• Millannn

BIM november 2017

Hej allihopa som också längtar efter en liten bebis!

Jag är 21 år gammal och min sambo är 27 år och vi ska nu börja försöka med första barnet. Jag fick mens igår, den skulle egentligen komma den 30/9 men kom den 2/10 istället. Har äl 19/10 tror jag. Har BIM 3/11. Är det någon mer som vill följas åt? Har en menscykel på 32 dagar i genomsnitt.

• Svar på tråden BIM november 2017
  • Anonym (Orolig)

Är detta ett "dåligt" plus?

Stegringen de tre senaste dagarna. ÄL +13, BIM + 1.

Inga symptom egentligen. Orolig..

• Blackfrost

Idag är det cd19 och NC berättade att ÄL ska ha skett cd16. Vi hade sex cd 14 och cd16, så borde ha maxat denna månad. För säkersskull blev det sex även imorse. :) Jag går dock och tänker att det blir inget nu heller, måste ha lite is i magen. För någon anledning är jag säker att i mars sitter jag hos min gyn och planerar nästa steg (hon vill att jag kommer direkt efter 6 försök). Hade sådana symptom förra månaden (riktigt ömma bröst/bröstvårtor, stickkänslor, metallsmak i munnen etc.) som visade vara skengraviditetssymptom. Hoppas mycket men är rätt nöjd att det är äldsta barnens födelsedag och kalas om en vecka så är rätt upptagen med det och jobb. Min bror berättade igår att dem har startad babyverkstan så det vore ju sååå roligt om vi blev gravida samtidigt!

• Baraentilligen

Nu vet jag inte alls när min äl är eller var. Enligt mensen (som varade två dagar?) är jag nu på cd15. Men jag blödde lite några dagar innan mensen också så kan vara cd19 som mest. Flytningarna var äggviteliknande från måndag tills igår, men idag är de som bortblåsta. Hade också mjuk tapp i fredags och igår. Sex i fredags endast. Nu ömmar brösten vilket brukar hända ganska direkt efter äl, om jag inte mins fel. Är så länge sen jag haft normal cykel förut eftersom jag haft spiral inne. Så svårt att veta om vi alls lyckades pricka runt äl ens. Får väl bara vänta och se nu då, men verkar som att äl är över åtminstone. Får se när man börjar tjuvtesta då ;)

• Nela
    Queva skrev 2017-11-12 09:18:31 följande:

Tror jag ger upp för denna månaden :( bim 14-16nov. Så borde väll vara starkare?? Jag har innan fått tydliga plus på vanliga 2-4dagar innan. Vad är de för fel på min kropp nu :(

Kul att vi har BIM samtligt! Men du, vilket av testen är det? Jag ser ett +...

Mina vanliga pms-symptom som gjort mig skengravid tidigare har varit trötthet, uppblåst mage, avsmak på viss mat och törst.

Idag kom morgonillamåendet! Det och värken i magen har jag inte haft innan. Tänkte testa med morgonurin imorgon BIM-2 då jag måste lämna besked om ett nytt jobb imorgon. Dock köpte jag fel test nu, så vanliga CB digital... Tvek om det visar nåt om early visade neg igår?
  • Onewayticket

Är nog gravid! Både jag och sambon såg strecket som blått imorse. Det försvann lite när jag la över bilden på datorn och sen hit, men ser ni det med? :D

• Anonym (Kanske....)

Hej allihop. Jag hoppar in här lite sent mest för att det kan vara kul att ha någonstans att vända sig till när man har en tendens att överanalysera kroppens signaler innan plus.

Jag och min man är 28 år och försöker skaffa ett syskon till vårt 3åriga barn eftersom tiden käns rätt nu. Denna månad är vårt första försök och jag mådde väldigt illa och hade molvärk under min blöta period (kör med sekrermetoden) så jag är rätt övertygad om att jag hade äl denna månaden. Troligtvis skedde den någon gång mellan den 7-9 november så mensen borde komma någon gång mellan den 21-24 november om det inte tog sig på första försöket. Är så himla nyfiken och otålig och önskar det fans något sätt att ta reda på hur det gått fortare ????

• Anonym (Kanske....)
    Onewayticket skrev 2017-11-12 11:37:02 följande:

Är nog gravid! Både jag och sambon såg strecket som blått imorse. Det försvann lite när jag la över bilden på datorn och sen hit, men ser ni det med? :D

Tycker det ser ut som ett tydligt men suddigt plus! Grattis ????
  • Onewayticket
    Anonym (Kanske....) skrev 2017-11-12 11:45:14 följande:
    Tycker det ser ut som ett tydligt men suddigt plus! Grattis ????
    Ja, eller hur! Man är ju inte världens bästa fotograf, så lite suddigt blir det ;)
  • Anonym (Kanske....)
    Baraentilligen skrev 2017-11-12 11:22:02 följande:

Nu vet jag inte alls när min äl är eller var. Enligt mensen (som varade två dagar?) är jag nu på cd15. Men jag blödde lite några dagar innan mensen också så kan vara cd19 som mest. Flytningarna var äggviteliknande från måndag tills igår, men idag är de som bortblåsta. Hade också mjuk tapp i fredags och igår. Sex i fredags endast. Nu ömmar brösten vilket brukar hända ganska direkt efter äl, om jag inte mins fel. Är så länge sen jag haft normal cykel förut eftersom jag haft spiral inne. Så svårt att veta om vi alls lyckades pricka runt äl ens. Får väl bara vänta och se nu då, men verkar som att äl är över åtminstone. Får se när man börjar tjuvtesta då ;)

Lite som jag då. Hade äl sekret mellan mån-fredag så har ingen aning om när ägget släppte. Gissar på tis,ons eller torsdag dock. Vi kanske kan följas åt här? Vi borde ju ha bin mer eller mindre samtidigt denna månad <3
  • Anonym (Fundersam)
    Milou3 skrev 2017-11-12 09:23:30 följande:

Det är ovissheten du panikar över. För tänk om någon sa till dig att på försök 12 så kommer du bli gravid, då hade det känts lättare visst? :) så mitt råd till dig är att försök lugna dig med att du kommer bli gravid igen. Ni har två barn tillsammans så du vet ju att allt fungerar.

Har du kollat upp ditt TSH? Förhöjda TSH-värden kan göra det knepigare att bli gravid. Sen är inte 10 försök en katastrof :) Många som försökt 1,5 år innan de lyckas så kämpa på lite till så ska du se att det går!

Tack. Har inga symtom på varken hypo/hypertyreos så har svårt att tro att det skulle vara något fel på det. Men säker kan jag ju inte vara. Plus att jag blev gravid i mars men fick missfall. Tack igen för pepp!
Svar på tråden BIM november 2017