• Millannn

BIM november 2017

Hej allihopa som också längtar efter en liten bebis!

Jag är 21 år gammal och min sambo är 27 år och vi ska nu börja försöka med första barnet. Jag fick mens igår, den skulle egentligen komma den 30/9 men kom den 2/10 istället. Har äl 19/10 tror jag. Har BIM 3/11. Är det någon mer som vill följas åt? Har en menscykel på 32 dagar i genomsnitt.

• Svar på tråden BIM november 2017
  • 3hjärtan
    Anonym (Känslostorm) skrev 2017-11-17 13:23:34 följande:

Åh det är precis samma för mig, jag fick ett MF i juni i v 10 och sen ett missed abortion i september (blev gravid utan mens emellan så är lite osäker vilken vecka jag var i). Så nu försökte vi vara "duktiga" och väntade en mens emellan.

Hoppas verkligen det går bra för oss båda denna gång! Blöder du något eller är det oro för att det ska bli missfall ändå? Jag verkar blöda jämt när jag blir gravid, men är lite orolig att jag sabbat något för jag avbröt också en graviditet 2014 med abort/skrapning, och den gången gick jag till v.11 utan att blöda en enda droppe. Tänker typ kristankar ibland att det var min chans.. men vet att det är bullshit egentligen. Nu tre gånger i rad i år har jag alltså blödit mer eller mindre varje gång. Jag blir typ knäpp för blodet är ju förknippat med så mycket ångest :( men det hjälper att läsa att så himla många blöder i början och jättemånga är oroliga, man är aldrig själv även om det känns så. Jag har ju hittills fått alla varianter, MF med störtblödning, MA utan blödning men med världens minsta rosa flytning tills vi satte igång det, så jag tänker att denna gång kan det väl bli blödning men friskt barn då? eller ingen blödning - friskt barn??? haha :)

MEN DET SKA GÅ BRA FÖR OSS NU!!!!! TREDJE GÅNGEN GILT, HEJJA HEJJA OSS OCH TILL SMÅ-BEBISARNA!!!!!!! VÄX!!!!<3 <3 <3 <3 

.... oj nu blev det jättelångt ;P 

Ingen blödning bara livrädd!

Första blödde jag v6-12 nån gång i veckan. Kände hela tiden nåt var fel. V17 avslutade vi efter vi fick reda på bebis hade ds.

Första mf blödde jag lite nästa på en gång. Tickande hjärta i v6 men måste dött kort därefter som upptäcktes v7 på nästa vul. Kroppen stötte ej ut det. Var bara blodiga flytningar så fick hjälp att få ut det. Andra mf plussade jag på bim och fick dagen efter blodiga flytningar som ökade eftersom. Veckan efter bim blödde jag ut allt själv.

Så hoppas man ska bli fri blodiga flytningar denna gång. Aldrig haft så me mina 3 barn. En blödning v 12 och v24 med barn nr 2 bara.
  • evve88
    Anonym ((Svea)) skrev 2017-11-17 18:14:04 följande:

Gud vad spännande!! Precis så uppfattar jag det också! :D

Håller tummarna :D
  • Isathe

Rädd att min kropp spelar mig ett spratt.....

BIM på söndag, hade äl 15/11. Har ett rejält illamående frusit och svettats om varannat men känner mig egentligen inte sjuk. Vågar inte testa, rädd att bli riktigt besviken. Mådde lite illa inför förra mensen i oktober som borde varit runt 14/10 men fick aldrig någon mens....

Hoppas hoppas på plus men tror tyvärr kroppen bara jävlas med mig....!!!

• Anonym (längtan)

Hjäälp... under kvällen har jag kännt typ stark mensvärk samt att jag nu fått ont i ländryggen?! Vad ska jag göra!!? Äl + 9

• Baraentilligen

Kunde såklart inte hålla mig och tog ett test redan idag :p Det första misslyckades på något sätt och kontrollstrecket blev väldigt ljust. Tog ett till för att vara säker, men syns inget teststreck ännu inte. Det var dock väntat eftersom jag bara är på äl+7/8. Igår hade jag ett väldigt starkt symtom. Luktsinnet var helt sjukt bra! Det var likadant förra graviditeten så håll tummarna :D

• Wictoria90
    Anonym (Känslostorm) skrev 2017-11-17 13:23:34 följande:

Åh det är precis samma för mig, jag fick ett MF i juni i v 10 och sen ett missed abortion i september (blev gravid utan mens emellan så är lite osäker vilken vecka jag var i). Så nu försökte vi vara "duktiga" och väntade en mens emellan.

Hoppas verkligen det går bra för oss båda denna gång! Blöder du något eller är det oro för att det ska bli missfall ändå? Jag verkar blöda jämt när jag blir gravid, men är lite orolig att jag sabbat något för jag avbröt också en graviditet 2014 med abort/skrapning, och den gången gick jag till v.11 utan att blöda en enda droppe. Tänker typ kristankar ibland att det var min chans.. men vet att det är bullshit egentligen. Nu tre gånger i rad i år har jag alltså blödit mer eller mindre varje gång. Jag blir typ knäpp för blodet är ju förknippat med så mycket ångest :( men det hjälper att läsa att så himla många blöder i början och jättemånga är oroliga, man är aldrig själv även om det känns så. Jag har ju hittills fått alla varianter, MF med störtblödning, MA utan blödning men med världens minsta rosa flytning tills vi satte igång det, så jag tänker att denna gång kan det väl bli blödning men friskt barn då? eller ingen blödning - friskt barn??? haha :)

MEN DET SKA GÅ BRA FÖR OSS NU!!!!! TREDJE GÅNGEN GILT, HEJJA HEJJA OSS OCH TILL SMÅ-BEBISARNA!!!!!!! VÄX!!!!<3 <3 <3 <3 

.... oj nu blev det jättelångt ;P 

Alltså jag känner så igen mig i det du skriver. Jag och sambon försöker få vårt första barn men MA i juni i v. 11. Gravida igen utan mens imellan och som slutade i missfall i ungefär vecka 8, i september. Blödde mycket efter sista missfallet så har väntat..

Nu har vi varit duktiga och väntat en mens. Förra mensen var vi inte helt 100 på så försökte inte seriöst men nu! Har ÄL nu och jag vill bara att det ska gå vägen denna gången :)

Tror med på 3:e gången gillt!! Hoppas hoppas :)
  • Anonym ((Svea))
    evve88 skrev 2017-11-17 19:21:05 följande:

Håller tummarna :D

Det blev positivt!!! :D
  • MammaMia1012
    Baraentilligen skrev 2017-11-18 06:13:01 följande:

Kunde såklart inte hålla mig och tog ett test redan idag :p Det första misslyckades på något sätt och kontrollstrecket blev väldigt ljust. Tog ett till för att vara säker, men syns inget teststreck ännu inte. Det var dock väntat eftersom jag bara är på äl+7/8. Igår hade jag ett väldigt starkt symtom. Luktsinnet var helt sjukt bra! Det var likadant förra graviditeten så håll tummarna :D

Samma här.. kunde inte hålla mig är på ÄL+9 men helt blankt här med

Tycker att jag haft massa symtom men nu verkar

Alla ha gett sig så nu ställer jag in mig på att det inte blir något pluss denna månad...
Svar på tråden BIM november 2017