet syskon. Dottern är rädd att hon inte kommer vara min lilla bebis längre och stora killen är rädd att jag inte kommer ha tillräckligt med tid till honom.. Men de kommer ni älska den lille oavsett <3

Jag förstår inte mig på min mage nu?? Har malande typ mensvärk fast inte riktigt, uppblåst och jätte gasig. Min mage brukar inte vara så här?? Vet inte vad jag ska tro? Om det är för att jag tagit ut spiralen eller om det faktiskt skulle kunna vara ett litet puré som fäster?
    Jag tror att dom kommer bli upp över öronen förälskade den dagen syskonet är här :)<3

Precis som här. Är uppsvälld och kan inte dra in magen. Sitter nu här med dovt illamående och blev precis suuuuupervarm av att inte göra nått.
    Håller tummarna för dig!
Svar på tråden BIM november 2017