• Millannn

BIM november 2017

Hej allihopa som också längtar efter en liten bebis!

Jag är 21 år gammal och min sambo är 27 år och vi ska nu börja försöka med första barnet. Jag fick mens igår, den skulle egentligen komma den 30/9 men kom den 2/10 istället. Har äl 19/10 tror jag. Har BIM 3/11. Är det någon mer som vill följas åt? Har en menscykel på 32 dagar i genomsnitt.

• Svar på tråden BIM november 2017
  • Tumvante
    Nela skrev 2017-11-13 07:27:49 följande:

Nu händer det grejer! Hulkade i toaletten imorse och hann knappt stoppa in tandborsten innan munnen började blöda. Ska springa ner på apoteket och köpa ett nytt early. Måste lämna besked till ett nytt jobb idag... Vet fan inte hur jag ska tänka!

Sitter lite i samma sits... såg svagaste skuggan på tidigt test i morse ÄL +10. Så svag att jag måste mixtra med ljusinställningar för att det ska fastna på bild.

Men... ska på nr 2 intervju på två olika jobb imorgon.

Jag tänker definitivt tacka ja. Jag är iofs uppsagd, och har inget annars... men jag vet ju inte ens om jag får behålla graviditeten (har mist 4 grav i år).

Stannar barnet och jag börjar på nytt jobb, kommer jag berätta 3-4 månader senare (om jag kan dölja det) och berätta min historia om alla missfall, och att jag inte riktigt visste om vi skulle kunna behålla en graviditet utan att ha fått påbörja behandling (är under utredning och väntar svar, men läkaren tyckte vi skulle prova ändå)...

• Anonym (Fundersam)
    AnnaB90 skrev 2017-11-13 09:41:23 följande:

Jag ser också :)

Yeay!!! <3
  • Tumvante
    Anonym (Fundersam) skrev 2017-11-13 09:28:34 följande:

Testen idag BIM-1.

Tycker jag ser på det översta av de 3 :)
  • Lottch3n

Precis lämnat dottern på förskolan och promenerar hemåt nu och helt plötsligt började vägen gunga och det känns inte som att jag kan gå rakt :/

• Lottch3n
    Sopp skrev 2017-11-13 06:52:13 följande:

Vad tror ni? Nästan så att jag ser ett streck, BIM -2

Jag ser :)
  • Anonym (Fundersam)
    Tumvante skrev 2017-11-13 10:02:23 följande:

Tycker jag ser på det översta av de 3 :)

Nu hoppas jag att det ökar ordentligt <3 Ska testa i eftermiddag också då jag testar starkare då av någon anledning...
  • Nela
    Tumvante skrev 2017-11-13 09:45:09 följande:

Sitter lite i samma sits... såg svagaste skuggan på tidigt test i morse ÄL +10. Så svag att jag måste mixtra med ljusinställningar för att det ska fastna på bild.

Men... ska på nr 2 intervju på två olika jobb imorgon.

Jag tänker definitivt tacka ja. Jag är iofs uppsagd, och har inget annars... men jag vet ju inte ens om jag får behålla graviditeten (har mist 4 grav i år).

Stannar barnet och jag börjar på nytt jobb, kommer jag berätta 3-4 månader senare (om jag kan dölja det) och berätta min historia om alla missfall, och att jag inte riktigt visste om vi skulle kunna behålla en graviditet utan att ha fått påbörja behandling (är under utredning och väntar svar, men läkaren tyckte vi skulle prova ändå)...

Jag ser! Grattis!!

För mig är inte problemet vad nya jobbet ska tänka etc. Hade det så när jag blev oväntat gravid med min första och det var hemskt, lärde mig att arbetsgivaren får faan skylla sig själv! För min del handlar det mer om att byta från ett ?slappt? men extremt tråkigt jobb till ett betydligt mer krävande och roligt... Undrar om det är bra tajming för det isf. Men är ju som du säger svårt att veta om man ens får behålla det, vilket vi såklart hoppas på! Kör på och lycka till på intervjuerna!!
  • Nela

Orkar inte... Har spenderat 300 spänn på gravtest innan lunch och vet inte mer än jag gjorde imorse! Nu retirerar jag!

• Tumvante
    Nela skrev 2017-11-13 10:24:11 följande:

Jag ser! Grattis!!

För mig är inte problemet vad nya jobbet ska tänka etc. Hade det så när jag blev oväntat gravid med min första och det var hemskt, lärde mig att arbetsgivaren får faan skylla sig själv! För min del handlar det mer om att byta från ett ?slappt? men extremt tråkigt jobb till ett betydligt mer krävande och roligt... Undrar om det är bra tajming för det isf. Men är ju som du säger svårt att veta om man ens får behålla det, vilket vi såklart hoppas på! Kör på och lycka till på intervjuerna!!

Tack! Jag var uttråkad på mitt förra jobb, och motivationen var ej hög. Fick chans på att byta till något spännande, men tackade nej. Tyvärr. Jag tänkte hela tiden att jag skulle bli gravid och ville ju inte heller börja något då som jag skulle gå på mammaledighet på kort efter.

Men sett i backspegeln, skulle jag tagit det såklart!

Men båda jobb jag har chans på är mer spännande än det förra. Det gick dåligt för förra företaget, så där investerades ej tid i sånt som jag jobbar med och brinner för... så bra att jag fick gå.
Svar på tråden BIM november 2017