• Millannn

BIM november 2017

Hej allihopa som också längtar efter en liten bebis!

Jag är 21 år gammal och min sambo är 27 år och vi ska nu börja försöka med första barnet. Jag fick mens igår, den skulle egentligen komma den 30/9 men kom den 2/10 istället. Har äl 19/10 tror jag. Har BIM 3/11. Är det någon mer som vill följas åt? Har en menscykel på 32 dagar i genomsnitt.

• Svar på tråden BIM november 2017
  • Anonym (Kanske....)
    Anonym (Orolig) skrev 2017-11-12 10:31:31 följande:

Är detta ett "dåligt" plus?

Stegringen de tre senaste dagarna. ÄL +13, BIM + 1.

Inga symptom egentligen. Orolig..

Ser väll ut som ett riktigt tydligt plus? När jag blev gravid med dottern var det inte planerat och jag var stressad och märkte inte att mensen var sen. Kände av graviditeten först i v.6 och då trodde jag först att jag höll på att bli magsjuk. ????

Molvärken kom först runt v.8 för mig. Varje graviditet är unik. Njut av att du inte känner några symptom så länge det varar.
  • Anonym (Orolig)
    Anonym (Kanske....) skrev 2017-11-12 11:52:54 följande:

Ser väll ut som ett riktigt tydligt plus? När jag blev gravid med dottern var det inte planerat och jag var stressad och märkte inte att mensen var sen. Kände av graviditeten först i v.6 och då trodde jag först att jag höll på att bli magsjuk. ????

Molvärken kom först runt v.8 för mig. Varje graviditet är unik. Njut av att du inte känner några symptom så länge det varar.

Hoppas verkligen det är det!

Vilken tur det inte var magsjuka! ;)

Det är så jobbigt att fundera hela tiden på om det ska gå vägen eller inte, men då ska jag försöka tänka att det förhoppningsvis är normalt!
  • Anonym (Kanske....)
    Anonym (Orolig) skrev 2017-11-12 13:08:59 följande:

Hoppas verkligen det är det!

Vilken tur det inte var magsjuka! ;)

Det är så jobbigt att fundera hela tiden på om det ska gå vägen eller inte, men då ska jag försöka tänka att det förhoppningsvis är normalt!

Vänta du ett par dagar och känner du dug fortfarande orolig och vill heta säkert så kam man ju alltid köpa ännu ett test. Så länge det fortsätter vara tydligt så är ju allt troligtvis helt i sin ordning i magen.

Lycka till med det lilla fröet där inne.
  • Melika
    Charlizee skrev 2017-11-12 10:17:52 följande:

Den heter BIM december 2017, ligger ganska långt ned under ?planera barn?

Hirtar lnte??

Ska leta mer tack!
  • Anonym (Orolig)
    Anonym (Kanske....) skrev 2017-11-12 13:15:55 följande:

Vänta du ett par dagar och känner du dug fortfarande orolig och vill heta säkert så kam man ju alltid köpa ännu ett test. Så länge det fortsätter vara tydligt så är ju allt troligtvis helt i sin ordning i magen.

Lycka till med det lilla fröet där inne.

Tack! :) Det kan nog bli några test till.. ;) Hoppas innerligt!
  • MammaMia1012
    Lottch3n skrev 2017-11-12 15:16:45 följande:

Någon mer än jag som tycker att dagarna till bim går extra sakta?

Här är en som tycker det bara sniglar fram, alldeles för mycket tid att känna efter Hahaha
  • Lottch3n
    MammaMia1012 skrev 2017-11-12 16:20:09 följande:
    Här är en som tycker det bara sniglar fram, alldeles för mycket tid att känna efter Hahaha
    Ja fy bubblan ;)
    När har du bim? :)
    Har du testat än? Här är en som testat tre gånger redan, haha. Även fast jag med dottern fick supersvagt på bim-1... kan verkligen inte hålla mig.
  • LA87
    Mllm skrev 2017-11-11 15:51:01 följande:

Ja alltså långa cykler är ju så frustrerande! Chanserna blir ju så få och så kan man ju inte veta på förhand när ägglossningen tänkt ske. Började tempa i augusti och det har hjälpt mig så mycket. Nu får jag bekräftat om/när äl skett så jag behöver inte gå och fundera och testa lika mycket. Rekommenderar verkligen att börja tempa. Du lär känna din kropp mycket bättre och att få äl bekräftat är så skönt. LH test kan ju visa positivt trots att äl inte sedan sker.

Stort lycka till till dig med!

Hej!

Har faktiskt tempat till och från i 2,5 år men eftersom mensen varit så oregelbunden har det känts rätt lönlöst. Men gör det också nu sen vi bestämde oss att börja försöka i somras :) tyvärr är det ju redan lite försent när NC väl bekräftat ÄL men absolut bra för statistiken och hålla koll ändå :)

Hur går det för dig? Fick du bekräftad ÄL tillslut? Funkar ÄL-tester för dig? Jag fick faktiskt maximal ÄL förra månaden med CB dubbel. Första gången det hänt, man får fira det lilla haha :)
  • MammaMia1012
    Lottch3n skrev 2017-11-12 16:47:06 följande:

Ja fy bubblan ;)

När har du bim? :)

Har du testat än? Här är en som testat tre gånger redan, haha. Även fast jag med dottern fick supersvagt på bim-1... kan verkligen inte hålla mig.

Alldeles för långt till BIM för mig 23-24/11 blir knäpp. Ena sekunden tänker jag att jag ska testa innan nästa helg andra sekunden så tänker jag att jag ska vänta till efter BIM men blir nog nånting däremellan Hahaha Jag köpte hem test redan innan jag fått ÄL hihi inget tålamod! När har du BIM?
Svar på tråden BIM november 2017