• Millannn

BIM november 2017

Hej allihopa som också längtar efter en liten bebis!

Jag är 21 år gammal och min sambo är 27 år och vi ska nu börja försöka med första barnet. Jag fick mens igår, den skulle egentligen komma den 30/9 men kom den 2/10 istället. Har äl 19/10 tror jag. Har BIM 3/11. Är det någon mer som vill följas åt? Har en menscykel på 32 dagar i genomsnitt.

• Svar på tråden BIM november 2017
  • Sopp

Grattis till er som fått ett plus! Jag kunde ej hålla mig från att ta ett ägglossningstest imorse (ja jag vet att man inte ska testa med detta för att påvisa graviditet men jag gjorde det iaf) och fick iprincip inget utslag, BIM på onsdag. Nu känner jag att det är lite kört för denna månad, och endel av mig känner även att det är lite skönt. Vet inte om vi ska pröva igen nästa månad eller avvakta

• Baraentilligen
    Anonym (Kanske....) skrev 2017-11-12 11:48:20 följande:

Lite som jag då. Hade äl sekret mellan mån-fredag så har ingen aning om när ägget släppte. Gissar på tis,ons eller torsdag dock. Vi kanske kan följas åt här? Vi borde ju ha bin mer eller mindre samtidigt denna månad <3

Det kan vi absolut göra :) Blir spännande nedräkning nu. Hade glömt hur jobbig väntan är ;)
  • Matildalinea
    Penguinlover skrev 2017-11-12 09:03:45 följande:

Jag har det! Också på äl+7. Har haft ömma bröst hela veckan, men idag är det bara bröstvårtorna som är ömma. Tror att det började igår. Hoppas att det är ett gott tecken för oss!

Åh jag hoppas verkligen de ! Det känns ändå bra :) har du också bim 19e ?
  • Lottch3n
    MammaMia1012 skrev 2017-11-12 17:13:56 följande:
    Alldeles för långt till BIM för mig 23-24/11 blir knäpp. Ena sekunden tänker jag att jag ska testa innan nästa helg andra sekunden så tänker jag att jag ska vänta till efter BIM men blir nog nånting däremellan Hahaha Jag köpte hem test redan innan jag fått ÄL hihi inget tålamod! När har du BIM?
    Åh då har du bim en vecka efter mig, har bim 17/11.
    Den känslan känner jag så väl igen. Hahah jag köpte också hem test innan ÄL ;)
    Jag förstår som sagt inte varför jag testat såhär tidigt redan, då jag in testade positivt med dottern förrän tidigast bim -1. ;)

Har du några känningar? :)
  • Ericsson93

Hoppar med in här :) är på ÄL + 6 , vet tyvärr ej BIM för har väldigt kort lutealfas :( är rädd att mensen kommer imorgon då jag förra månaden fick mens på ÄL + 7 :( Någon mer här som har/haft kort lutealfas?

• Baraentilligen

Klickade hem en drös graviditetstest nu redan så jag har sen till näst nästa vecka ;) Tror jag utgår från att äl var igår. Förr hade jag alltid en lutealfas på 12 dagar men vet inte hur det är nu efter spiralen. Nå med ett gäng billiga test sen så lär jag nog börja testa eventuellt redan nästa söndag ;) Typ äl+8 då.

• MammaMia1012
    Lottch3n skrev 2017-11-12 17:53:56 följande:

Åh då har du bim en vecka efter mig, har bim 17/11.

Den känslan känner jag så väl igen. Hahah jag köpte också hem test innan ÄL ;)

Jag förstår som sagt inte varför jag testat såhär tidigt redan, då jag in testade positivt med dottern förrän tidigast bim -1. ;)

Har du några känningar? :)

Jag har känt av eller vart rätt öm i tjejmagen efter ÄL ver inte riktigt vad det beror på. Idag har jag känt av brösten men det brukar jag kunna göra fram till mensen så inget konstigt med det. Däremot har jag känt av ryggen och det har jag aldrig gjort tidigare??? Har du känt något?
  • Lillefiddelin

Uppdatering här nu! ÄL beräknas vara på g imorgon/övermorgon, har höjning på äl test och idag var det näääästan lika starkt som kontrollstrecket. BIM vid 28e

Nån som ligger till ungefär likadant så man kan följas åt fram till BIM och peppa? Ni som har tidigare BIM, håller alla tummar och tår för ett plus åt er och följer er mer än gärna med såklart!

Myser till det varje chans jag får bara för att nu... haha. Han kommer tröttna på sex snart ;)

• Anonym (Fundersam)

Hmm... kanske inte ska kasta in handduken än... Vet ej om det syns på fl... BIM-2...

Svar på tråden BIM november 2017