• Millannn

BIM november 2017

Hej allihopa som också längtar efter en liten bebis!

Jag är 21 år gammal och min sambo är 27 år och vi ska nu börja försöka med första barnet. Jag fick mens igår, den skulle egentligen komma den 30/9 men kom den 2/10 istället. Har äl 19/10 tror jag. Har BIM 3/11. Är det någon mer som vill följas åt? Har en menscykel på 32 dagar i genomsnitt.

• Svar på tråden BIM november 2017
  • Tumvante
    MrsPotter skrev 2017-11-13 19:31:08 följande:

Hej! Hoppar in här. Är 28 år och längst efter mitt första plus. Vi har försökt i ett år nu och har precis påbörjat utredning. Min man har lämnat prov och jag ska lämna blodprov nu när min mens kommer.

MEN....! Jag är nu på BIM+4. Har inte testat än, vill vänta lite till. Jag har haft molvärk i flera dagar nu, den kom 3-4 dagar innan BIM och har sjukt ömma bröstvårtor. Ouch! Det känns s dock som att mensen ska komma vilken minut som helst, molvärken kommer och går och så även ryggvärk jag fick för någon dag sen.

Någon som har erfarenhet av att mensvärken fortsatt efter BIM, från och till...? Och även ryggont? Jag blir lite galen här för jag vill verkligen vara gravid, men samtidigt vill jag att mensen ska komma snart om den nu ska komma...om ni förstår vad jag menar :)

BIM+4???? Wow! Att du kan hålla dig från att testa!
  • Anonym (Fundersam)
    Tumvante skrev 2017-11-13 19:56:56 följande:

Ökar ju på riktigt bra... på bara en dag!

Det gör ju det :O snabbt också! <3
  • Onewayticket

Plussade igår och började blöda idag. Panik.. har läst att man kan blöda.. men är ändå rädd.. 

• Lantisbarn

Va roligt att se att några av er har plussat!!!! Är på äl +9 tror ja idag så ett tag kvar men mår riktigt illa även spytt men vågar inte hoppas på nått kan lika gärna var stress lr nått annat :)

• Lottch3n
    Tumvante skrev 2017-11-13 19:59:10 följande:
    När du skriver ljusbrunt... så kan det ju vara var som helst som det kommer från. De säger att 25 % bløder trods sund graviditet. Håller tummarna! Om du inte börjar få riktigt mensblod och ditt HCG fortsätter att öka på så....
    Jag vet inte om jag vågar testa imorgon :( usch för denna känslan.
  • stila
    AnnaB90 skrev 2017-11-13 18:49:42 följande:

Tack!! :) Du har plusat?? Svårt att hålla reda på alla i tråden <3

Nej då! Alldeles för tidigt för test ännu :) åtta dagar till mens, men kanske jag har lite kortare lutealfas om nu ÄL var i torsdags/fredags.... det här är så förvirrande. Men spännande att lära sig om sin kropp! Tillbaka på spåret: borde väl kunna testa om två dagar om tidiga test går att användas sex dagar innan mens?! Fast då var det ju den eventuellt sena ÄL, så det borde vara tryggare att testa om tidigast fyra dagar.

Ursäkta ordbajseriet ;)
  • stila
    Baraentilligen skrev 2017-11-13 19:27:26 följande:

Ytterligare tecken på att äl passerat; pms. Humöret riktigt i botten ikväll. Skönt ändå att veta att vi prickade äl. Vi har gjort vårt bästa :)

Åh jag har också fått en riktig dipp i humöret. Jäkla pms.

Kommer en chans nästa månad också <3
  • AnnaB90

[quote=78188587][quote-nick]stila skrev 2017-11-13 20:32:47 följande:[/quote-nick]Nej då! Alldeles för tidigt för test ännu :) åtta dagar till mens, men kanske jag har lite kortare lutealfas om nu ÄL var i torsdags/fredags.... det här är så förvirrande. Men spännande att lära sig om sin kropp! Tillbaka på spåret: borde väl kunna testa om två dagar om tidiga test går att användas sex dagar innan mens?! Fast då var det ju den eventuellt sena ÄL, så det borde vara tryggare att testa om tidigast fyra dagar.

Okej! :) Ja men de här tidiga testerna verkar inte funka från 7 dagar efter äl för särskilt många när jag läser i olika trådar. Lite frustrerande! Men det kanske bara är så att jag inte är gravid, det kommer ju inga testa kunna göra något åt i slutändan :/

Humöret går verkligen upp och ner i väntan på bim...

• AnnaB90
    AnnaB90 skrev 2017-11-13 20:41:33 följande:

[quote=78188587][quote-nick]stila skrev 2017-11-13 20:32:47 följande:[/quote-nick]Nej då! Alldeles för tidigt för test ännu :) åtta dagar till mens, men kanske jag har lite kortare lutealfas om nu ÄL var i torsdags/fredags.... det här är så förvirrande. Men spännande att lära sig om sin kropp! Tillbaka på spåret: borde väl kunna testa om två dagar om tidiga test går att användas sex dagar innan mens?! Fast då var det ju den eventuellt sena ÄL, så det borde vara tryggare att testa om tidigast fyra dagar.

Okej! :) Ja men de här tidiga testerna verkar inte funka från 7 dagar efter äl för särskilt många när jag läser i olika trådar. Lite frustrerande! Men det kanske bara är så att jag inte är gravid, det kommer ju inga testa kunna göra något åt i slutändan :/

Humöret går verkligen upp och ner i väntan på bim...

Oj va konstigt det blev... skulle vara ett svar till dig, stila!
  • Anonym (Kanske....)

Suck... 7-12 dagar till bm beroende på när ägglossningen skedde denna månaden. Är fortfarande 100% säker på att jag hade äl för mitt eftermiddagsillamående håller i sig och idag har jag haft problem med styva bröstvårtor som skavt mot bh-n hela dagen. Inbillar mig även att de är mer rosaröda än vanligt. Brukar ha problem med känsliga bröstvårtor någon vecka innan mens så inget konstigt alls egentligen. Bara jag som tycker att tiden sniglar sig fram och överanalyserar minsta lilla känsla kroppen har just nu.

Grattis till alla er som plussat och beklagar till de/den som fick mens denna månad. Har bara ögnat igenom tråden då det var väldigt mycket som skrivits sen senast jag tittade in så såg bland annat att många testat positivt.

Svar på tråden BIM november 2017