• Millannn

BIM november 2017

Hej allihopa som också längtar efter en liten bebis!

Jag är 21 år gammal och min sambo är 27 år och vi ska nu börja försöka med första barnet. Jag fick mens igår, den skulle egentligen komma den 30/9 men kom den 2/10 istället. Har äl 19/10 tror jag. Har BIM 3/11. Är det någon mer som vill följas åt? Har en menscykel på 32 dagar i genomsnitt.

• Svar på tråden BIM november 2017
  • mrsLina
    Anonym (22/11) skrev 2017-11-18 15:04:12 följande:

Mitt första tecken med min första graviditet var synligare blodådror på brösten! :) Drömmer också vanisinnigt mycket, testade dock negativt idag! Så det vette sjutton vad jag ska tro

Vad säger magkänslan dig? Kan vara så att det är lite för tidigt än. Ge inte upp hoppet :)
  • Lantisbarn
    AnnaB90 skrev 2017-11-18 10:22:02 följande:

Ja tycker man ser en skugga :) du får köra ett starkare streck om någon dag wiee!!! Håller tummar o tår själv har ja inte testat på några dar är på bim -1 idag o har inga test kvar haha

Åh va skönt att du säger det!! Orolig för blödningen jag har nu bara :( Mina test är också slut så får köpa nya idag haha, ska testa i morgon igen tänkte jag, mest pga blödningen.

När ska du testa?? :D[/quote]

Blöndning behöver ju inte betyda nått negativt är vanligt att man kan blöda lite :) i morgon tror ja det blir lr måndag hihi vi får uppdatera varandra :)
  • Anonym (22/11)
    mrsLina skrev 2017-11-18 15:13:05 följande:

Vad säger magkänslan dig? Kan vara så att det är lite för tidigt än. Ge inte upp hoppet :)

Jag vågar inte lita på magkänslan, har egentligen inga andra symtom än att jag drömmer väldigt mycket men som är väldigt ovanligt för mig och har bara skett i samband med graviditet förr.. så det är ju klart att man funderar.. Har en ganska lång cykel men aldrig kunnat testa positivt före bim förut, men nu hade jag ett testa tidigt test, och det tror jag inte jag använt mig av förr, så hoppades att det skulle visa sig på testet :) men men.. det är väl bara vänta, på måndag eller tisdag bör det komma i brevlådan :)
  • mrsLina
    Anonym (22/11) skrev 2017-11-18 15:31:28 följande:

Jag vågar inte lita på magkänslan, har egentligen inga andra symtom än att jag drömmer väldigt mycket men som är väldigt ovanligt för mig och har bara skett i samband med graviditet förr.. så det är ju klart att man funderar.. Har en ganska lång cykel men aldrig kunnat testa positivt före bim förut, men nu hade jag ett testa tidigt test, och det tror jag inte jag använt mig av förr, så hoppades att det skulle visa sig på testet :) men men.. det är väl bara vänta, på måndag eller tisdag bör det komma i brevlådan :)

Jag hade tänkt testa på mån också. :) lycka till och uppdatera gärna
  • MrsPotter
    MammaMia1012 skrev 2017-11-18 10:18:08 följande:

Ååå stort jätte grattis!!! Så glad för dig! Verkligen inga tvivel på det plusset

Tack så mycket! :) Nej, verkligen inga tvivel. Jag hade det på känn, men såklart man vart nervös under de där 5 minuterna tills strecken kom!
  • MrsPotter
    Isathe skrev 2017-11-18 10:22:38 följande:

Ååååå stort grattis!!! Duktig du är som väntat så längd med att testa.

De ger hopp när folk som försökt länge plussar. Vi har försökt sedan februari utan ett enda pluss. Jag har BIM imorgon, har sagt att jag inte ska testa före måndag morgon. Har en del symtom men kan lika gärna vara typ pms. Jätte kvällstrött har jag blivit, svettas/fryser om varannat, molvärk/mensvärk till och från och sen ett illamående framförallt på em/kv. Vågar inte tro något men hoppas såklart. Vill dock inte hoppas för mkt, vill inte bli besviken och vill inte skjuta mensen för att man själv hoppa på för mkt.

Men åter igen STORT GRATTIS!!!

Tack så mycket!! :) Ja, jag hade is i magen i hela nio dagar. Det var inte lätt, men så skönt att se ett starkt plus! Det här var mitt första plus också, har aldrig fått ett innan. Men nu är man ju såklart nervös inför missfall, jag vet ju att risken finns så det får man vara medveten om...men jag försöker att inte tänka på det.

Håller tummarna för dig, verkligen. Jag förstår hur det är att ha försökt länge, så känner med dig! Mitt råd är att ha is i magen som sagt, och vänta några dagar efter BIM, mensen kan ju vara nån dag sen. STORT LYCKA TILL! :D
  • Baraentilligen
    MrsPotter skrev 2017-11-18 10:11:41 följande:

Uppdatering: JAAAA! JAG ÄR GRAVID! BIM+9 idag och jag testade nu på morgonen. Två stycken väldigt starka streck! Har misstänkt det i några dagar nu, men nu fick man ju det svart på vitt, så det känns super!

Ååh, jag är sååå glad! Vi har försökt i ett år nu och hade precis börjat utredning, jag skulle boka tid för blodprov nu när mensen kom men så kom den ju aldrig! :) Wihoo!

Har ätit EPA glandin nu i två månader, vet inte om det var tack vare dem men man vet ju aldrig. Nu har jag iaf slutat, inte ätit på tre veckor.

Grattis!!! :D
  • AnnaB90
    Anonym ((Svea)) skrev 2017-11-18 14:24:59 följande:

Tack!! Ett digitalt test ger ju inte så mycket utrymme för tolkning ;) Men hoppas det funkar med uppladdningen!

Svart på vitt helt enkelt :) Så kul för dig!!
  • Isathe
    MrsPotter skrev 2017-11-18 15:51:34 följande:

Tack så mycket!! :) Ja, jag hade is i magen i hela nio dagar. Det var inte lätt, men så skönt att se ett starkt plus! Det här var mitt första plus också, har aldrig fått ett innan. Men nu är man ju såklart nervös inför missfall, jag vet ju att risken finns så det får man vara medveten om...men jag försöker att inte tänka på det.

Håller tummarna för dig, verkligen. Jag förstår hur det är att ha försökt länge, så känner med dig! Mitt råd är att ha is i magen som sagt, och vänta några dagar efter BIM, mensen kan ju vara nån dag sen. STORT LYCKA TILL! :D

Skönt att äntligen få de efterlängtade plusset!! Förstår nu don oro för missfall, men försök att njuta av att du faktiskt är gravid!!

Ja jag har tänkt vänta så länge som möjligt med att testa. Men vet att jag fick positivt på ägglossningstesten vid lunch lördagen 4/11 och fick jätte känningar eftermiddag söndag 5/11. Tror inte att min lutefas är längre än 14 dagar vilket innebär att mensen borde komma under morgondagen.
Svar på tråden BIM november 2017